رویداد۲۴- مقاله «تاثیر هوش مصنوعی بر مشخصههای رفتاری مشتریان در صنعت بیمه» با تلاش راضیه بنی هاشمی و محمد حسین قاسمی در سی یکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه ارایه و موفق به پذیرش و چاپ به صورت پوستر شد.
چکیده مقاله
استقرار هوش مصنوعی (AI) در چند سال گذشته در چندین زمینه شتاب گرفته است و تمرکز زیادی بر روی پتانسیل آن گذاشته شده است. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر هوش مصنوعی و صنعت نسل ۴ بر مشخصههای رفتار مشتری در صنعت بیمه است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی پیمایشی است، روش گردآوری دادهها به صورت کتابخانهای و میدانی با ابزار پرسشنامه استاندارد میباشد، جامعه آماری مشتریان شرکت بیمه پاسارگاد میباشند، حجم نمونه براساس فرمول کوکران ۳۸۴ نفر تعیین گردید، نتایج حاصل از معادلات ساختاری با نرم افزار اسمارت پی ال اس نشان داد که جنبه اقتصادی، فردی، اجتماعی، روانی بر تمایل خرید، پذیرش، نیاز برای شناخت تأثیر مثبت دارد.