صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 27
کد خبر: ۳۸۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

پوتین: اوکراین توانایی حمله به عمق خاک روسیه را ندارد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با اشاره به این‌که نیروهای اوکراینی به تنهایی و به‌طور مستقل توان حمله به عمق خاک روسیه را ندارند، تاکید کرد که این امر فقط با دخالت اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امکان پذیر خواهد شد.

رویداد۲۴| رئیس جمهوری روسیه در همین ارتباط تصریح کرد که ارتش ناتو که حامی کی یف و حملات آن است، تجهیزات نظامی و فنی برای حمله به عمق خاک روسیه را دارد.

به گزارش ایرنا از تاس، پوتین افزود: از اینرو هرگونه مجوزی که برای حملات دوربرد به عمق خاک روسیه برای اوکراین صادر شود، در واقع برای ارتش ناتو صادر شده است.

وی تاکید کرد که نیروهای نظامی اوکراینی مهارت لازم برای استفاده از سلاح های پیشرفته با دقت بالا را ندارند، بنابراین هرگونه اقدامی که در حال حاضر و در آینده در این زمینه انجام شود توسط نظامیان ناتو انجام می شود.

رئیس جمهوری روسیه با طرح این سوال که با توجه به شرایط کنونی باید دید که آیا ناتو به خود اجازه حمله به عمق خاک روسیه را می دهد یا خیر، تاکید کرد که وزرات دفاع روسیه در صورت انجام این گونه حملات پاسخ مناسبی را ارائه خواهد داد.

وی همچنین تصریح کرد که مسکو امیدوار است، غرب به هشدارها در مورد حملات عمیق به خاک فدراسیون روسیه توجه کرده باشد.

پوتین پیشتر در همین ارتباط تاکید کرده بود که چنین حملاتی به معنای دخالت مستقیم غرب در مناقشه اوکراین و ایجاد درگیری بین روسیه و ناتو است.

گزارش ها حاکی از آن است که کی‌یف طی ماه های گذشته بارها از کشورهای غربی درخواست موشک‌های دوربرد و صدور مجوز برای حمله به عمق خاک روسیه را داشته است.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین این امر را شرط «طرح پیروزی» خود خواند و آن را در پایتخت های کشورهای اروپایی و واشنگتن مطرح کرد.

منابع خبری آمریکایی نیز در همین ارتباط گزارش داده اند که از آن جایی که آمریکا می داند این امر می تواند سبب تشدید تنش و درگیری مستقیم شود، همچنان تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده است.

  رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

نظرات شما