وی گفت: این مترو از گلشهر کرج با طول نزدیک به ۲۶ کیلومتر احداث شده است. طول زمان سفر پیشبینی شده از هشتگرد تا صادقیه نیز چیزی حدود ۴۰ دقیقه است.
طاهرخانی ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه به صورت جدی از سال ۹۰ آغاز شد و با وجود مشکلات فراوان، با کمک و حمایت دولت در یک سال اخیر سرعت گرفت و با کار شبانه روزی بخش اجرایی هماکنون به نقطه پایانی رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی از هزینه اعتباری بیش از یک هزار میلیارد تومان برای این پروژه خبر داد و افزود: اقدامات محدودی در بخش ایستگاه به خصوص در ایستگاه تعیین شده در شهرستانهای کوهسار، گلسار و ماموت باقی مانده که هم اکنون در حال ساخت و انجام است.
وی خبر داد که ایستگاه واقع شده در شهر جدید هشتگرد با مساحتی ۲۲ هزار کیلومتر مربعی یکی از بزرگترین ایستگاه های روسحطی مترو کشور است که از فردا آماده خدمات رسانی در حوزههای مختلف به مسافران است.
طاهرخانی خبر داد که جابه جایی روزانه ۲۵۰ هزار نفر مسافر بین کلانشهر تهران، کرج، شهر جدید هشتگرد و مناطق پیرامونی در افق این طرح پیش بینی شده است.
معاون وزیر راه با بیان اینکه یکی از اولویتهای دولت تدبیر و امید ایجاد سیستم مترو بین شهرهای جدید و مادر است گفت:این سیاست در اصفهان با تکمیل ساخت مترو اصفهان- بهارستان، در مشهد با تکمیل ساخت مترو گلبهار – مشهد که در حال اجرای عملیات اجرایی آن هستیم ادامه دارد.
وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقلی ریلی به توسعه شهری ارجحیت دارد گفت: در ایران با تاخیر این مهم را اجرا کردیم که به همین دلیل نتوانستیم به اهداف خود در توسعه شهرهای جدید برسیم.