صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 08
کد خبر: ۳۴۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۲

بهترین ماسک برای چروک دور چشم

با این ماسک‌های قدرتمند راز چشم‌های بدون پیری را بشناسید و از اعتماد به نفسی که با پرده‌برداری از چشم‌های جوان و شاداب برای دنیا به همراه دارد، لذت ببرید.

رویداد۲۴ نازنین احمدی: با افزایش سن، پوست لطیف اطراف چشم ما بیشتر مستعد چین‌وچروک، خطوط ریز و پنجه کلاغی می‌شود. این نشانه‌های قابل‌مشاهده پیری می‌تواند باعث شود ما احساس خودآگاهی داشته باشیم و ما را به جستجوی راه‌حل‌های مؤثر سوق دهند. 

ماسک‌های دور چشم به‌عنوان یک درمان محبوب مراقبت از پوست برای مبارزه با چین‌وچروک و احیای پوست اطراف چشم مناسب است. 

در این محتوا، بهترین ماسک‌ها برای رفع چین‌وچروک دور چشم را با پشتوانه شواهد علمی و توصیه‌های متخصص بررسی خواهیم کرد. 

آناتومی چین‌وچروک چشم

پوست اطراف چشم نازک‌تر و ظریف‌تر از سایر نواحی صورت است و آن را مستعد چین‌وچروک و خطوط ریز می‌کند. عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، انتخاب سبک زندگی و پیری طبیعی در ایجاد چین‌وچروک چشم نقش دارند.


بیشتر بخوانید: بهترین راهکار برای چروک دور چشم


اهمیت مراقبت از پوست برای چین‌وچروک چشم

مراقبت از پوست برای رفع چین‌وچروک چشم و جلوگیری از آن ضروری است. تغذیه پوست با ترکیبات مناسب و استفاده از درمان‌های هدف‌مند می‌تواند ظاهری صاف‌تر و جوان‌تر برای شما بسازد.

ماسک‌های چشم چیست؟

ماسک‌های دور چشم که به‌عنوان لکه‌های چشم یا ماسک‌های زیر چشم نیز شناخته می‌شوند، درمان‌هایی با طراحی ویژه هستند که پوست اطراف چشم را هدف قرار می‌دهند. 

آن‌ها به اشکال مختلف مانند تکه‌های ژل، ورقه یا کرم، حاوی مواد قوی برای مبارزه با چین‌وچروک و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست هستند.

فواید ماسک‌های دور چشم برای چین‌وچروک

ماسک‌های دور چشم فواید زیادی برای کاهش چین‌وچروک دارند، از جمله: 

آبرسانی شدید

افزایش تولید کلاژن 

افزایش جذب مواد فعال

ترکیبات کلیدی در ماسک‌های چشم برای چین‌وچروک

رتینول: مشتق شده از ویتامین A، یک ماده قوی است که تولید کلاژن را تحریک می‌کند و چرخش سلولی را تسریع می‌کند. به کاهش چین‌وچروک و خطوط ریز اطراف چشم کمک می‌کند.

هیالورونیک اسید: یک نیروگاه آب‌رسان است که رطوبت را جذب و حفظ می‌کند، پوست را حجیم می‌کند و ظاهر چین‌وچروک را کاهش می‌دهد. ناحیه چشم را صاف‌تر و نرم‌تر می‌کند.

پپتیدها: زنجیره‌های آمینواسیدی هستند که سنتز کلاژن را تحریک و از روند طبیعی ترمیم پوست حمایت می‌کنند و عمق چین‌وچروک‌ها و خطوط را کاهش می‌دهند.

ویتامین C: یک آنتی‌اکسیدان است که پوست را روشن می‌کند و ظاهر سیاهی را کاهش می‌دهد و درعین‌حال باعث تولید کلاژن برای صاف شدن پوست می‌شود.

نیاسینامید: به‌عنوان ویتامین B3 نیز شناخته می‌شود، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد و ظاهر خطوط و چین‌وچروک را کاهش می‌دهد.

