تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

پرفروش‌ترین لپ تاپ‌ها در ایران کدامند؟

بسیاری از خانواده‌های ایرانی از یکی، دو دهه گذشته، روی به خرید لپ تاپ آوردند تا به واسطه حمل و نقل راحت این کامپیوتر شخصی، بیشتر از این امکان بهره ببرند. در این مطلب ضمن نکاتی برای انتخاب لپ تاپ، شما را با پرفروش‌ترین لپ تاپ‌های ایران آشنا می‌کنیم.

پرفروش‌ترین لپ تاپ‌ها در ایران کدامند؟

رویداد۲۴ مریم آیتی: در بازار ایران هزاران مدل لپ‌تاپ در بازه‌های قیمتی گوناگون به‌فروش می‌رسد، اما شاید تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها ارزش خرید داشته باشند و همین موضوع می‌تواند باعث گمراهی کاربر و صرف هزینه بیهوده باشد. به‌طور کلی هنگام خرید لپ‌تاپ، گذشته از مواردی همچون کیفیت ساخت و طراحی ظاهری، باید به موارد زیر نیز توجه کرد:

•    پردازنده: برای کاربری‌های روزمره، پردازنده کم‌مصرف، مانند سری U اینتل و AMD و برای کاربری‌های جدی‌تر، پردازنده‌های پرقدرت مانند سری H این شرکت‌ها مناسب خواهد بود.

•    گرافیک: کاربری‌هایی مثل بازی و طراحی به کارت‌های گرافیک قدرتمند نیاز دارند؛ اما برای کاربری‌های روزمره، گرافیک یکپارچه با پردازنده کافی است.

•    رم: برای کاربری‌های روزمره به‌ویژه برای کسانی که تب‌های باز زیادی روی مرورگرشان دارند، حداقل ۸ گیگابایت رم توصیه می‌شود؛ اما کاربری‌های جدی‌تر به ۱۶ گیگابایت یا بیشتر نیاز دارند.

•    صفحه نمایش: نمایشگر‌های IPS با وضوح Full-HD یا QHD و روشنایی بیش‌از ۲۰۰ نیت را توصیه می‌کنیم.

•    حافظه: اجرای سریع نرم‌افزار‌ها و محیط پویای سیستم‌عامل در گرو استفاده از حافظه‌های پرسرعت SSD با رابط NVMe است.

•    کیبورد و ترک‌پد: به فاصله، چینش، عمق و نوع بازخورد کلید‌ها در کنار ابعاد ترک‌پد و پشتیبانی آن از ژست‌های حرکتی ویندوز توجه کنید

•    شارژدهی: به ظرفیت باتری و پردازنده دقت کنید، دستگاه‌هایی با ماهیت گیمینگ معمولاً بیش‌از ۵-۶ ساعت شارژدهی ندارند.

•    ابعاد و وزن: چنانچه برای کاربری‌های روزمره قصد خرید لپ‌تاپ دارید، بهتر است مدلی سبک با نمایشگر ۱۴ اینچ یا کوچک‌تر انتخاب کنید.

•    کیفیت و متریال به‌کار رفته در ساخت شاسی و بدنه: برخی از لپ‌تاپ‌های قدرتمند بازار که در سطح پرچمدار نیز ظاهر می‌شوند، از ضعیف‌ترین بدنه با استحکام پایین و کیفیت نامرغوب بهره می‌برند که هیچ حسی از محصول باکیفیت را به‌کاربر منتقل نمی‌کنند و حتی ممکن است عمر مفید بسیار کوتاه‌تری داشته باشند.

پرفروش‌ترین لپ تاپ‌ها در ایران کدامند؟

لپ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR ۱۸

در حال حاضر، یکی از جدیدترین لپ تاپ‌های بازار و در عین حال بهترین‌ها، این لپ تاپ از برند ایسوس است؛ بنابراین اگر یک سیستم گیمینگ و حرفه‌ای خوب می‌خواهید و از نظر هزینه مشکلی ندارید، این لپ تاپ را در نظر داشته باشید.


