صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 27
کد خبر: ۳۸۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

هشدار آموزش و پرورش: همه شبکه‌های اجتماعی به غیر از «شاد» ممنوع!

وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد، مدارس و ادارات آموزش‌وپرورش فقط باید از «شبکه شاد» استفاده کنند.

رویداد۲۴| وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد: "شاد" رسانه اصلی آموزش‌وپرورش است. بر همین اساس انجام امور اداری و آموزشی توسط واحد‌های سازمانی و مدارس در سایر پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی غیر از "شاد" ممنوع است.

علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش‌وپرورش مصوبات شورای عالی فضای مجازی درباره شبکه شاد را اعلام کرد.

شاد به عنوان بخشی از زیست‌بوم جدید تعلیم و تربیت رسمی و عمومی قابلیت تبدیل شدن به زیست بوم مجازی کودک و نوجوان کشور را دارد، پس باید تولید، عرضه خدمات و سرویس‌های ویژه متناسب با نیاز‌های جامعه هدف از طریق شورای راهبری و واحد‌های ذی‌ربط مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.

استفاده از خدمات پایه آموزشی در چارچوب برنامه رسمی مصوب توسط دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و حتی خانواده‌ها کماکان رایگان است و کاربران برای ترافیک مصرفی هزینه پرداخت نخواهند کرد.

بدیهی است سرویس‌های خدمات افزوده بر اساس تعرفه‌های تعیین شده در کمیسیون تنظیم مقررات خدمات افزوده شاد ارائه می‌شود.

تیم فنی، اجرایی و پشتیبانی شاد از هیچ کاربری اطلاعات فردی را درخواست نخواهد کرد. ضروری است که به معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان اعلام شود از ارائه اطلاعات شخصی به افراد با هر عنوان در پیام‌رسان شاد خودداری کنند. صیانت از حساب کاربری وظیفه هر یک از کاربران است.

به طور مجدد تاکید می‌شود که ملاحظات حفاظتی اعلام شده از سوی تیم فنی، پشتیبانی و اجرایی در کانال @shadban منتشر شده است.

گروه کلاس‌های درس جدید طبق داده‌های سیدا در شاد ایجاد شده و گروه کلاس‌های سال قبل تا ۱۰ آبان ماه جمع‌آوری خواهد شد.

شاد رسانه اصلی آموزش‌وپرورش است بر همین اساس انجام امور اداری و آموزشی توسط واحد‌های سازمانی و مدارس در سایر پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی غیر از شاد ممنوع است.

سرویس کلاس مجازی در حال نهایی شدن است که پس از آماده شدن نسخه جدید به‌زودی و در قالب خدمات افزوده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

تمام مدیران، معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند بعد از احراز هویت با شماره تلفن همراه ثبت شده در «سیدا»، به گروه کلاس‌های درسی دسترسی پیدا کرده و از سرویس‌های تکلیف، آزمون و سایر خدمات بخش "مدرسه من" در طول سال تحصیلی بهره‌مند شوند.

مدیر مدرسه موظف به برگزاری کارگاه آموزشی نحوه بهره‌برداری از شاد برای همکاران خود است.

همه معاونت‌ها، سازمان‌ها، مراکز و ادارات کل آموزش‌وپرورش استان و شهرستان موظفند که جلسات صوتی و تصویری را منحصراً در بستر شاد برگزار کنند.

شایان ذکر است مشاور وزیر و مسئول امور راهبری شبکه شاد بر نحوه اجرای این بخشنامه نظارت کرده و ضمن پاسخگویی به درخواست‌های استان‌ها و واحد‌های ستادی عملکرد مدیران سطوح عالی و میانی را ارزیابی می‌کند.

منبع: تسنیم
نظرات شما