تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

هلال بن حنیف کیست؟

سریال "عشق کوفی" که محرم امسال از شبکه سوم سیما پخش شد، این سریال داستانی عاشقانه را از دل تاریخ به رنگ عاشورا روایت می‌کند. در این سریال، بازیگران جدید به همراه بازیگران باتجربه و کارکشته سینما و تلویزیون، نقش‌های خود را ایفا می‌کنند. 

هلال بن حنیف

رویداد۲۴ سریال "عشق کوفی"، جدیدترین اثر تولیدشده توسط مرکز فیلم و سریال اوج است. این سریال توسط کارگردان حسن آخوندپور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی ساخته شده است. سریال شامل ۱۵ قسمت با مدت زمان ۴۵ دقیقه در هر قسمت است.

با توجه به بررسی‌ها و اطلاعات موجود، هلال بن حنیف به عنوان یک شخصیت واقعی در سریال "عشق کوفی" وجود ندارد. ممکن است در برخی منابع یا گفتگوها، اشاره‌ای به این شخصیت صورت گرفته باشد، اما در واقعیت، وجود این شخصیت تأیید نشده است.

سریال "عشق کوفی" قرار است روایتگر همین دوران باشد. ماجرای عشق هلال، پسر کماندار، به نائله، دختری نازپرورده، اما تنها، است. این قصه در دل تاریخ و در زمانی که واقعه کربلا در حال وقوع بود روایت می‌شود. هرچند که کلیت این قصه واقعی نیست و برگرفته از تخیل نویسنده است، اما باز هم برخی چهره‌های واقعی تاریخی برای نشان دادن تاریخ آن دوران به تصویر کشیده شده‌اند.

خلاصه داستان فیلم عشق کوفی

هلال بن حنیف کیست؟

سریال عشق کوفی روایتگر داستان عاشقانه‌ای در سال ۶۱ هجری قمری است. نائله با بازی شبنم قربانی و سعید شریف در نقش هلال، بازیگران اصلی این سریال تاریخی - عاشورایی هستند. داستان عاشقانه آن‌ها تا وقوع واقعه عاشورا ادامه پیدا می‌کند. تاکنون جزئیات بیشتری از سریال و داستان آن به رسانه‌ها منتشر نشده است.


بیشتر بخوانید: 

معرفی سریال سرگیجه در شبکه نمایش خانگی

معرفی سریال روزی روزگاری مریخ ساخته پیمان قاسم خانی

معرفی سریال سقوط با بازی حمید فرخ نژاد

داستان سریال پوست شیر با بازی شهاب حسینی


لوکیشن اصلی فیلمبرداری سریال در شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران قرار دارد و بخشی از آن نیز در شهرک سینمایی نور فیلم در آبادان فیلمبرداری شده است. تقریباً ۱۵ درصد از این مجموعه در آبادان تصویربرداری شده است.

سعید شریف در نقش هلال بن حنیف

هلال بن حنیف کیست؟

سعید شریف متولد دهه ۶۰ در تهران است. او فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرده و پس از آن برای بازی در چند فیلم و سریال موفق جلوی دوربین رفته است. وی در مجموعه «یاغی» به کارگردانی محمد کارت در نقش دایی «ابرا» ایفای نقش کرده است.

شبنم قربانی

هلال بن حنیف کیست؟

شبنم قربانی متولد ۱۹ تیرماه ۱۳۶۸ در تهران و فوق‌دیپلم کامپیوتر است. وی زمانی که ۲۷ساله بود، در کلاس‌های بازیگری شرکت کرد. وی از بازیگران اصلی سریال عشق کوفی و در نقش نائله است.

لعیا زنگنه

هلال بن حنیف کیست؟

لعیا زنگنه بازیگر معروف و شناخته شده سینما و تلویزیون، متولد ۱۴ مرداد ۱۳۴۴ در تهران است. ایشان برای اولین‌بار است که در یک سریال تاریخی – مذهبی به ایفای نقش می‌پردازد. وی در این سریال با گریمی متفاوت و در نقش‌زن عرب ظاهر شده است.

زنده‌یاد امین تارخ استعداد هنری لعیا زنگنه را کشف کرد و سپس زنگنه با هدایت هنری و مشاوره محمدعلی کشاورز و ثریا قاسمی وارد دنیای بازیگری تلویزیون و سینما شد. ایفای نقش در نمایش یادگار سال‌های شن به کارگردانی علی رفیعی در ۱۳۷۱ نخستین کار حرفه‌ای او در تئاتر بود. ایشان بازی در سینما را از سال ۱۳۷۵ با فیلم راز مینا ساخته‌ی عباس رافعی آغاز کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات شما
پیشخوان