کافئین: به دلیل خاصیت منقبض‌کننده عروق شناخته شده است که می‌تواند پف و سیاهی دور چشم را کاهش دهد و چین‌وچروک را کمتر به چشم بیاورد.

بهترین ماسک‌های دور چشم 

به گزارش رویداد۲۴ در این قسمت محتوا می‌خواهیم به بررسی بهترین ماسک‌های دور چشم برای چین‌وچروک بپردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

کرم دور چشم AHC Essential برای صورت

این کرم دور چشم همه‌کاره مملو از اسید هیالورونیک و پپتید است که آبرسانی شدیدی برای پوست دارد و پوست را حجیم می‌کند تا چین‌وچروک و خطوط ریز را به حداقل برساند.

پیتر توماس راث 24 عیار طلای خالص لوکس و تکه‌های چشمی محکم هیدروژل

این تکه‌های چشم که با طلای خالص 24 عیار و کلاژن آغشته شده‌اند، یک اثر لیفتینگ فوری ایجاد می‌کنند، چین‌وچروک‌ها را کاهش می‌دهند و خطوط چشم را محکم‌تر و جوان‌تر می‌کنند.

ماسک ریکاوری متمرکز شب ترمیم پیشرفته Estée Lauder

این ماسک‌های چشم که با قدرت اسید هیالورونیک و فناوری انحصاری ChronoluxCB™ این برند غنی شده‌اند، با علائم پیری از جمله چین‌وچروک و خشکی مقابله می‌کنند.

ماسک دور چشم صاف‌کننده Shiseido Benefiance WrinkleResist24 Pure Retinol Express

این ماسک چشم با رتینول خالص و تکنولوژی WrinkleResist24 فرموله شده که چین‌وچروک‌های عمیق اطراف چشم را هدف قرار داده و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.

ماسک دور چشمSK-II Signs Eye Mask

ماسک چشم SK-II Signs حاوی ترکیبی غلیظ از ویتامین C، نیاسینامید و پیترا™ است که پوست را روشن می‌کند، ظاهر چین‌وچروک را کاهش می‌دهد و درخشندگی جوانی را تقویت می‌کند.

ماسک خواب Laneige

این ماسک خواب برای استفاده در طول شب طراحی شده و حاوی کافئین و ویتامین P است که پف را کاهش می‌دهد و با علائم خستگی مقابله می‌کند و در نهایت ظاهر چین‌وچروک را کاهش می‌دهد.

استفاده از ماسک‌های چشم در روتین مراقبت از پوست

پاک‌سازی و آماده‌سازی: با تمیز کردن کامل صورت و پاک کردن هرگونه آرایش یا آلودگی اطراف چشم شروع کنید. پوست را به‌آرامی خشک کنید.

ماسک چشم را بمالید: ماسک یا تکه‌های چشم را بااحتیاط روی ناحیه زیر چشم بمالید و مطمئن شوید که به‌درستی چسبیده و چین‌وچروک‌های مورد نظر را می‌پوشانند.

آرامش و استراحت: زمانی را برای استراحت و لذت بردن از تجربه نوازش اختصاص دهید. ماسک چشم را برای مدت‌زمان توصیه شده روی چشم بگذارید و اجازه دهید مواد قوی جادویی خود را اعمال کنند.

ماساژ و پت: پس از برداشتن ماسک چشم، سرم باقی‌مانده را به‌آرامی روی پوست اطراف چشم ماساژ دهید. برای تشویق بهتر جذب، از حرکات ضربه‌ای ملایم با نوک انگشتان خود استفاده کنید.

روتین مراقبت از پوست خود را کامل کنید: روال منظم مراقبت از پوست خود را دنبال کنید، از جمله کرم‌های دور چشم یا سرم‌ها برای تغذیه و محافظت بیشتر از ناحیه ظریف چشم.

ماسک‌های طبیعی دور چشم

ماسک‌های طبیعی برای دور چشم می‌توانند به‌اندازه بقیه ماسک‌ها در تأمین تغذیه و آبرسانی به پوست ظریف دور چشم مؤثر باشند. 