بیشتر بخوانید: بهترین مارک لپ تاپ


لپ تاپ اسکار ۱۸ از سری راگ دارای نمایشگر ۱۸ اینچی بوده که دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ اینچ است. این نمایشگر، دارای پوشش مات است که موقع استفاده در محیط‌های کم‌نور به‌خصوص شب‌هنگام، آسیبی به چشم‌ها وارد نکند. ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد و بازی‌ها و انواع محتوای تصویری سنگین را به راحتی نمایش می‌دهد. این لپ تاپ خوب و جدید، ۱ ترابایت حافظه از نوع SSD دارد و ۳۲ گیگابایت رم دارد که تا ۶۴ گیگابایت می‌توانید آن را ارتقا دهید. 

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus GU۶۰۳ZM-LS ۰۹۵

این لپ‌تاپ ایسوس یکی از زیباترین لپ‌تاپ‌هایی است که در حال حاضر می‌توانید در بازار پیدا کنید. همچنین، یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ است که این برند تولید کرده. طراحی لپ تاپ با این که ساده است، اما بسیار چشم‌نواز بوده و پترن نقطه‌ای پشت آن، توجه‌ها را جلب خواهد کرد. همچنین، از نظر پردازنده این لپ‌تاپ سخت‌پسندان را هم راضی خواهد کرد. 

به گزارش رویداد۲۴ این مدل دارای نمایشگر آن ۱۶ اینچی است. پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه مدل GEFORCE RTX ۳۰۶۰ با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی است که نوید یک کاربری ایده‌آل را می‌دهد. همچنین، ایسوس به این دستگاه ۱ ترابایت حافظه داخلی اختصاص داده و رم آن نیز ۱۶ گیگابایت است. 

لپ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR ۱۵

محتوا در این پنل با وضوح بالا و دقت رنگ خوب به نمایش گذاشته می‌شود و هر محتوایی در این نمایشگر با کیفیت بسیار خوب پیش روی شما قرار می‌گیرد. این لپ تاپ در بخش سخت افزار هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و جزو بهترین‌ها به حساب می‌آید. پردازنده مرکزی استفاده شده در این محصول اینتل مدل Core i۹، ۱۲۹۰۰H با ۱۴ هسته و ۲۰ رشته است.

این پردازنده مرکزی ۲۴ مگابایت حافظه Cache دارد و دارای کارت گرافیک با ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی است. شما به لطف این مجموعه سخت افزاری می‌توانید هر کاری را انجام دهید، از بازی‌های سنگین روز گرفته تا ادیت ویدئو و رندرینگ و هر کار دیگری. البته که ۳۲ گیگابایت و ۲ ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD این مجموعه را همراهی می‌کنند و هر دو هم قابلیت ارتقاء دارند.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G ۱۶

اگر در فکر خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ ۱۶ اینچی هستید، این لپ تاپ می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. این لپ تاپ به دلیل حافظه ۲ ترابایتی‌اش به عنوان بهترین لب تاپ گیمینگ ایسوس با پردازنده Corei۹ معرفی می‌شود. وضوح تصویر لپ تاپ ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی آن ۲۴۰ هرتز است. پوشش نمایشگر مات است، به همین دلیل نور به چشمان شما برنمی‌گردد و هنگام بازی کردن در هیچ ساعت از شبانه روز اذیت نمی‌شوید. 

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G ۱۸

مورد دیگر برای کسانی که انتظارات حرفه‌ای از لپ تاپ دارند و آن را برای کارهایی، چون گیمینگ، طراحی، تدوین و دیگر کار‌هایی از این قبیل می‌خواهند، این مدل است. نمایشگر ۱۸ اینچی آن دارای وضوح تصویر است. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این لپ تاپ، می‌توانیم به Anti-gare بودن آن برای آسیب نزدن به چشم‌ها و داشتن استاندارد Pantone است که تمامی رنگ‌ها را طبق استاندارد تعیین شده برای لپ تاپ‌ها نشان می‌دهد اشاره کرد. این ویژگی، بر بهبود کیفیت پرینت تصاویر رنگی نیز تاثیر چشمگیری دارد.

