وزارت بهداشت: تبلیغات صدا و سیما درباره شامپوهای ضدریزش مو دروغ است و افکار عمومی را گمراه می کند
روابط عمومی سازمان غذا و دارو ( از معاونت های وزارت بهداشت) ضمن اعلام اسامی برخی فراورده های بهداشتی که در معرفی خود ادعاهای غیر واقعی مطرح کرده اند؛ از سفارش دهندگان و سفارش گیرندگان تبلیغات خواست از ادعاهای خارج اغراق گونه و خارج از مجوز صادره اجتناب کنند.
رویداد۲۴-روابط عمومی سازمان غذا و دارو ( از معاونت های وزارت بهداشت) ضمن اعلام
اسامی برخی فراورده های بهداشتی که در معرفی خود ادعاهای غیر واقعی مطرح
کرده اند؛ از سفارش دهندگان و سفارش گیرندگان تبلیغات خواست از ادعاهای
خارج اغراق گونه و خارج از مجوز صادره اجتناب کنند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: با توجه به گزارشات متعدد از سوی مردم و مسئولین مرتبط بویژه برخی معاونان غذا و داروی دانشگاههای کشور تبلیغات شامپو و لوسیون تقویتی مو با نام تجاری ژیوار، شامپو ضد ریزش آناژن و همچنین شامپو یی که بدون ذکر نام تجاری و صرفاً با اعلام شماره تماس تلفنی بفروش می رسد در تیزرهای تبلیغاتی خود از ادعاهای غیر واقعی ضد ریزش مو و رویش مجدد مو استفاده می کنند که این موضوع باعث گمراهی اذهان عمومی شده است.
همچنین روابط عمومی سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر غیر مجاز بودن این گونه تبلیغات، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بعنوان رسانه امین و مورد وثوق خواست قبل از قبول آگهی های تجاری، استعلامات لازم را از منابع اصلی اخذ نمایند.
بنا بر این گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ادعاهای اغراق گونه می تواند مشمول پیگرد قضایی گردد؛ به صاحبان کالاهایی که به هر نحو قانونمندی، تمایل به انجام تبلیغات درباره محصولات خود می باشند یادآوری کرد که آنها صرفا ملزم به بیان اطلاعات قید شده در مجوز محصول، صادره از ارگان و نهاد مرتبط می باشند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: با توجه به گزارشات متعدد از سوی مردم و مسئولین مرتبط بویژه برخی معاونان غذا و داروی دانشگاههای کشور تبلیغات شامپو و لوسیون تقویتی مو با نام تجاری ژیوار، شامپو ضد ریزش آناژن و همچنین شامپو یی که بدون ذکر نام تجاری و صرفاً با اعلام شماره تماس تلفنی بفروش می رسد در تیزرهای تبلیغاتی خود از ادعاهای غیر واقعی ضد ریزش مو و رویش مجدد مو استفاده می کنند که این موضوع باعث گمراهی اذهان عمومی شده است.
همچنین روابط عمومی سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر غیر مجاز بودن این گونه تبلیغات، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بعنوان رسانه امین و مورد وثوق خواست قبل از قبول آگهی های تجاری، استعلامات لازم را از منابع اصلی اخذ نمایند.
بنا بر این گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ادعاهای اغراق گونه می تواند مشمول پیگرد قضایی گردد؛ به صاحبان کالاهایی که به هر نحو قانونمندی، تمایل به انجام تبلیغات درباره محصولات خود می باشند یادآوری کرد که آنها صرفا ملزم به بیان اطلاعات قید شده در مجوز محصول، صادره از ارگان و نهاد مرتبط می باشند.
منبع: عصر ایران