تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

معرفی هلیکوپتری که رئیسی با آن سقوط کرد؛ بل آگوستا ۴۱۲

سی‌ام اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هلیکوپتر بل آگوستا ۴۱۲ حامل ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور، آیت‌الله آل هاشم، امام جمعه تبریز و دیگر سرنشینان سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند. در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های هلیکوپتر بل آگوستا بل ۴۱۲ خواهیم پرداخت.

معرفی هلیکوپتری که رئیسی با آن سقوط کرد؛ بل آگوستا ۴۱۲

رویداد۲۴ حسین فلاحی: هلیکوپتر ۴۱۲ توسط هلیکوپتر‌سازی بل و آگوستا وستلند تحت یک قرارداد مجوز ساخت برای بازار‌های غیرنظامی و نظامی اروپا، آفریقا و خاورمیانه تولید می‌شود.

تاریخچه هلیکوپتر آگوستا وستلند

توسعه بل ۴۱۲ در دهه ۱۹۷۰ با تبدیل دو هلیکوپتر بل ۲۱۲ به نمونه اولیه بل ۴۱۲ آغاز شد. اولین پرواز بل ۴۱۲ در آگوست ۱۹۷۹ تکمیل شد و آگوستا بل AB ۴۱۲ برای اولین بار در ژانویه ۱۹۸۱ پرواز کرد. از آن زمان، ۸۶۹ فروند از آن در سراسر جهان تولید شد و عملیاتی شد که ۲۶۰ فروند توسط آگوستا وستلند بوده است.

چندین نوع نظامی، شبه نظامی، غیرنظامی و غیرنظامی مسافربری از این بالگرد عملیاتی هستند که شامل آتش نشانی، خدمات اضطراری، پلیس، جستجو و نجات، گارد ساحلی، آمبولانس هوایی، هلیکوپتر کاربردی و نظارت هوایی می شود.

هلیکوپتری که رئیسی با آن سقوط کرد؛ بل آگوستا ۴۱۲

در آگوست ۲۰۰۷، دولت بحرین درخواست خرید شش هلیکوپتر بل ۴۱۲ را برای استفاده در جستجو و نجات داد. در نوامبر ۲۰۰۷، نیروی هوایی شیلی سفارش ۱۲ هلیکوپتر را برای مأموریت‌های جستجو و نجات و حمل و نقل داد.

در نوامبر ۲۰۱۰، پنج هلیکوپتر بل ۴۱۲ مستقر توسط نیروی هوایی هندوریا توسط یونی فلایت، یک مرکز خدمات مشتریان هلیکوپتر بل مستقر در تگزاس، ایالات متحده، ارتقا یافتند. این کار شامل نوسازی و بررسی بدنه هواپیما، تجهیزات اویونیک، موتور‌ها و تمام اجزای دینامیکی هلیکوپتر بود.

ویژگی‌های هلیکوپتر بل آگوستا ۴۱۲

ساختار ۴۱۲ دارای بسیاری از ویژگی‌های ایمنی، از جمله سیستم سوخت مقاوم در مواقع اظطراری، درب‌های خدمه و دیوار‌های محکم برای محافظت در برابر سقوط؛؛ سیستم‌های الکتریکی، هیدرولیک و سوخت دوگانه اضافی؛ کنترل پرواز دیجیتال دوگانه و یک موتور دوقلو با قابلیت اطمینان بالا است.

معرفی هلیکوپتری که رئیسی با آن سقوط کرد؛ بل آگوستا ۴۱۲

همچنین این هلیکوپتر به روتور‌ها و سیستم کنترل، سیستم‌های انتقال نیرو، سیستم ارتباطی و ناوبری، سیستم‌های هیدرولیک و سوخت و کنترل پرواز دیجیتال دوگانه مجهز شده است.

کابین خلبان بل ۴۱۲

کابین خلبان دارای دو صندلی خلبان است که به خلبان اجازه می‌دهد بدون رها کردن کنترل‌های پرواز اولیه، پرواز را مدیریت کند. این هلیکوپتر دارای گواهینامه عملیات قوانین پرواز با ابزار تک خلبان است و می‌تواند تا ۱۵ نفر را حمل کند.

مجموعه اویونیک شامل یک خلبان خودکار سه محوره برای کاهش بار کاری و خستگی خدمه است که اجازه می‌دهد تا خدمه بر تکمیل موفقیت آمیز ماموریت تمرکز کنند. عرشه پرواز مجهز به سیستم اطلاعات پرواز الکترونیکی چهار صفحه‌ای است.

هلیکوپتری که رئیسی با آن سقوط کرد؛ بل آگوستا ۴۱۲

سایر تجهیزات اویونیک شامل رادیو‌های دوگانه VHF، ضبط صدای کابین خلبان، تجهیزات ضبط اطلاعات پرواز، نشانگر وضعیت آماده به کار، ترانسپوندر MST-۶۷A، برد رادیویی دوگانه VOR/ILS/MB / سیستم فرود ابزار / یاتاقان مغناطیسی، جهت یاب خودکار، فاصله تجهیزات اندازه گیری، ارتفاع سنج رادار، رادار آب و هوا و سیستم ترانسپوندر یاب اضطراری است.

