رویداد۲۴ اگرچه تورهای گردشگری کار مسافران را برای دریافت بلیت و رزرو هتل آسان کرده، در عین حال مشکلاتی هم برای آنها ایجاد کرده است. یکی از نمایندگان مجلس پیش از این گفته بود امروزه شاهد فعالیت برخی آژانسهای مسافرتی هستیم که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند به گونهای که برای جذب توریسم تنها به تبلیغات پر زرق و برق جاذبههای تورهای گردشگری دست میزنند بدون اینکه خدمات مناسبی ارایه کنند.
یکی از مخاطبان روایت سفرش به کیش را اینگونه به رویداد۲۴ گفته است:
«چند روز پیش برای تور تهران - کیش دو بلیط برای خودم و همراهم در ازای پرداخت کل مبلغ به آژانس «م» پرداخت کردم و قرار شد زمان رسیدن به فرودگاه کیش، ترانسفر برای انتقال ما به هتل آنجا باشد، اما پس از رسیدن ما به فرودگاه خبری از ترانسفر نبود.
با شماره تلفنی که کارمند آژانس برای هماهنگی داده بود تماس گرفتم، اما در دسترس نبود و زمانی که با تلفن آژانس تماس گرفتم گفتند مرخصی هستند و پس از کلی توضیحات گفتند منتظر باشید تماس میگیریم.
پس از حدود نیم ساعت فردی با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت: تاکسی سرویس هستم و برای انتقال شما به هتل آمدهام؛ زمانی که سوار تاکسی شدیم برای رفتن به هتل، راننده تاکسی گفت قبل از رفتن به هتل باید به یکی از دفاتر خدمات گردشگری جزیره برویم تا شما یکسری تور را تهیه کنید.
من که فکر میکردم او از طرف هتل آمده پذیرفتم و به این دفتر رفتم و در آنجا دو تور با قیمت بالا و یک رستوران گرانقیمت را با چرب زبانی به من فروختند و انتظار داشتند تورهای دیگر را نیز تهیه کنم.
زمانی که به پذیرش مراجعه کردم و موضوع را جویا شدم که چرا برای ورود ما کسی از طرف هتل به فرودگاه نیامده بود، با تعجب پاسخ دادند شماره شما را به هتل اشتباه داده بودند و کلاهبرداری که جدیدا در جزیره اتفاق میافتد این است که آژانسها از تهران با یک سری از دفاتر گردشگری در کیش لینک هستند و شماره تلفن مسافران را حدود ۱۰۰ هزار تومان به آنها میفروشند و مسافر هم که از این موضوع اطلاع ندارد زمانی که به جزیره میرسد با این اتفاق مواجه میشود و قبل از آمدن به هتل آنها مسافران را به دفتر خود برای فروش تور میبرند و این کاسبی است که اخیرا باب شده و مسافران هم همه از این موضوع ابراز ناراحتی میکنند.
برای پیگیری ماجرا و اتفاقاتی که پیش آمده بود به خانم مسئول آژانس «م» پیام دادم که متاسفانه ایشان هیچ واکنشی نشان نداد و تماسی هم با ما نگرفت ضمن آنکه تورها هم کیفیت لازم را نداشتند و رستورانی هم که دفتر گردشگری معرفی کرده بودند خارج از شهر بود و پرسنل آن هم زمانی که میگفتید از فلان دفتر گردشگری آمده اید منوی پایینتری برای ما آوردند.
او میگوید: مسئول پذیرش هتل به ما گفت برخی دفاتر گردشگری برای پس ندادن وجوه، لغو شدن تور را هم به اطلاع مسافران نمیرسانند این مسئله زمانی تاسفبارتر میشود که گاهی شماره کارت مسافر را میگیرند، اما وجهی برایشان واریز نمیشود!