صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 06
کد خبر: ۶۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۶

محدودیت ارایه وام به بازی‌سازان بازی های رایانه ای برداشته می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سال جاری محدودیت‌ها در ارایه وام کم بهره وجوه اداره شده به بازی سازان بازی های رایانه ای برداشته می شود.
رویداد۲۴وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سال جاری محدودیت‌ها در ارایه وام کم بهره وجوه اداره شده به بازی سازان بازی های رایانه ای برداشته می شود.

وی افزود : وزارت ارتباطات وظیفه خود می‌داند به حمایت‌های فنی و مالی از بازی‌سازان کشور بپردازد و در این راه در هشت ماه گذشته حدود 50 میلیارد ریال وام کم بهره وجوه اداره شده به شرکت‌هایی که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معرفی کرده، پرداخت شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: امروز در این نمایشگاه به غرفه‌داران و بازی‌سازان قول دادم محدودیت‌ها در تخصیص این وام برداشته شود و به هر پرونده‌ای که بنیاد ملی بازی‌ها تایید کند، وام پرداخت کنیم.

واعظی با بیان این که در این نمایشگاه با نمونه‌های قوی و موفق از بازی‌های ایرانی مواجه شدم، گفت: اکنون بازی‌هایی در کشور وجود دارند که در 77 کشور جهان کاربر دارند و این موضوع نشان می‌دهد جوانان ما استعداد زیادی در بازی‌سازی دارند و باید از آنها حمایت شود.
وی تصریح کرد : نمایشگاه TGC مزیت های زیادی برای صنعت بازی‌سازی کشورمان دارد از جمله اینکه در کنار نمایشگاه تجاری رویداد، بیش از 60 کنفرانس و کلاس علمی نیز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه امید است این نمایشگاه یک گام جدی رو به جلو در صنعت بازی‌های رایانه‌ای باشد، افزود: در حوزه فنی باید به حمایت از بازی‌سازان پرداخت که در این راه با دانشگاه‌ ها و مراکز پژوهشی مذاکره کرده‌ایم تا امکاناتی از جمله آزمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را در اختیار بازی‌سازان قرار دهند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: همچنین در بخش آموزشی نیز در دانشکده پست و مخابرات با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دوره‌هایی برگزار شده است.

واعظی با اشاره به بازی کلش آو کلنز گفت: بلافاصله پس از فیلتر این بازی، وزارت ارتباطات وارد عمل شد تا مشکل آن رفع شود. ما نمی‌خواهیم محدودیتی برای مردم در این حوزه ایجاد کنیم و آنها به سراغ فیلترشکن بروند اما در مقابل امکاناتی به وجود آورده‌ایم تا در شبکه ملی اطلاعات، وقتی بازی ایرانی در سرور ایرانی عرضه شود، مردم کشور بتوانند با سرعت و کیفیت بالا و قیمت پایین از این بازی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اکنون تعرفه ترافیک بیش از 500 سایت ایرانی که سرورشان در داخل کشور است، نیم بها شده و تا دو هفته دیگر این موضوع شامل تمام سایت‌های ایرانی می‌شود. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: بدین ترتیب مردم برای استفاده از بازی‌های ایرانی آنلاین نیز تعرفه ترافیک نیم‌ بها پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به برخی هجمه‌ها علیه نمایشگاه TGC نیز گفت: استفاده این نمایشگاه را کاملا جوانان می‌ برند و نباید هر اتفاقی که در کشور می‌افتد یک عده مخالفت کنند و واقعا برای چنین رویدادی، این هجمه‌ها بی‌انصافی است.

نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت بازی های رایانه ای ایران (Tehran Game Convention) با همکاری شرکت Game Connection فرانسه که از 15 تیرماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرده امروز - جمعه - به کار خود پایان می دهد. 

در این رویداد 120 شرکت داخلی و خارجی، بازی‌ساز مستقل و رسانه فعال در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، آخرین توانمندی‌ها، پروژه‌ها و خدمات خود را به نمایش گذاشتند. 

همچنین در این رویداد، بیش از 60 کنفرانس تخصصی در موضوعات متنوع در پنج بخش اصلی فنی، هنری، طراحی بازی، تولید و مدیریت و تجارت و بازاریابی برگزار شد. 
سخنرانان این کنفرانس‌ها، فعالان موفق و کارکشته صنعت بازی ‌سازی در ایران و جهان هستند که تجربیات خود را در اختیار شرکت‌کنندگان در این رویداد قرار دادند. 
حضور سخنرانانی از شرکت‌های توانمند داخلی و همچنین سخنرانان خارجی از شرکت‌هایی چون Riot Games، Microsoft، Eidos، Zynga، Ubisoft و Insomniac از نکات قابل توجه این رویداد است. 

علاوه بر کنفرانس‌ها سه پنل تخصصی در حوزه توسعه بازار، برندسازی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران برگزار شد. 

این پنل‌ها، فرصت مناسبی برای بحث و گفت‌وگو میان فعالان ایرانی و خارجی صنعت بازی‌های رایانه‌ای فراهم کرد تا در فضایی مناسب، نظرات و دیدگاه‌های مختلف را بیان کنند. 
برپایی شش کلاس تخصصی یک روزه، از دیگر برنامه‌های این رویداد بود و مدرسان بین‌المللی این کلاس‌ها به صورت فشرده، موضوعات مهم و کاربردی را در حوزه‌های فنی، هنری، طراحی بازی، تولید و مدیریت و تجارت و بازاریابی، به شرکت‌کنندگان آموزش دادند. 
منبع: ایرنا
نظرات شما