صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 27
کد خبر: ۳۸۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

تصاویر لحظه‌به‌لحظه اصابت موشک اسرائیلی به ساختمانی در بیروت

یک عکاس ثانیه به ثانیه از برخورد یک موشک اسرائیلی به ساختمانی در بیروت عکس گرفته است.

رویداد۲۴| ماجرای این عکس‌ها این است که یکی از عکاسان خبرگزاری آسوشیتدپرس پشت یک درخت بزرگ مخفی شد و دوربین خود را به سمت یک ساختمان آپارتمانی در بیروت گرفت. ارتش اسرائیل هشدار داده بود که در این ساختمان را می‌زند.

چند لحظه بعد که موشکی از آسمان به سمت ساختمان پرتاب شد، عکاسِ خبرنگار و لنز او کاملاً در موقعیتی قرار داشتندکه می‌توانستند رد تخریب را ثبت کنند - ثانیه به ثانیه، فریم به فریم.

بلال حسین، عکاس این عکس‌ها، ساعاتی پس از حمله نیرو‌های اسرائیلی گفت: «صدای سوت موشک را شنیدم، به سمت ساختمان حرکت کردم و سپس شروع به فیلم‌برداری کردم». تصاویری که حسین از پرتابه گرفته است، آن را در میانه پرواز و قبل از محو کردن سازه، منجمد کرده. طبق نوشته الجزیره این عکس‌ها به خوبی سرعت، قدرت و میزان ویرانی جنگ‌های مدرن را نشان می‌دهد.

این حمله روز سه‌شنبه و تقریباً ۴۰ دقیقه پس از آن انجام شد که سخنگوی ارتش اسرائیل هشداری به زبان عربی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و به مردم داخل و اطراف یک جفت ساختمان در حومه جنوبی پایتخت لبنان هشدار داد که باید منطقه را تخلیه کنند. او توضیح نداد که چرا این ساختمان‌ها هدف قرار گرفته‌اند، و فقط گفت این ساختمان‌ّها مرتبط به «منافع و امکانات» گروه حزب‌الله هستند.

نظرات شما