تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

اخراج گسترده فارغ‌ التحصیلان نسل زد؛ چه عواملی باعث شکست در استخدام می شود؟

از هر ۱۰ کارفرما، ۶ نفر می‌گویند که برخی از کارکنان نسل زد را که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌ التحصیل شده بودند، اخراج کرده‌اند.

نسل زد

رویداد۲۴ دیجیاتو نوشت: براساس تحقیق آماری جدیدی، از هر ۱۰ کارفرما، ۶ نفر می‌گویند برخی کارکنان نسل زد را که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بودند و فقط چند ماه از استخدام آن‌ها می‌گذشت، اخراج کرده‌اند. پس از تجربه انبوهی از مشکلات با استخدام‌شدگان جوان، از هر ۶ مدیر، یک نفر می‌گوید برای استخدام مجدد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مردد است.

وب‌سایت Intelligent از ۹۶۶ مدیر کسب‌وکار‌های مختلف در آمریکا برای بررسی نگرش آن‌ها نسبت به استخدام فارغ‌التحصیلان جدید نسل زد، نظرسنجی کرده است. در ادامه می‌توانید نتایج مهم این نظرسنجی را مشاهده کنید:

۷۵ درصد شرکت‌ها گزارش می‌دهند برخی یا همه فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاه که در سال جاری میلادی استخدام کرده‌اند، عملکرد رضایت‌بخشی نداشته‌اند.

از هر ۱۰ شرکت، ۶ شرکت یک فارغ‌التحصیل جدید را که سال ۲۰۲۴ استخدام کرده بودند، اخراج کرده‌اند.
از هر ۶ مدیر، یک نفر می‌گوید برای استخدام این گروه مردد است.
مدیران بخش استخدام می‌گویند فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای آماده کار نیستند، نمی‌توانند حجم کار را تحمل کنند و غیرحرفه‌ای هستند.
از هر ۷ شرکت، یک شرکت ممکن است سال آینده فارغ‌التحصیلان جدید را استخدام نکند.
از هر ۱۰ مدیر بخش استخدام، ۹ نفر می‌گویند فارغ‌التحصیلان جدید باید مهارت‌های ارتباط با دیگران و آداب معاشرت را یاد بگیرند.

عوامل اخراج گسترده فارغ‌التحصیلان نسل زد
در تحقیق جدید چندین عامل برشمرده می‌شود که چرا این استخدام‌ها به نتیجه نرسیدند:

فقدان انگیزه یا ابتکار (۵۰ درصد)
فقدان عملکرد و مهارت‌های حرفه‌ای (۴۶ درصد)
مهارت‌های ارتباطی ضعیف (۳۹ درصد)


بیشتر بخوانید: نشانه‌های تعارض در نسل‌های امروز و دیروز | تقابل دهه شصتی‌ها و نسل Z در جامعه


نپذیرفتن بازخورد‌ها (۳۸ درصد) و نداشتن توانایی کافی برای حل مسائل (۳۴ درصد) نیز از سایر عوامل هستند. اکثر شرکت‌ها (۷۹ درصد) گزارش می‌دهند که مجبور بودند حداقل تعدادی از استخدام‌شدگان ضعیف خود را در برنامه‌های بهبود عملکرد قرار دهند و ۶۰ درصد نیز گزارش کردند که برخی از این افراد درنهایت اخراج شدند.

عواملی که استخدام فارغ‌ التحصیلان نسل زد را با شکست مواجه می‌کند

مشاور ارشد آموزش و توسعه شغلی Intelligent به این افراد توصیه می‌کند:

«در پرسیدن سؤالات متفکرانه دست به ابتکار بزنید، به‌دنبال بازخورد باشید و از آن برای نشان‌دادن انگیزه خود برای رشد شخصی بهره ببرید... با حفظ نگرش مثبت، رعایت ضرب‌الاجل‌ها و داوطلب شدن برای پروژه‌ها، حتی پروژه‌هایی که خارج از مسئولیت‌های فوری شما هستند، وجهه‌ای قابل‌اطمینان از خود ایجاد کنید.»

عوامل اخراج نسل زد

بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جوان ممکن است در اولین ورود به دنیای کار با مسائلی روبه‌رو شوند و این می‌تواند تضاد بزرگی با آنچه آن‌ها در تحصیل خود به آن عادت کرده‌اند، ایجاد کند. آن‌ها اغلب برای محیط کاری نسبتاً ساختاریافته، فرهنگ پویای محل کار و انجام مستقل کار‌ها آماده نیستند. اگرچه ممکن است دانش نظری را از دانشگا

منبع: دیجیاتو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما