سهم حمل و نقل عمومی در تهران ۴۰ درصد است/ دولت باید به وظیفه خود در توسعه حمل و نقل عمومی عمل کند
رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق قوانین مصوب دربرنامههای توسعه کشور میزان استفاده از حمل و نقل عمومی در تهران باید به ۷۵ درصد افزایش پیدا میکرد گفت: متاسفانه در حال حاضر سهم حمل و نقل عمومی در تهران فراتر از ۴۰ درصد نیست.
![سهم حمل و نقل عمومی در تهران ۴۰ درصد است/ دولت باید به وظیفه خود در توسعه حمل و نقل عمومی عمل کند حمل و نقل عمومی در تهران ۴۰ درصد است/ دولت باید به وظیفه خود در توسعه حمل و نقل عمومی عمل کند](/files/fa/news/1398/10/8/279570_810.jpg)
رویداد۲۴ مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه یکی از اصلیترین راهکارهای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها توسعه حمل و نقل عمومی و به تبع آن کاهش استفاده از خودروهای شخصی است تصریح کرد: متاسفانه توسعه حمل ونقل عمومی طی دو سال گذشته مورد اغفال دولت و شهرداری قرار گرفته است.
رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تحقق سهم ۷۵ درصد حمل ونقل در شهر تهران گفت: در حالیکه باید تا پایان قانون برنامه چهارم، باید سهم حمل و نقل در کلانشهر تهران ۳۰ درصد از طریق مترو، ۲۵ درصد تاکسی و ۲۵ درصد از طریق اتوبوس صورت میگرفت که متاسفانه در حال حاضر درصد تحقق این سه سهم در مجموع فراتر از ۴۰ درصد نیست.
رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تحقق سهم ۷۵ درصد حمل ونقل در شهر تهران گفت: در حالیکه باید تا پایان قانون برنامه چهارم، باید سهم حمل و نقل در کلانشهر تهران ۳۰ درصد از طریق مترو، ۲۵ درصد تاکسی و ۲۵ درصد از طریق اتوبوس صورت میگرفت که متاسفانه در حال حاضر درصد تحقق این سه سهم در مجموع فراتر از ۴۰ درصد نیست.
بیشتر بخوانید:
۶۰ مصوبه عقیم مانده کاهش آلودگی هوا/ جای خالی ۲۰ دستگاه در حل معضل این روزهای تهران
لاهوتی تصریح کرد: وضعیت نابسامان حمل ونقل عمومی، استفاده از خودروهای شخصی بیشتر در شهر، عدم تحقق قانون هوای پاک از سوی متولیان همگی سبب افزایش روزهای آلوده در پایتخت شده است.
رئیس فراکسیون مدیریت شهری با تاکید بر نقش دولت در توسعه حمل ونقل عمومی از عدم همکاری دولت در اجرای تعهداتش در توسعه حمل ونقل عمومی انتقاد کرد و گفت: کاهش مشکلات حمل و نقل عمومی در تهران را باید با استفاده از دستورالعملهای منطقی و کارشناسی پیگیری کرد، درحال حاضر ارتقاء کمیت و کیفیت اتوبوسها در حمل و نقل شهری منوط به پرداخت ۸۲.۵ درصد از اعتبارات توسط دولت و ۱۷.۵ درصد از سوی شهرداری است.
لاهوتی با تاکید بر اینکه استفاده از خودروهای شخصی باید به میزان ۲۵ درصد کاهش پیدا کند اظهار داشت: دولت باید به وظیفه خود در این حوزه عمل کند.
وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه حدود ۴۰ درصد از اهداف برنامه در استفاده از حمل و نقل عمومی عقب هستیم، در طی چندسال گذشته شهرداری به تنهایی بحث توسعه حمل و نقل عمومی را پیگیری کرده بود این شاهد هستیم که با وجود همسویی دولت و شهرداری باز هم دولت سهم توسعه حمل ونقل عمومی را پرداخت نکرده و بر اساس واقعیتهای موجود شهرداری هم در تامین اعتبارات خود وابسته به جیب و پرداختیهای مردم است و اکنون مردم نیز به لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند.
لاهوتی تصریح کرد: وضعیت نابسامان حمل ونقل عمومی، استفاده از خودروهای شخصی بیشتر در شهر، عدم تحقق قانون هوای پاک از سوی متولیان همگی سبب افزایش روزهای آلوده در پایتخت شده است.
رئیس فراکسیون مدیریت شهری با تاکید بر نقش دولت در توسعه حمل ونقل عمومی از عدم همکاری دولت در اجرای تعهداتش در توسعه حمل ونقل عمومی انتقاد کرد و گفت: کاهش مشکلات حمل و نقل عمومی در تهران را باید با استفاده از دستورالعملهای منطقی و کارشناسی پیگیری کرد، درحال حاضر ارتقاء کمیت و کیفیت اتوبوسها در حمل و نقل شهری منوط به پرداخت ۸۲.۵ درصد از اعتبارات توسط دولت و ۱۷.۵ درصد از سوی شهرداری است.
لاهوتی با تاکید بر اینکه استفاده از خودروهای شخصی باید به میزان ۲۵ درصد کاهش پیدا کند اظهار داشت: دولت باید به وظیفه خود در این حوزه عمل کند.
وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه حدود ۴۰ درصد از اهداف برنامه در استفاده از حمل و نقل عمومی عقب هستیم، در طی چندسال گذشته شهرداری به تنهایی بحث توسعه حمل و نقل عمومی را پیگیری کرده بود این شاهد هستیم که با وجود همسویی دولت و شهرداری باز هم دولت سهم توسعه حمل ونقل عمومی را پرداخت نکرده و بر اساس واقعیتهای موجود شهرداری هم در تامین اعتبارات خود وابسته به جیب و پرداختیهای مردم است و اکنون مردم نیز به لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند.
منبع: خانه ملت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط