صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 28
کد خبر: ۳۸۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳

آخرین نظرسنجی انتخابات آمریکا چه می‌گوید؟ رقابت تنگاتنگ ترامپ و هریس

بر اساس نتایج نظرسنجی جدید تلویزیون‌ای بی سی و ایپسوس، کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، دو درصد از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه و رئیس جمهور سابق آمریکا حمایت بیشتری کسب کرده است.

رویداد۲۴| بر اساس نتایج نظرسنجی جدید تلویزیون‌ای بی سی و ایپسوس، کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، دو درصد از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه و رئیس جمهور سابق آمریکا حمایت بیشتری کسب کرده است.

بر اساس این نظرسنجی، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان آماده حمایت از هریس در انتخابات ریاست جمهوری هستند.



این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۴۷ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت می‌کنند. با این حال، ترامپ از نظر حمایت در زمینه‌هایی مانند اقتصاد (۴۸ درصد ترامپ در مقابل ۴۰ درصد هریس)، مقابله با تورم (۴۶ درصد ترامپ در مقابل ۳۹ درصد هریس) و حل و فصل بحران مهاجرت (۴۹ درصد ترامپ در مقابل ۳۷ درصد هریس) پیشرو است.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که هریس در رسیدگی به چالش‌هایی مانند دفاع از دموکراسی در (۴۷ درصد هریس در مقابل ۳۹ درصد ترامپ)، سلامت عمومی (۴۶ درصد هریس در مقابل ۳۶ درصد ترامپ) و حل مشکلات طبقه متوسط (۴۶ درصد هریس در مقابل ۳۹ درصد ترامپ) از حمایت بیشتری برخوردار است.

این نظرسنجی از ۱۸ تا ۲۲ اکتبر بین حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در سراسر آمریکا برگزار شد. حاشیه خطا دو درصد است.

پیش از این، نظرسنجی جدید شبکه سی ان ان نشان داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) و کامالا هریس معاون رئیس جمهور و نامزد حزب دموکرات در این انتخابات در حالیکه در رقابتی برابر به سر می‌برند، در حال نزدیک شدن به مرحله نهایی هستند.

نظرسنجی سی ان ان نشان می‌دهد که رقابت تنگاتنگی در طول مبارزات انتخاباتی بین هریس و ترامپ وجود دارد. در ماه سپتامبر، ۴۸ درصد از هریس و ۴۷ درصد از ترامپ حمایت می‌کردند تقریباً مشابه نظرسنجی جدید، و یک نظرسنجی دیگر درست پس از خروج جو بایدن رئیس جمهور از رقابت در تابستان نشان داد که ۴۹ درصد از ترامپ و ۴۶ درصد از هریس حمایت می‌کردند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود. یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، نه با کسب اکثریت آرای مردمی، بلکه از طریق سیستمی به نام کالج الکترال (مجمع منتخبان / گزینندگان) که آرای الکترال را به ۵۰ ایالت و ناحیه کلمبیا که عمدتاً بر اساس جمعیت آن‌ها تخصیص می‌دهد، رئیس جمهور می‌شود و به کاخ سفید راه می‌یابد.

زمانی که رای دهندگان آمریکایی برای انتخاب رئیس جمهور به پای صندوق‌های رای می‌روند، معمولاً فقط نام نامزد‌های ریاست جمهوری و معاونان ریاست جمهوری را می‌بینند. با این حال، رای دهندگان در واقع به مجمعی از منتخبان (مجمع گزینندگان) رای می‌دهند.

در سطح ملی، در مجموع ۵۳۸ رای الکترال (رای مجمع گزینندگان) وجود دارد، به این معنی که یک نامزد برای پیروزی باید ۲۷۰ رای مجمع گزینندگان را کسب کند. در انتخابات فعلی ریاست جمهوری آمریکا، ایالت‌های مهم انتخاباتی شامل آریزونا، جورجیا، میشیگان، کارولینای شمالی، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین می‌شوند.

مجمع منتخبان در ۱۷ دسامبر دور هم جمع خواهند شد تا رسماً رای خود را به صندوق بیندازند و نتایج را به کنگره ارسال کنند. نامزدی که ۲۷۰ رای الکترال یا بیشتر به دست آورد، رئیس جمهور می‌شود.

این آرا رسماً توسط کنگره در ۶ ژانویه جمع آوری می‌شود و رئیس جمهور جدید آمریکا در ۲۰ ژانویه سوگند یاد می‌کند.

 

منبع: ایرنا
نظرات شما