صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 28
کد خبر: ۳۸۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳

لزوم برگزاری مدوام جلسات پدافند غیرعامل در شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی و شرکت‌های تابعه

امیرحسین پهلوان سرپرست هلدینگ PIIC Group در جلسه‌ای که به‌مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در این شرکت برگزار شد، نسبت به برگزاری مداوم جلسات پدافند غیرعامل با توجه به حساسیت این موضوع تاکید کرد.
 


رویداد ۲۴- روز دوشنبه ۷ آبان‌ماه جلسه‌ای به‌مناسبت هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل با حضور سرپرست PIIC و مدیران این شرکت برگزار شد.

پهلوان ضمن تبریک و نکوداشت هفته پدافند غیرعامل به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: آگاهی به وظایف و آموزش کارکنان، از مهمترین اصول در مواجه با مسائل و چالش‌های موجود در تمام حوزه‌هاست و بی‌شک برجسته‌ترین وظیفه کمیته پدافند غیرعامل در هر سازمان این دو رکن است.

سرپرست PIIC با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اینکه “پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه، نه برای یک مقطع خاص” ادامه داد و اظهار کرد: باتوجه به شرایط حساس کنونی و تهدیدات دشمنان، باید تمرکز به موضوعاتی همچون HSE، آموزش، حملات سایبری، حراست و حفاظت از مجموعه‌های تابعه و به‌روزرسانی نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌ها جدی‌تر از قبل صورت پذیرد و عملکرد متولیان در هر یک از شرکت‌های تابعه به‌صورت تمام وقت رصد و پایش شود.

وی با تاکید بر آمادگی کارکنان در مجتمع‌های تولیدی خاطرنشان کرد و گفت: به‌منظور دست‌یابی به اهداف مدیریت بحران در شرایط اضطراری، اجرای عملیات کنترل حادثه، بررسی آمادگی عملیاتی تجهیزات و کارکنان، بررسی آمادگی تیم مدیریت بحران، اتخاذ تصمیم سریع و به موقع و همچنین شناسایی ضعف‌ها و کمبود‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت رفع آن‌ها و ایجاد یک سیستم پیشگیرانه قبل از وقوع حوادث، باید برنامه‌های مرتب و منسجمی در جهت برگزاری مانور‌هایی توسط کمیته پدافند غیرعامل تدوین و اجرا شود.

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران با بیان اقدامات انجام شده و فعالیت‌های زیر ساختی و پیش‌بینی نقاط ضعف و قوت PIIC و شرکت‌های تابعه در مقوله پدافند غیرعامل اشاره کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نظرات شما