صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 28
کد خبر: ۳۸۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

وینیسیوس کیست و آیا برنده توپ طلا۲۰۲۴ شد؟|کسی که به جایگاه مسی و رونالدو نزدیک شد

وینیسیوس جونیور با ثبت گل در ال‌کلاسیکو به عنوان جوان‌ترین بازیکن خارجی، رکوردی تاریخی به جای گذاشت و رکورد پیشین لیونل مسی را شکست.

رویداد۲۴| سیما صابری: لیست نامزدهای جایزه توپ طلا در فصل ۲۰۲۳/۲۴، اولین لیست از سال ۲۰۰۳ است که در آن لیونل مسی و کریستیانو رونالدو حضور ندارند و وینیسیوس جونیور، ستاره‌ای از رئال مادرید، به عنوان نامزد اصلی برای جایزه توپ طلا است. در این مطلب بیوگرافی این بازیکن را می‌خوانید.

بیوگرافی وینیسیوس جونیور

وینیسیوس جونیور  در شهری در سائو گونسالو، برزیل متولد شد. او در ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۰ به دنیا آمد. خانواده‌اش با مشکلات مالی زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کردند. او در حومه‌ای فقیرنشین شهر بزرگ شد. با وجود محدودیت‌های مالی اما محبت فراوان خانواده و حمایت ویژه عمویش اولیسس نقشی اساسی در مسیر زندگی او داشت.

اوایل دوران حرفه‌ای وینیسیوس

وینیسیوس جونیور فوتبال را در سال ۲۰۰۶ آغاز کرد. آن زمان پدرش او را به دفتر باشگاه فلامینگو در سائو گونسالو برد و آنجا  ابتدا به عنوان مدافع چپ بازی کرد. اگرچه توانایی‌های او به عنوان مهاجم در حال رشد بود. او با حمایت مالی باشگاه و کارآفرینان محلی، کلاس‌های فوتسال و آزمون‌ها را پشت سر گذاشت و در نهایت در آگوست ۲۰۱۰ به تیم فلامینگو پیوست. وینیسیوس در سال ۲۰۱۷ اولین بازی حرفه‌ای خود را برای تیم فلامینگو انجام داد. درخشش او در مسابقات قهرمانی زیر ۱۷ سال آمریکای جنوبی ۲۰۱۷ با به ثمر رساندن هفت گل، عنوان بهترین گلزن و بهترین بازیکن تورنمنت را برای او به ارمغان آورد.

رقابت میان باشگاه‌های بزرگ اروپایی

باشگاه‌های بزرگ اروپایی، به‌ویژه بارسلونا و رئال مادرید، برای جذب وینیسیوس با هم رقابت کردند و وینیسیوس در نهایت رئال مادرید را انتخاب کرد و قراردادی به ارزش ۴۶ میلیون یورو امضا کرد. شایعاتی مبنی بر تاثیر خانواده‌اش در این انتخاب مطرح شد، اما عموی وینیسیوس اعلام کرد که این تصمیم کاملاً مستقل بوده و علاقه شخصی وینیسیوس به رئال مادرید، که از طرف هم‌وطنانش کاسمیرو و مارسلو نیز تشویق شد، نقش مهمی در این انتخاب داشته است.


بیشتر بخوانید: فرانچسکو توتی کیست؟| سورپرایز بزرگ فرانچسکو توتی درباره بازگشت به زمین!


این انتقال سرنوشت‌ساز، که تا ژوئن ۲۰۱۸ به تعویق افتاد تا وینیسیوس بتواند مهارت‌هایش را در فلامینگو بیشتر ارتقا دهد و جایگاهش به عنوان ستاره‌ای نوظهور در فوتبال جهان را تثبیت کند.

روابط شخصی

وینیسیوس جونیور از سال ۲۰۱۹ با ماریا جولیا مازالی، رابطه‌ دارد. ماریا، یک مدل اینستاگرامی و ستاره تلویزیونی است که با حضور در یک برنامه تلویزیونی به شهرت رسید.

ثروت وینیسیوس جونیور

وینیسیوس جونیور، که از فلامینگو به رئال مادرید راه یافت، به دارایی خالصی معادل ۱۸ میلیون پوند (حدود ۲۰ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۳ دست یافته است. این ثروت حاصل از پیوستن او به تیم با رئال مادرید است. او به یکی از پردرآمدترین بازیکنان این باشگاه تبدیل شده است.

دریافتی هفتگی او در رئال مادرید حدود ۳۴۳,۰۰۰ پوند است که به درآمد سالانه‌ای نزدیک به ۱۷ میلیون پوند می‌رسد. قرارداد او تا ژوئن ۲۰۲۴ اعتبار دارد.

او همچنین از قرارداد تبلیغاتی با  برند نایکی دارد. همکاری‌های تجاری وینیسیوس جونیور با برندهای ردبول و تی‌سی‌ال موبایل نیز به مجموعه مالی او افزوده است.

سبک بازی

سبک بازی وینیسیوس جونیور، نمادی از تنوع و پویایی است. او معمولاً به عنوان وینگر چپ یا مهاجم دوم بازی می‌کند و چابکی، شتاب و تعادل فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. با مهارت بی‌نظیر در دریبل زدن و تغییر سریع جهت، او به‌راحتی از مدافعان در موقعیت‌های یک به یک عبور می‌کند. با وجود جثه نسبتاً کوچک، از قدرت و مهارت فنی چشمگیری برخوردار است که به او کنترل دقیقی بر توپ در سرعت‌های بالا می‌بخشد.

وینیسیوس به‌واسطه خلاقیت و دید بازی بالا مشهور است و پاس‌های کلیدی و ارسال‌های گل‌ساز دارد.

فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ برای او فصل درخشانی بود که در آن، به‌طور قابل‌توجهی در گل‌زنی و ارسال‌های گل پیشرفت کرد و همکاری او با کریم بنزما نیز بسیار مشهور است.

همچنین، او با تعهدات دفاعی و بهبود روحیه بازی، مورد تحسین مربی  خود کارلو آنچلوتی قرار گرفت. این رشد، وینیسیوس جونیور را به عنوان استعداد جدید در دنیای فوتبال مطرح کرد.

فکت هایی درباره وینیسیوس

  • وینیسیوس جونیور علاقه زیادی به NBA دارد و اغلب در بازی‌های زنده این لیگ حضور می‌یابد تا از تیم‌های محبوب خود حمایت کند.
  • فیلم مورد علاقه او "بچه کاراته‌کار" با بازی جکی چان و جیدن اسمیت است .
  • وینیسیوس به پدرش قول داده است که روزی به فلامینگو، باشگاهی که جایگاه ویژه‌ای در قلب او دارد، بازخواهد گشت.
  • او با ثبت گل در ال‌کلاسیکو به عنوان جوان‌ترین بازیکن خارجی، رکوردی تاریخی به جای گذاشت و رکورد پیشین لیونل مسی را شکست.

 

 

نظرات شما