این لپ تاپ، به یک ترابایت ظرفیت SSD و ۱۶ گیگابایت رم مجهز است تا فضای کافی برای ذخیره سازی انواع فایل‌ها را برای شما فراهم کرده باشد.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX۷۶۷VV

اگر برای گیمینگ و استفاده‌های تخصصی خود به دنبال لپ تاپی با قیمتی نسبتا پایین نسبت به بسیاری از مدل‌های همرده هستید، یکی از بهترین مدل‌های لپ تاپ، این لپ تاپ از سری TUF برند ایسوس است. این لپ تاپ دارای نمایشگری ۱۷ اینچی است. نمایشگر لپ تاپ یک نمایشگر Full HD با پنل IPS است که برای حفظ سلامت چشم‌ها به پوشش مات مجهز شده است. این لپ تاپ نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز داشته و می‌توانید بازی‌های مختلف خود را با سرعتی بسیار خوب روی آن اجرا کنید. یک ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه رم دارد.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX۵۰۷VV

لپ تاپ دیگری که می‌توانید برای کار‌های تخصصی خود از جمله گیمینگ تهیه کنید این مدل است. این لپ تاپ دارای ابعاد نمایشگر ۱۵.۶ اینچ است. کیفیت تصویر آن Full HD است و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز دارد و پوشش مات برای آن به کار رفته است. این محصول ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD دارد و فضای کافی برای ذخیره‌سازی را ایجاد می‌کند. این محصول، با باتری ۹۰ وات ساعتی خود، قادر است بین ۴ الی ۷ ساعت و مستقل از برق مستقیم کار کند.

لپ تاپ ایسوس ROG Flow X۱۶

لپ تاپ‌های راگ یکی از اولین گزینه‌هایی است که افراد حرفه‌ای به سراغش می‌روند. این لپ تاپ گیمینگ دارای نمایشگر ۱۶ اینچی است. پنل IPS، وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز همگی نوید یک نمایشگر بسیار مرغوب را به شما می‌دهد. این لپ تاپ خوب نیز از نسل سیزدهم پردازنده‌های اینتل یعنی Core i۹ استفاده می‌کند. 

پردازنده گرافیکی آن نیز GeForce RTX ۴۰۷۰ با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی است و عملکرد فوق‌العاده‌ای در اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و محتوا‌های گرافیکی دارد. حافظه داخلی این لپ تاپ یک ترابایت اس اس دی است و ۱۶ گیگابایت هم برای رم آن در نظر گرفته شده است. لولا‌های لپ تاپ قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارند که استفاده از آن را لذت بخش‌تر می‌کند.

لپ تاپ ایسوس ROG ZEPHYRUS GU۶۰۴VI

این لپ تاپ نیز گزینه‌ی شما در بین بهترین لپ تاب‌های بازار است و ۱۶ اینچ اندازه نمایشگر آن است. ایسوس برای این لپ تاپ خود پردازنده‌ی ۱۳۹۰۰ H از اینتل را استفاده کرده که ۲۴ مگابایت کش دارد و یک پردازنده ۱۴ هسته‌ای است. ۱۶ گیگابایت رم با قابلیت ارتقا و همینطور ۱ ترابایت حافظه داخلی اس اس دی که آن هم قابلیت ارتقا دارد. از دیگر ویژگی‌های آن نیز به قابلیت تشخیص چهره و نور RGB در کیبورد می‌توانیم اشاره کنیم.

