رویداد۲۴- رحیمیان با تاکید بر اهمیت ایجاد فرآیندهای تصمیمسازی داده محور (Data Driven Decision Making) گفت: به منظور افزایش سرعت و کیفیت عملکرد واحدهای مختلف در سازهانها و شرکتها باید به داشبوردهای سنتی (BI)، هوش مصنوعی و الگوریتمهای یادگیری ماشین (AI و ML) اضافه کرد تا بهعنوان دستیاری در کنار کارکنان عمل کنند و در حل مسائل به آنها کمک کنند. برای مثال، ۴۰ سال پیش، خلبانان به تنهایی وظیفه پرواز را بر عهده داشتند و هر مشکلی ممکن بود باعث سانحه شود. امروزه ابزارهای کوپایلوت (دستیار) به شدت پیشرفت کرده و خلبان میتواند در حین پرواز راحتتر عمل کند و تنها نظارت کند، این تغییر در نهایت منجر به کاهش ریسک و افزایش بهرهوری میشود. اصولاً داده محوری و تغییر رویکرد گزارشات از سطح اطلاعات به لایه خرد باعث حرکت سازمان به سمت اهداف استراتژیک میشود.
⬅️ سرپرست مدیریت توسعه کسب و کار بیمه سرمد خاطر نشان کرد از الزامات شرکتهای پیشرو برای توسعه، ایجاد اکوسیستم رقابتی با توانایی افزایش کیفیت و کاهش هزینه است، ایجاد محیط Open API، از بخشهای فناورانه لازم برای ایجاد این زیست بوم میباشد که شرکت بیمه سرمد در حال حرکت به سمت این امر مهم است.
⬅️ وی در ادامه با اشاره به استفاده از مفهوم «نوآوری باز» برای رفع نقاط ضعف سازمانها در دادهمحوری مطرح کرد: در صنعت بیمه به جای ایجاد بصیرت تصمیمساز بر پایه دادهها، بیشتر به تولید نرمافزار و خدمات جانبی توجه شده است که امید دارم با دیدگاههای ارزشمندی که در مدیران بیمه سرمد وجود دارد، بتوانیم یک نظام چابک و توانمند با استفاده از فناوری برای حل مسائل موجود پیادهسازی کنیم.