صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 23
کد خبر: ۵۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

دلایل شکست‎ اصولگرایان از سال ۹۲ نیاز به آسیب‌شناسی دارد

حسن ابراهیمی، نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اصولگراها برای یافتن علت شکست خود در انتخابات از سال 92 به بعد نیاز به آسیب‌شناسی دارند و باید در این زمینه یک کار تحقیقاتی انجام دهند تا تصمیم گیران در این طیف سیاسی با توجه به آن برای آینده برنامه‌ریزی کنند.
رویداد۲۴-حسن ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: اصولگراها برای یافتن علت شکست خود در انتخابات از سال 92 به بعد نیاز به آسیب‌شناسی دارند و باید در این زمینه یک کار تحقیقاتی انجام دهند تا تصمیم گیران در این طیف سیاسی با توجه به آن برای آینده برنامه‌ریزی کنند.

اصولگراها پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 علت شکست خود را عدم وحدت بر سر یک کاندیدا واحد دانستند، سال 94 انتخابات مجلس شورای اسلامی لیست واحدی با سر لیستی غلامعلی حداد عادل به مردم معرفی کردند که با عدم موفقیت روبرو شدند.

این طیف سیاسی همچنین در انتخابات ریاست جمهوری 96 نیز که در اردیبهشت‌ماه برگزار شد، باوجود وحدت بر سر حضور یک کاندیدا بازهم شکست خوردند و زمین‌بازی را به رقیب واگذار کردند.

حسن ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی در رابطه با علت شکست اصولگراها از سال 92 به بعد در گفت‌وگو با رویداد۲۴ گفت: اصولگراها نیاز به مطالعه زیادی دراین‌باره دارند و به‌سرعت نمی‌توان دلایلی را بر زبان آورد. شکی وجود ندارد که جهت یافتن ریشه شکست‌ها به آسیب‌شناسی نیاز است و باید یک کار تحقیقاتی صورت گیرد تا تصمیم گیران در این طیف سیاسی با توجه به آن برای آینده برنامه‌ریزی کنند.

وی در این رابطه اضافه کرد: اصولگراها از سال 92 به این‌سو در تمام انتخاباتی که برگزارشده، ناموفق بودند. به عبارتی دیگر نه وحدت و نه تفرق هیچ‌یک به آن‌ها درنتیجه انتخابات کمک نکرد، بنابراین لازم است علل آن را موردبررسی قرار دهند.

ابراهیمی درباره اشکال در انتخاب کاندیداها نیز اظهار داشت: باید درباره همه‌چیز هم شیوه انتخاب کاندیدها و هم نحوه ورود آنان در عرصه انتخابات بیشتر دقت کرد. موانعی به‌طورقطع وجود دارد و همان‌طور که مورداشاره قرار گرفت بدون عیب‌یابی نمی‌توان به آن‌ها دست‌یافت.

این نماینده اصولگرا در دوره‌های دوم و هشتم مجلس شورای اسلامی در مورد جوابگو نبودن اهداف اصولگراها برای جامعه امروز ایران ابراز کرد: این مسئله ممکن است یکی از دلایل شکست اصولگراها به‌حساب آید، اما به‌طور دقیق نمی‌توان بر آن تأکید کرد.

وی دراین‌باره که به کدام دلیل تا به امروز اصولگراها دست به این آسیب‌شناسی نزده‌اند، توضیح داد: دلیل آن را به‌درستی نمی‌دانم، اما اگر هم تا به امروز موردتوجه نبوده از این به بعد باید برای جلوگیری از تکرار شکست، موردتوجه قرار گیرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
شكست نياز به آسيب شناسي ندارد. برد و باخت و شكست و ژيروزي مربوط به امور دنيايي و مادي است نه براي خدمت به مردم.شما ها يك فكري به حال خودتان بكنيد.
نظرات شما