لپ تاپ ایسوس Creator Q۵۴۰VJ

از نظر خیلی از افراد، بهترین مدل لپ تاپ، Creator Q۵۴۰VJ از ایسوس است. این محصول ۱۵.۶ اینچی، لپ تاپی جمع‌و‌جور است. جنس بدنه آن پلی کربنات است که علاوه بر کم کردن وزن لپ تاپ، بدنه مستحکمی برای آن پدید آورده است. پردازنده گرافیکی آن به ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی مجهز شده است. برای این لپ تاپ، ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD اختصاص داده شده است.

لپ تاپ اپل ایر M۲ نسخه ۱۵ اینچ

شرکت اپل پس از عرضه مک بوک ایر M۲ نسخه ۱۳ اینچی، تصمیم گرفت تا نسخه ۱۵ اینچی از این لپ تاپ را نیز روانه بازار کند. این محصول ۱.۵ کیلوگرمی صفحه نمایشی ۱۵.۳ اینچی با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۶۴ دارد و روشنایی ۵۰۰ نیتی را نیز ارائه می‌کند. این پنل پوشش براق داشته و از فناوری‌هایی، چون گستره رنگی ۱ میلیاردی، True Tone و Wide color پشتیبانی می‌کند.

در دل این لپ تاپ تراشه M۲ قرار گرفته که شامل ۸ هسته CPU و ۸ هسته GPU است. در این نسخه ۲۵۶ گیگابایت SSD و ۸ گیگابایت حافظه رم سخت افزار را همراهی می‌کند. این مدل دارای یک باتری ۶۶.۵ وات ساعتی است که می‌تواند با یک بار شارژ تا ۱۵ ساعت وبگردی و تا ۱۸ ساعت تماشای ویدئو را دوام بیاورد.

لپ تاپ اپل ۱۴ اینچی MacBook Pro MRX۳۳، ۲۰۲۳ M۳ Pro ۱۸GB ۵۱۲GB

یکی از بهترین و پرتوان‌ترین مک بوک‌های معرفی شده این مدل است. این لپ تاپ صفحه نمایشی ۱۴.۲ اینچی دارد. این لپ تاپ توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ و تکنولوژی True Tone از جمله ویژگی‌های سودمند صفحه نمایش این مدل است که باعث می‌شود تا شما بتوانید به صورت حرفه‌ای از لپ تاپ استفاده کنید.

این لپ تاپ به پردازنده مرکزی فوق‌العاده توانمند M۳ Pro هم مجهز شده که ترکیب آن با پردازنده گرافیکی ۱۸ هسته‌ای باعث می‌شود تا شما بتوانید اجرای انواع فعالیت‌های سنگین را به راحتی با بالاترین سرعت ممکن انجام دهید.

لپ تاپ اپل ۱۶ اینچ MacBook Pro M۲ Pro MNW۹۳

این لپ‌تاپ اپل تراشه قدرتمند M۲ Pro را دارد که از پس اجرای برنامه‌های سنگین و کار‌های پردازشی بر می‌آید. در کنار این پردازنده کارت گرافیک یکپارچه Apple M۲ Pro قرار دارد.

مجموع قدرت سخت افزاری بالای مک بوک M۲ Pro آن را کاملا مناسب گرافیست‌ها و افرادی می‌کند که نیاز به دستگاهی با توان پردازشی بالا دارند. صفحه‌نمایش این دستگاه ۱۶.۲ اینچی است و رزولوشن ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ پیکسل را ارائه می‌کند. 

لپ تاپ ام اس‌ای Raider GE۷۸HX

در بین بهترین لپ تاپ‌های موجود در بازار ایران این مدل یکی از بهترین‌ها از سری Raider است که اگر از نظر قیمتی با آن مشکلی نداشته باشید، واقعا برای کار‌های تخصصی و گیمینگ لپ تاپ ایده‌آلی است. این لپ تاپ به یک نمایشگر ۱۷ اینچی با پنل مات IPS و وضوح تصویر QHD+ بهره برده که نرخ نوسازی آن ۲۴۰ هرتز است و عملکرد فوق‌العاده‌ای در گیمینگ دارد. به پردازنده‌ی Core i۹ مدل ۱۳۹۵۰HX مجهز شده که یک پردازنده‌ی ۲۴ هسته‌ای است و پردازنده‌ی گرافیکی آن، GeForce RTX ۴۰۸۰ با ۱۲ گیگابایت حافظه اختصاصی است که این لپ تاپ را به یک لپ تاپ فوق‌العاده تبدیل کرده است. ۳۲ گیگابایت رم DDR۵ و ۲ ترابایت حافظه داخلی SSD دارد.