کابین بل ۴۱۲

کابین هلی کوپتر، صندلی راحت برای حداکثر ۱۳ نفر را فراهم می‌کند. کابین دارای چهار پنجره فشاری برای خروج اضطراری است. یک محفظه بار ۲۸ فوت³ در دم بوم می‌تواند بار‌های تا ۱۸۰ کیلوگرم را حمل کند.

هلیکوپتری که رئیسی با آن سقوط کرد؛ بل آگوستا ۴۱۲

خدمات فوریت‌های پزشکی بل آگوستا ۴۱۲

این هلیکوپتر می‌تواند به یک خلبان خودکار چهار محور اختیاری مجهز شود که روش‌های جستجو و نجات «هند آف» و همچنین رویکرد خودکار «هندآف» را ارائه می‌دهد.

کابین با ظرفیت ۲۲۰ فوت³ که برای نقش خدمات فوریت‌های پزشکی پیکربندی شده است، می‌تواند تا شش بیمار یا بازمانده به اضافه دو خدمتکار پزشکی را حمل کند. یک پیکربندی جایگزین دو بیمار برانکارد حساس و چهار مراقب پزشکی را در خود جای می‌دهد.

هلیکوپتری که رئیسی با آن سقوط کرد؛ بل آگوستا ۴۱۲

در‌های کشویی با عرض ۲.۳۴ متر در دو طرف بدنه امکان دسترسی آسان، ایمن و سریع را برای بارگیری چندین بیمار یا بارگیری واحد‌های حمایت از زندگی یا بخش‌های مراقبت ویژه نوزادان فراهم می‌کند.

موتور بل آگوستا ۴۱۲

این هلیکوپتر از نیروگاه توربو پک دوقلوی پرت اند ویتنی کانادا مدل PT۶T-۳B-۱ با دو موتور توربوشفت که مجموعاً ۱۰۴۴ کیلووات قدرت برخاست و ۸۴۳ کیلووات توان پیوسته تولید می‌کند، نیرو می‌گیرد.

برای پرواز بدون موتور، یک موتور می‌تواند حداکثر توان ۷۲۳ کیلووات را به مدت ۳۰ دقیقه تولید کند. تاریخچه عملیاتی موتور PT۶ Twin-Pac نشان می‌دهد که کمترین میزان خاموشی در حین پرواز را در بین موتور‌های توربوشفت دارد. مخازن سوخت با ظرفیت کل ۱۲۴۹ لیتر شامل هفت مخزن مقاوم با دریچه‌های قطع خودکار جدا شونده است.

هلیکوپتری که رئیسی با آن سقوط کرد؛ بل آگوستا ۴۱۲

برای عملیات دوربرد، هلیکوپتر را می‌توان به مخازن سوخت کمکی مجهز کرد که ظرفیت کلی سوخت ۱۸۷۰ لیتر را فراهم می‌کند و برد وسیعی در حدود ۹۸۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد.

قابلیت بل ۴۱۲

بل ۴۱۲ می‌تواند با سرعت ۶.۸۶ متر بر ثانیه بالا برود. حداکثر سرعت و سرعت کروز این هلیکوپتر به ترتیب ۲۵۹ کیلومتر در ساعت و ۲۲۶ کیلومتر در ساعت است.

هلیکوپتری که رئیسی با آن سقوط کرد؛ بل آگوستا ۴۱۲

برد این هلیکوپتر ۷۴۵ کیلومتر است که تا ۹۸۰ کیلومتر قابل افزایش است. سقف سرویس آن ۶۰۹۶ متر است. حداکثر استقامت هلیکوپتر سه ساعت و نیم است. وزن این هلیکوپتر حدود ۲۹۲۰ کیلوگرم و حداکثر وزن برخاست آن ۵۳۹۸ کیلوگرم است.

مشخصات کلی بل آگوستا ۴۱۲

خدمه: دو
ظرفیت مسافر: ۱۳
سازنده: هلیکوپتر بل و آگوستا وستلند
حداکثر ارتفاع پروازی: ۵۴۰۰ متر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
8
4
وقتی دیدی کفتارها و لاشخورها هلهله و شادی میکنند
بدانید شیری جان به جان آفرین تسلیم کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
همه مون از همه چی خبر داریم خودتو پاره نکن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
1
6
جعبه سیاه دارد یا خیر؟
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
0
4
هواپیمایی که حالا سقوط میکنه مگه تیکه پاره میشه ریز ریز بعد هر تیکه اش پرت میشه یک طرف ؟ جالبه
نظرات شما
پیشخوان