صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - 2024 December 17
کد خبر: ۳۹۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۷ آذر ۱۴۰۳

آموزش در شاد یک وقت‌گذرانی ملال‌آور؛ پزشکیان ورود کند

«با شیوع کرونا و لزوم بهره‌گیری از آموزش مجازی شبکه آموزشی دانش آموزان با سر واژه شاد پا به عرضه‌ی آموزش نهاد تا با کمک آن آموزش تعطیل نشود این اقدام مثبت، اما نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت کمک شایانی به آموزش در روز‌های تعطیل کند و ترافیک ایجاد شده همواره اختلال شبکه را به همراه داشته است. طوری که در روز‌هایی که بر تعداد استان‌های تعطیل افزوده می‌شود عملا آموزش در شاد وقت گذرانی ملال‌آور است که نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت.»


رویداد۲۴| نرگس ملک‌زاده معلم و کارشناس آموزش در خبرآنلاین نوشت: درسال تحصیلی روز‌هایی به دلایل متفاوت از جمله آلودگی هوا، بارش برف و یخبندان و در یکی دو سال گذشته به دلیل آنچه آن را ناترازی انرژی می‌خوانند تعطیل شده است. روز‌هایی این تعطیلات خاص مدارس است و در بعضی اوقات که اوضاع کنترلش سخت‌تر میشود ادارات را نیز به دایره این تعطیلات اضافه می‌شوند.

با شیوع کرونا و لزوم بهره‌گیری از آموزش مجازی شبکه آموزشی دانش آموزان با سر واژه شاد پا به عرضه‌ی آموزش نهاد تا با کمک آن آموزش تعطیل نشود این اقدام مثبت، اما نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت کمک شایانی به آموزش در روز‌های تعطیل کند و ترافیک ایجاد شده همواره اختلال شبکه را به همراه داشته است. طوری که در روز‌هایی که بر تعداد استان‌های تعطیل افزوده می‌شود عملا آموزش در شاد وقت گذرانی ملال‌آور است که نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت.

با اینکه به گفته مسئولان از سال گذشته تا به امروز شاد در سه نوبت بروزرسانی شده است و هشتاد سرور برای ارتقای به آن افزوده شده است، اما با این حال هنوز شاد نتوانسته است جایگاه متوسطی را هم برای آموزش غیر حضوری برای دانش آموزان و معلمان فراهم کند و این یعنی مدیران ما در زمان امپراتوری شبکه‌های اجتماعی نتوانسته‌اند یک شبکه ارتباطی خاص برای آموزش را بعد از طراحی تقویت کنند.

با توجه به دغدغه‌مندی مسعود پزشکیان در باب عدالت آموزشی و توجه ویژه ایشان به حوزه آموزش شایسته است که با تعیین ضرب الاجل برای بروزرسانی خدمات با کیفیت شبکه آموزشی شاد گامی ارزشمند در جهت بهبود آموزش مجازی و بهره گیری آن در شعار عدالت آموزشی بردارد.

مدارس دولتی نمی‌توانند همپای مدارس خاص و غیر دولتی در این روز‌ها از آموزش بهره‌مند شوند و آموزش در این روز‌ها برای مدارسی که بستر شاد را برگزیده‌اند شوخی بیش نخواهد بود. آنچه باید مورد توجه رییس جمهور باشد این نکته است که در صورت تداوم تعطیلی‌ها و موارد خاص مانند کرونا دودش در پایان سال تحصیلی در امتحانات نهایی و کنکور فقط به چشم طبقه متوسط و ضعیف جامعه که آموزش را در مدارس دولتی پیگیر بوده‌اند خواهد رفت و این در تعارض با شعار‌های ایشان خواهد بود.

رئیس جمهور روشن‌ترین تعریف را برای عدالت اجتماعی و آموزشی، به‌دست آوردنِ فرصت‌های برابر برای همه طبقات جامعه می‌داند، از این روی ضروری است که در این روز‌ها که موضوع آموزش مجازی و مشکلات آن بحث روز است اقدام جدی درباره عدالت آموزشی داشته باشد.

نظرات شما