لپ تاپ ام اس آی ۱۶ اینچی Stealth ۱۶ Mercedes-AMG Motorsport A۱۳V i

ام اس آی در تولید لپ‌تاپ‌های قدرتمند و با کیفیت شهرت دارد. این مدل یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های این برند محسوب می‌شود که مشخصات قابل توجهی نیز دارد. این دستگاه صفحه‌نمایشی ۱۶ اینچی از نوع OLED دارد و رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش کیفیت روکشی مات دارد و در صورت وجود نور در محیط نیز می‌توانید محتوای صفحه را به راحتی تماشا کنید. برای این لپ تاپ ۱ ترابایت حافظه از نوع SSD در نظر گرفته شده که در صورت نیاز می‌توانید آن را ارتقا دهید. 

لپ تاپ ام اس آی Vector GP۷۸

دیگر غول گیمینگ که در این لیست به شما معرفی می‌شود، این مدل است. این لپ تاپ یک غول تمام عیار است و مشخصات فنی و همینطور طراحی آن، عملکرد خیلی خوبی دارند و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کارهایی، چون گیمینگ، تدوین، طراحی و خلاصه هر کاری که با گرافیک سروکار دارد تبدیل می‌کند.

نمایشگر آن ۱۷.۳ اینچ است. کیبورد لپ تاپ نیز دارای نورپردازی RGB جداگانه برای هر یک از کلید‌ها است و تاچ پد آن از عملکرد چند لمسی پشتیبانی می‌کند.

پردازنده لپ تاپ مدل ۱۳۹۸۰ HX از سری Core i۹ یعنی نسل ۱۳ پردازنده‌های اینتل است. این پردازنده ۲۴ هسته و ۳۲ رشته دارد. پس بالاترین سرعت را برای شما رقم می‌زند. برای این محصول ۲ ترابایت حافظه داخلی SSD و ۳۲ گیگابایت رم در نظر گرفته شده است که تا ۶۴ گیگابایت هم می‌توانید آن را افزایش دهید. 

لپ تاپ ام اس آی Titan GT۷۷، ۱۲UHS

لپ تاپ‌های سری تایتان از برند معروف ام اس آی، جزء بهترین لپ تاپ‌های این برند است و همانطور که از نامش برمی‌آید، غول لپ‌تاپ‌های باکیفیت و قوی بازار است. جدیدترین لپ‌تاپ این سری Titan همین مدل است که از انتظارات فراتر رفته و تبدیل به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های حال حاضر در بازار شده است برای کار‌های گرافیکی سنگین، گیم‌های مختلف و کار‌های عادی روزمره مانند تماشای فیلم و وبگردی، عملکرد خیلی خوبی دارد. صفحه نمایش این لپ‌تاپ ۱۷.۳ اینچ است و طراحی آن به‌گونه‌ای است که علی‌رغم بزرگ و سنگین بودن لپ‌تاپ، ضخامت کمی داشته باشد. 

حافظه‌ی داخلی که برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده از نوع SSD است و ۲ ترابایت ظرفیت دارد. رم دستگاه نیز ۶۴ گیگابایت است. این لپ‌تاپ جذاب، توان خود را از یک باتری ۴ سلولی ۱۰۰ واتی می‌گیرد که با توجه به استفاده‌ی کاربر، بین ۳ الی ۷ ساعت با اتکا به باتری می‌توانید از لپ‌تاپ استفاده کنید؛ بنابراین برای کسانی‌که گیمر هستند یا کار‌های حرفه‌ای انجام می‌دهد، این لپ تاپ، یکی از بهترین لپ تاپ‌های موجود در بازار است.

