رییس دانشگاه فنی و حرفهای کشور:
رییس دانشگاه فنی و حرفهای کشور گفت: حدود ۷۰درصد فارغ التحصیلان ما مشغول به کار میشوند و شغل اصلی آنان اشتغال و کارافرینی است.
رویداد۲۴ ابراهیم صالحی عمران که برای بررسی وضعیت ۷ آموزشگاه و دانشکدهی فنی و حرفه ایی گیلان به رشت سفر کرده است، هدف از سفر خود را بررسی از توانمندیها و ظرفیتهای دانشکدههای گیلان و نیازهای موجود برای ارتقای سطح کمی و کیفی عنوان کرد.
وی به تشریح اهداف و رسالت این دانشگاه برای تربیت نیروی کار برای رشد، تولید و اقتصاد جامعه پرداخت و عنوان کرد: دانشگاه فنی وحرفهای از بزرگترین دانشگاههای ملی حضوری کشور قلمداد میشود که جمعیت دانشجویی آن بالغ بر ۱۷۰هزار نفر دانشجو با پوشش جغرافیایی ۱۷۳دانشکده را در بر میگیرد.
صالحی عمران، با تاکید بر اینکه هدف اصلی این دانشگاه تربیت نیروی کار برای رشد، تولید و اقتصاد جامعه است، گفت:اکنون نیز این دانشگاه برای حدود ۲هزار کد رشته دانشجو میگیرد که حدود ۱۰۰رشته کاردانی و حدود ۶۰رشته دوره کارشناسی ناپیوسته است.
وی با تاکید بر اینکه این دانشگاه دانشگاهای ویژه است که عمده هدف آن این است که بتواند نیروی کار را بخشهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی تربیت کند، تصریح کرد: نگاه آن تربیت دانشجو برای کارمندی و پشت میز نشینی نیست بلکه بتواند دانشجو را برای بخش خصوصی آماده کند و به همین خاطر ارتباط خاصی بین رشتههای این دانشگاه با نیازهای حرفهای و شغلی در جامعه دیده میشود.
صالحی عمران، با تاکید بر اینکه حدود ۷۰درصد فارغ التحصیلان ما مشغول به کار میشوند و شغل اصلی انان اشتغال و کارافرینی است خاطر نشان کرد: اعتقاد ما بر این است که فرد پس از این در دانشگاه فارغ التحصیل شد بتواند پس از آموزشهایی که به او داده شد در بازار کار برای خود دارمدی را کسب کند و بتواند زندگی فردی خود را تامین کند و هم اینکه در رشد و تولید ناخالص ملی هم نقش موثری داشته باشد.
وی همچنین با فاصله داشتن این دانشگاه با نیازهای حرفهای موجود در جامعه نیز اشاره کرد که از بالغ بر حدود یک هزار و ۲۰۰حرفه شاید یک صد رشته در دانشکدههای این دانشگاه اموزش داده میشود خاطرنشان کرد: از برنامههای اصلی دیگر ما برنامه ریزی درسی که در اختیار دانشگاه قرار میگیرد برنامه اصلی ما این است که رشتههای موجود را از لحاظ سرفصلهای اموزشی و هماهنگی دقیق با نیازهای بازارکارو شایستگی محور نمودن برنامههای درسی بتوانیم از لحاظ کمی تعداد درسها و رشتههای آموزشی را بیشتر ارایه داده و هم از لحاظ کیفی بتوانیم رشتههای ما با بازار کار نزدیکتر کنیم.