معاون حمل و نقل شهرداری تهران:
تعدیل نیروها در مترو ارتباطی با شهرداری ندارد/ نمیتوانیم در مدیریت داخلی پیمانکاران دخالت کنیم
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه پروژههای ساخت سیویل خط شش تقریبا به اتمام رسیده است، گفت: اگر قرار است نیروها تعدیل شده و جابجا شوند ربطی به شهرداری تهران و شرکت مترو ندارد.
رویداد۲۴محسن پورسیدآقایی (معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در دو خط ۶ و ۷ مترو تهران، تعدیل نیرو صورت بگیرد یا خیر؟ گفت: پروژههای ساخت سیویل خط شش تقریبا به اتمام رسیده است و بیش از ۹۲ درصد در این خصوص پیشرفت داشتهایم. بدیهی است که در این خصوص پیمانکارانی که کارشان در این خطوط به پایان رسیده است، نیروهای خود را جابجا خواهند کرد. اگر هم قرار است نیروها تعدیل شده و جابجا شوند ربطی به شهرداری تهران و شرکت مترو ندارد.
وی در خصوص تجمع کارگران خط شش به علت عدم پرداخت حقوقشان گفت: این مشکلات باید توسط پیمانکاران خط شش و سایر خطوط حل و فصل شود. ما در حد توان و بودجهای که به ما تخصیص داده شد، مطالبات پیمانکاران را پرداخت کردهایم.
پورسیدآقایی افزود: نکته اساسی این است که خط شش متروی تهران دارای سه پیمانکار بسیار بزرگ از بخش خصوصی است. این پیمانکاران پروژههای بسیار بزرگی نه تنها در سطح تهران، بلکه در کل کشور برعهده دارند و اصولا مطالبات دریافت شده را خودشان بالانس (متعادل) میکنند.
معاون شهردار خاطرنشان کرد: برای مثال ممکن است این پیمانکاران پولی که از شهرداری تهران میگیرند را در جای دیگر هزینه کنند و یا مطالبات خود از بخشهای دیگر را در مترو هزینه کنند، اما نمیتوانیم در نحوه مدیریت داخلی پیمانکاران دخالت کنیم.
وی در خصوص تجمع کارگران خط شش به علت عدم پرداخت حقوقشان گفت: این مشکلات باید توسط پیمانکاران خط شش و سایر خطوط حل و فصل شود. ما در حد توان و بودجهای که به ما تخصیص داده شد، مطالبات پیمانکاران را پرداخت کردهایم.
پورسیدآقایی افزود: نکته اساسی این است که خط شش متروی تهران دارای سه پیمانکار بسیار بزرگ از بخش خصوصی است. این پیمانکاران پروژههای بسیار بزرگی نه تنها در سطح تهران، بلکه در کل کشور برعهده دارند و اصولا مطالبات دریافت شده را خودشان بالانس (متعادل) میکنند.
معاون شهردار خاطرنشان کرد: برای مثال ممکن است این پیمانکاران پولی که از شهرداری تهران میگیرند را در جای دیگر هزینه کنند و یا مطالبات خود از بخشهای دیگر را در مترو هزینه کنند، اما نمیتوانیم در نحوه مدیریت داخلی پیمانکاران دخالت کنیم.
منبع: ایلنا