لپ تاپ ام اس آی Raider GE۶۷HX ۱۲UHS

لپ‌تاپ‌های سری Raider ام اس آی، از ویژگی‌های سخت‌افزاری قوی برخوردارند. این مدل یکی از بهترین لپ تاپ‌های ۲۰۲۳ نیز هست که همراه با موس و هدست گیمینگ عرضه می‌شود و برای کاربران گیمر یک لپ تاپ فوق‌العاده است که با آن می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا کنید. طراحی بدنه لپ‌تاپ به گونه‌ای است که در عین ضخامت و استحکام، کار با آن بسیار راحت باشد. کیبورد راحت لپ‌تاپ و فاصله مناسب آن با لبه‌ی دستگاه، از خستگی دست جلوگیری می‌کند. 

لپ تاپ ام اس آی Summit E۱۶ Flip

این لپ تاپ شکیل در بین بهترین لپ تاپ‌های بازار، علاوه بر طراحی زیبا و وزن متوسط و قابل حمل از قیمت بسیار مناسبی هم بهره می‌برد و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، از ارزش خرید بالایی برخوردار است. این مدل دارای صفحه نمایش ۱۶ اینچی است که از وضوح تصویر QHD+ بهره برده و در میان بهترین مدل‌های لپ تاپ از یکی از بهترین وضوح تصویر‌ها برخوردار است.

نمایشگر این لپ‌تاپ، قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد که این ویژگی برای طراحان، گرافیست‌ها و به طور کلی افرادی که لذت می‌برند تا از صفحه نمایش با لولای چرخان استفاده کنند، بهترین مدل لپ تاپ در بازار محسوب می‌شود. شما می‌توانید هنگام خرید این محصول در صورت تمایل قلم هم خریداری کنید، چرا که صفحه نمایش آن از قلم هم پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ لنوو Legion ۷ Pro

اگر یک لپ تاپ خوش ساخت می‌خواهید که با مشخصات فنی فوق‌العاده خود بهترین تجربه کاری را برایتان رقم بزند، این مدل برای شما یکی از بهترین لپ تاپ‌ها است. این لپ تاپ یک سیستم فوق العاده برای گیمینگ است که در کنار آن می‌توانید کار‌های روزمره‌ی خود را انجام دهید، فیلم ببینید، یا کار‌های تخصصی و حرفه‌ای خود را انجام دهید.

این لپ تاپ دارای نمایشگر ۱۶ اینچ است که از یک پنل IPS مات با میزان روشنایی ۵۰۰ نیت استفاده می‌کند و به علت داشتن نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز، بازی‌های به روانی در آن اجرا می‌شوند. پردازنده‌ای که لنوو برای این محصول استفاده کرده نیز پردازنده‌ی Corei۹ مدل ۱۳۹۰۰ HX است که یک پردازنده‌ای ۲۴ هسته‌ای بوده و عملکرد بسیار خوبی دارد. پردازنده گرافیکی GeForce RTX ۴۰۸۰ با ۱۲ گیگابایت حافظه به شما اطمینان می‌دهد که حتی سنگین‌ترین بازی‌ها را هم به خوبی اجرا خواهد کرد. این لپ تاپ یک ترابایت حافظه داخلی داشته و رم آن ۳۲ گیگابایت است. 

لپ تاپ لنوو LOQ Gaming i۵، ۱۳۴۲۰

این مدل یکی دیگر از بهترین لپ تاپ‌های بازار است که نسبت به خیلی از مدل‌های هم‌رده قیمت خوبی هم دارد. با داشتن یک نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی از نوع IPS و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، به شما اجازه می‌دهد بازی‌ها را بدون کندی و با بالاترین سرعت اجرا کنید. این مدل از لپ تاپ لنوو به ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و ۳۲ گیگابایت رم DDR۵ نیز مجهز شده است.

