صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 13
کد خبر: ۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

نمایشگاه صنایع دستی ایران در پاریس برگزار می‌شود

معاون صنایع دستی کشور از برگزاری هفته فرهنگی ایران در پاریس همزمان با سفر رئیس جمهور و افتتاح نمایشگاه صنایع دستی ایران در شهرداری این شهر خبر داد.
رویداد 24- معاون صنایع دستی کشور از برگزاری هفته فرهنگی ایران در پاریس همزمان با سفر رئیس جمهور و افتتاح نمایشگاه صنایع دستی ایران در شهرداری این شهر خبر داد.

بهمن نامورمطلق در گفتگو با مهر به برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در فرانسه اشاره و بیان کرد: قرار است همزمان با سفر دکتر حسن روحانی به فرانسه، سازمان میراث فرهنگی با همکاری رایزنی و سفارت ایران در فرانسه، برنامه‌های را در قالب هفته فرهنگی ایران به اجرا درآورد و این نخستین‌بار است که یک سفر سیاسی و دولتی با فرهنگ گره می‌خورد.

معاون صنایع دستی از برگزاری نمایشگاهی از فرآورده‌های دستی ایران خبر داد و افزود: ما یک کشور فرهنگی هستیم بنابراین رفتار سیاسی‌مان هم باید متفاوت باشد. از این‌رو قرار است یک سلسله برنامه‌های فرهنگی در شهر پاریس برگزار شود که یکی از آنها برگزاری نمایشگاهی شامل ۱۵۰ قلم از صنایع دستی نفیس در شهرداری پاریس است.

نامورمطلق در پاسخ به این‌که آیا آنچه در نمایشگاه صنایع دستی به نمایش درمی‌آید، جنبه فروش هم دارد یا خیر گفت: این نمایشگاه، جنبه ترویجی دارد و هدف از اجرای آن، معرفی صنایع دستی ایران به مردم فرانسه است. البته اقلام شناسنامه‌دار و سفارش‌پذیر هستند و علاوه بر صنایع دستی، قرار است تابلوهایی که تصویر بناها و محوطه‌های تاریخی ایران را نشان می‌دهد هم به نمایش گذاشته می‌شود.

به گفته معاون صنایع دستی کشور، هفته فرهنگی ایران در فرانسه از پنج‌شنبه، هشتم بهمن ماه، به‌طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند. در این برنامه علاوه بر میراث فرهنگی و صنایع دستی به سینما و موسیقی ایران هم پرداخته شده و رضا کیانیان به عنوان نماینده سینما و داریوش طلایی، نوازنده تار به عنوان نماینده موسیقی کشور در آن حضور دارند.

نامورمطلق به ضرورت بازتعریف از بازارهای هدف اشاره و بیان کرد: در هفته فرهنگی ایران در فرانسه، گلیم، گبه، سفال و زیورالات به نمایش گذاشته می‌شود. به عبارتی آثاری برای این نمایشگاه انتخاب شده‌اند که با سلیقه و پسند مخاطب فرانسوی هماهنگ هستند چراکه ما به بازتعریف داشته‌های خود نیاز داریم؛ آن هم در شرایطی که تحریم‌ها برداشته و درهای تازه‌ای بر ما باز شده است.

این پزوهشگر و استاد دانشگاه با اشاره به این‌که آنچه اروپا در روزگار پساتحریم از ما می‌خواهد نفت نیست بلکه بازارهای ماست گفت: ما نباید بازارهای خود را در اختیار کالاهای غربی بگذاریم بلکه باید با درایت و برنامه‌ریزی درست، بازارهای جهانی را به دست آوریم وگرنه دو امتیاز را به آنها واگذار کرده‌ایم هم نفت و هم بازار را.
نظرات شما