صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 11
کد خبر: ۴۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

70 حساب شهرداری مسدود شد

«چندي پيش سازمان تامين اجتماعي ٧٠ حساب شهرداري را به دليل بعضی پرداخت‌نکردن‌ها مسدود كرده و بعد شهرداري با يك توافقي مبالغ را با جريمه و به صورت اقساط بازپرداخت كرده است.»
رویداد۲۴ «چندي پيش سازمان تامين اجتماعي ٧٠ حساب شهرداري را به دليل بعضی پرداخت‌نکردن‌ها مسدود كرده و بعد شهرداري با يك توافقي مبالغ را با جريمه و به صورت اقساط بازپرداخت كرده است.»

رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران دیروز پرداخت‌نشدن به‌موقع بیمه حوادث آتش‌نشانان را به صورت تلویحی تایید کرد: «چندی قبل هم پرداخت نشدن حق بیمه‌ها باعث مسدود شدن ٧٠ حساب شهرداری از سوی تامین اجتماعی شد، اگر چه شهرداری بعدا با توافقاتی این رقم را به صورت اقساط پرداخت کرد، اما یک رقم جریمه هم به آن اضافه شده بود.»

به گزارش قانون به نقل از شهروند اینها درحالی است که با گذشت بيش از ٥٠ روز از حادثه پلاسكو دو كميته «فني و حقوقي» و «بررسي و پيگيري» هنوز هيچ گزارشي نداده‌اند و همين دو روز پیش مشخص شد كه مبلغ بيمه حوادث آتش‌نشانان پرداخت نشده، اگرچه هنوز شهرداري اين موضوع را تاييد نكرده است، اما حالا «محسن سرخو»، رئيس كميته حمل‌ونقل شوراي شهر تهران مي‌گويد كه تعلل شهرداري نه‌تنها در پرداخت بيمه حوادث آتش‌نشانان بلكه در پرداخت‌هاي ديگر هم اين مجموعه را متحمل هزينه‌هاي اضافي كرده است.

او ديروز در نشست خبري خود در پاسخ به سوالی اين موضوع را مطرح كرد: «چندي پيش سازمان تامين اجتماعي ٧٠ حساب شهرداري را به دليل بعضی پرداخت‌نکردن‌ها مسدود كرده و بعد شهرداري با يك توافقي مبالغ را با جريمه و به صورت اقساط بازپرداخت كرده است.»

او از وجود اين رويه در پرداخت حق بيمه‌ها انتقاد كرد: «متاسفانه يكي از نكاتي كه كارفرمايان نسبت به آن بي‌توجهند وجود نداشتن پرداخت‌هاست كه بعد از بروز حادثه يا هر مشكلي كارفرما را با معضل اساسي روبه‌رو مي‌كند. بعضي كارفرمايان احساس مي‌کنند كه اگر اين‌گونه پرداخت‌ها را با تاخير انجام دهند، مشكلي ايجاد نمي‌شود.»

البته آن‌طور كه اين عضو شورا مي‌گويد، شهرداري در قرارداد با پيمانكاران اين مبالغ را كسر مي‌كند، اما آن را به حساب تامين اجتماعي نمي‌ريزد: «شهرداري با دو‌سال تاخير اين مبالغ را پرداخت مي‌كند، در حالي كه به آن جريمه يك‌و‌نيم يا دو برابري هم تعلق مي‌گيرد. در قراردادهاي پيمانكاري، شهرداري با پيمانكاران مختلف مبلغ بيمه از قراردادهاي پيمانكاران كسر و صورت وضعيت را پرداخت مي‌كند اما اين مبالغ را به حساب تامين اجتماعي پرداخت نمي‌كند، بعد با دوسال تاخير و يك‌ونيم تا دو برابر جريمه اين مبالغ را پرداخت مي‌كند اما اگر اين مبالغ در زمان خود پرداخت شود، جريمه به آن تعلق نمي‌گيرد كه يك هزينه مضاعف است و از سوي ديگر بيمه‌شدگان هم دچار مشكل نمي‌شوند. بيمه حوادث اين‌طور است كه وقتي بيمه‌گزار آن را پرداخت نكند در زمان حادثه براساس مستندات و قرارداد خسارت را پرداخت نمي‌كند، اما به اين معني نيست كه پولي به خسارت‌ديده پرداخت نمي‌شود كه او از طرف شهرداري باز هم خسارت را دريافت مي‌كند؛ هزينه‌اي كه شهرداري به دليل اشتباهات به صورت مضاعف آن را متحمل مي‌شود.»

او درباره بيمه حوادث آتش‌نشانان هم گفت: «نه اينكه پولي پرداخت نشده باشد اما به‌دليل ديركرد و پرداخت‌هاي ناقص دچار مشكل شده‌اند كه درواقع مثل نپرداختن است.»

سرخو درباره پيگيري‌هاي دو كميته تشكيل شده در شوراي شهر تهران درباره پلاسكو هم توضيحاتي داد: «اقدامات اين دو كميته خارج از آنچه ما در طول اين چهار‌سال براي آتش‌نشاني تصويب كرده‌ايم، نيست چه در حوزه رسيدگي به آتش‌نشانان آسيب‌ديده يا حوزه تجهيزات آتش‌نشاني اما در مورد پلاسكو به‌طور مشخص بعضي از اقدامات براي ساماندهي فروشندگان پلاسكو در مركز نور انجام شد. امروز هم در شورا پيشنهادي درباره كارگران مشغول در شهرداري مطرح شد كه مبلغي در پايان ‌سال به آنها پرداخت شود تا بخشي از مشكلات آنان برطرف شود.»

او در پاسخ به اينكه در نهايت گزارش مشخص و رسمي اين كميته‌ها چه زماني اعلام مي‌شود هم گفت كه نتيجه به زودي در شورا اعلام مي‌شود: «واقعيت اين است كه در جلسه‌اي كه من در آن نبودم، اسم من در يكي از اين كميته‌ها درج شد، در حالي كه معلوم نيست در اين كميته جز رايزني با دستگاه‌ها و پيدا كردن مقصر چه كاري بايد انجام شود، در حالي كه ما مصوباتي در شورا داشتيم كه بايد آن را پيگيري كنيم.»

رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان این‌که معاونت حمل‌ونقل پیشنهاد کرده است که خطوط ال‌آرتی یا در خیابان انقلاب حد فاصل میدان امام حسین(ع) تا آزادی یا در محور خیابان ولی‌عصر(عج) از میدان راه‌آهن تا تجریش راه‌اندازی شود، گفت: «از آنجایی که خطوط ال‌آرتی ظرفیتشان ٢,٥ برابر بی‌آرتی است و آلایندگی ندارند به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای شرایط فعلی تهران هستند.»

او در ادامه با بیان این‌که متاسفانه میزان سرویس‌دهی اتوبوس در مناطق ٢١، ٢٢ و ٥ بسیار ضعیف است، گفت: «در نظر داریم در ‌سال آتی با تمهیدات خاصی این سه منطقه را با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به خط مترو متصل کنیم. قطعا با افتتاح خط ٦ و ٧ مترو و افزایش تعداد اتوبوس در این سه منطقه بار ترافیکی محورهای غربی به‌شدت کاهش می‌یابد.»

*قانون
نظرات شما