لپ تاپ لنوو LOQ Gaming i۷، ۱۳۶۲۰

ابر لپ تاپ بعدی در لیست بهترین لپ تاپ‌های بازار، این مدل از برند لنوو و سری LOQ است که یک لپ تاپ گیمینگ رویایی به حساب می‌آید. این لپ تاپ به یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS مجهز شده که وضوح تصویر آن QHD است و با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز، عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

برای پردازنده‌ی لپ تاپ، از پردازنده‌ی Core i۷ مدل ۱۳۶۲۰ استفاده شده که ۲۴ مگابایت حافظه کش دارد و یک پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای است. پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه که آن را به یک لپ تاپ حرفه‌ای تبدیل می‌کند نیز مدل GeForce RTX۴۰۵ با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی است. 

لپ تاپ لنوو Legion Slim ۵

این لپ تاپ نمایشگری ۱۶ اینچی دارد که پنل IPS و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی دارد. نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی آن نیز نشان می‌دهد که یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازی کردن است.

این لپ تاپ نمایشگری مات دارد که میزان روشنایی آن ۵۰۰ نیت است. پردازنده‌ی مرکزی این محصول ۱۳۷۰۰H از سری Core i۷ است که پردازنده‌ای ۱۴ هسته‌ای است و دارای محدوده سرعت ۳.۷ تا ۵ گیگاهرتز است.

لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop ۵

اگر برای کار‌های روزمره‌ی خود به دنبال خرید بهترین لپ تاپ بازار هستید، یکی از پیشنهاد‌های ما به شما این مدل است. این لپ تاپ که تنها ۱.۵۴ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن به ۱۴.۷ میلی متر می‌رسد، نشان می‌دهد که با محصولی بسیار سبک، خوش دست و ظریف روبرو هستیم. این لپ تاپ دارای یک نمایشگر ۱۵ اینچی لمسی است که از لمس ۱۰ انگشتی همزمان پشتیبانی می‌کند.

این لپ تاپ به پردازنده‌ی Core i۷ مدل ۱۲۵۵ U مجهز است که یک پردازنده‌ی ۱۰ هسته اس است و ۱۲ مگابایت حافظه کش دارد. پردازنده‌ی گرافیکی آن نیز از نوع یکپارچه، و به مدل Intel Iris Xe است؛ بنابراین برای کار‌های روزمره، طراحی و برنامه نویسی مناسب است، اما نیاز کاربر گیمر را به‌خوبی پاسخ نمی‌دهد. 

از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ می‌توانیم به اسپیکر قوی آن اشاره کنیم که از تکنولوژی Dolby Atmos بهره می‌برد و در تولید صدای قوی و حجیم تاثیر زیادی دارد. میکروفون‌های این لپ تاپ نیز از کیفیت ضبط استودیویی بهره می‌برند.

لپ تاپ اچ پی Spectre x۳۶۰

این مدل یکی از لپ تاپ‌های خوب اچ پی است که برای کاربری حرفه‌ای، یعنی کارهایی، چون طراحی و گیمینگ ساخته شده است. این لپ تاپ نمایشگر ۱۶ اینچی دارد که از نوع OLED است و وضوح تصویر ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دارد. یکی از نقاط قوت این لپ تاپ، صفحه نمایش لمسی آن است که آن را از خیلی از مدل‌های همرده قیمتی متمایز می‌سازد. این نمایشگر پوشش شفاف دارد و از HDR۱۰ پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ اچ پی Victus ۱۶ i۷، ۱۳۷۰۰H

این مدل جزو گیمینگ‌های شرکت اچ پی است و این نسخه مد نظر ما به نسبت بازه قیمتی قدرت و توان بسیار مناسبی دارد. این لپ تاپ دارای نمایشگری ۱۶.۱ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD است. 

از نظر پردازشی با یک لپ تاپ بسیار جذاب مواجه هستیم؛ چرا که پردازنده مرکزی در نظر گرفته شده برای این مدل Core i۷، ۱۳۷۰۰H با فرکانس ۲.۴ تا ۵.۰ گیگاهرتز است. با پردازنده گرافیک نویدیا RTX ۴۰۵۰ با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR۶ همراهی می‌شود تا به خوبی بتوانید در اجرای بازی‌ها به روی این لپ تاپ حساب باز کنید. این سخت افزار با ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR۵ و ۱ ترابایت حافظه SSD کامل می‌شود.

شما می‌توانید بازی‌های روز دنیا را با این لپ تاپ در حالت گرافیکی خوب و با فریم ریت مناسب به اجرا دربیاورید و از طرفی به لطف پردازنده مرکزی قوی می‌توانید به سراغ ادیت ویدئو و کار‌های این‌چنینی بروید و محدودیتی پیش روی شما قرار ندارد. 

لپ تاپ اچ پی Victus ۱۵

اگر یک لپ تاپ حرفه‌ای با قیمت مناسب می‌خواهید تهیه کنید، این مدل جزء بهترین لپ تاپ‌ها است. اچ پی برای این لپ تاپ یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با وضوح تصویر FHD در نظر گرفته که ۱۴۴ هرتز نرخ نوسازی دارد. این لپ تاپ از پردازنده‌ی Core i۵ مدل ۱۳۴۲۰ H استفاده می‌کند که پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای با ۱۲ مگابایت حافظه کش است و از نسل ۱۳ پردازنده‌های اینتل به شمار می‌رود.

این لپ تاپ همچنین ۵۱۲ گیگابایت حافظه از نوع SSD و با قابلیت ارتقا دارد، رم دستگاه نیز ۸ گیگابایت با قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابایت است. 

لپ تاپ اچ پی ENVY ۱۶

این مدل جزو لپ تاپ‌های بسیار ظریفی هستند، اما این مسئله به معنای ضعیف بودن آن‌ها نیست. این لپ تاپ‌ها دارای پردازنده‌های عالی و مشخصات فوق‌العاده‌ای هستند که آن‌ها را برای کار‌های گرافیکی، چون طراحی و گیمینگ مناسب می‌سازد.

این لپ تاپ دارای نمایشگر ۱۶ اینچی است و همچنین در ظرفیت‌های ۲ ترابایت حافظه داخلی و ۳۲ گیگابایت رم، ۱ ترابایت حافظه داخلی و ۳۲ گیگابایت رم و همینطور یک ترابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت رم وجود دارد.

لپ تاپ ایسر Swift Go Ultra ۷، ۱۵۵H

اگر لپ تاپی ظریف و سبک می‌خواهید تا بتوانید آن را به راحتی همراه خود داشته باشید، این مدل لپ تاپ ایسر به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های موجود پیش روی شما قرار می‌گیرد. این محصول تنها ۱.۳۲ کیلوگرم وزن و ۱۴.۹ میلی‌متر ضخامت دارد و جنس بدنه آن ترکیبی از آلومینیوم و پلاستیک است. 

این لپ تاپ صفحه نمایشی ۱۴ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ دارد و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر قطعا یکی از مزیت‌های این لپ تاپ جذاب ایسر به حساب می‌آید. در این لپ تاپ از پردازنده Ultra ۷ مدل ۱۵۵H با ۱۶ هسته و ۳۲ رشته استفاده شده و حداکثر فرکانس پردازشی نیز به ۴.۸ گیگاهرتز می‌رسد. 

این مدل لپ تاپ ایسر پردازنده گرافیکی یکپارچه دارد و می‌تواند تا ۱۰ گیگابایت از حافظه رم را به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار دهد. حافظه داخلی ۱ ترابایتی و رم ۳۲ گیگبایتی از نوع DDR۵ بخش سخت افزار را کامل می‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لپ تاپ ، کامپیوتر
نظرات شما
پیشخوان