این ماسک‌ها از موادی استفاده می‌کنند که به‌راحتی در آشپزخانه شما در دسترس هستند و عاری از مواد شیمیایی خشن هستند و آن‌ها را ملایم و درعین‌حال قدرتمند می‌کنند. بیایید برخی از بهترین ماسک‌های طبیعی برای دور چشم را در این قسمت بررسی کنیم.

ماسک چشم خیار

خیار دارای خواص خنک‌کنندگی و تسکین‌دهنده است که می‌تواند به کاهش پف و طراوت چشم‌های خسته کمک کند. چند برش خیار را در یخچال بگذارید تا خنک شود. دراز بکشید و برش‌های خیار سرد شده را روی چشمان بسته خود قرار دهید.

سپس استراحت کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی آن‌ها بماند.

روش دیگر، پدهای پنبه‌ای را در آب خیار آغشته کنید و روی چشمان خود قرار دهید. بعد از آن با آب خنک بشویید و پوست را به‌آرامی خشک کنید.

ماسک دور چشم ژل آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا به دلیل خاصیت آبرسانی و ضدالتهابی خود مشهور است که می‌تواند پوست ظریف اطراف چشم را تسکین و تغذیه کند. ژل آلوئه‌ورا تازه را از برگ گیاه آلوئه استخراج کنید. سپس ژل را به‌آرامی در اطراف ناحیه چشم بمالید و بعد پدهای پنبه‌ای آغشته به ژل آلوئه‌ورا را روی چشمان خود قرار دهید.

استراحت کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی آن‌ها بماند. سپس با آب خنک بشویید و پوست را به‌آرامی خشک کنید.

ماسک چشم کیسه‌ای چای بابونه

بابونه دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند به کاهش پف و تسکین چشم‌های تحریک شده کمک کند. دو کیسه چای بابونه را برای چند دقیقه در آب داغ قرار دهید.

اجازه دهید خنک شوند تا در لمس گرم شوند. کیسه‌های چای را روی چشمان بسته خود قرار دهید. سپس استراحت کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی آن‌ها بماند. به‌آرامی کیسه‌های چای را بردارید و صورت خود را با آب خنک بشویید.

ماسک چشم روغن نارگیل و ویتامین E

روغن نارگیل عمیقاً مرطوب‌کننده است و ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند به تغذیه و محافظت از پوست اطراف چشم کمک کند.

روغن نارگیل و مایع ویتامین E را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و با استفاده از نوک انگشتان تمیز، مخلوط را به‌آرامی در اطراف ناحیه چشم بمالید. از ورود مخلوط به چشم خودداری کنید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. در انتها با آب خنک بشویید و پوست را به‌آرامی خشک کنید.

ماسک چشم سیب‌زمینی

سیب‌زمینی حاوی آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به روشن شدن حلقه‌های سیاه و کاهش پف کردگی کمک کند.

سیب‌زمینی را بشویید و پوست بگیرید، سپس آن را به ورقه‌های نازک برش دهید. دراز بکشید و برش‌های سیب‌زمینی را روی چشمان بسته خود قرار دهید. استراحت کنید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی آن‌ها بماند.

روش دیگر، پدهای پنبه‌ای را در آب سیب‌زمینی آغشته کنید و روی چشمان خود قرار دهید. سپس با آب خنک بشویید و پوست را به‌آرامی خشک کنید.

کلام پایانی

به لطف قدرت تغییردهنده ماسک‌های چشم، دستیابی به چشمان جوان راحت است. با گنجاندن بهترین ماسک‌های چشم برای چین‌وچروک در روتین مراقبت از پوست خود، می‌توانید پوست ظریف اطراف چشم خود را احیا کنید و ظاهری صاف‌تر و درخشان‌تر به دست آورید. 

سفر مراقبت از خود را بپذیرید و روی تغذیه و مراقبت از پوست خود با مواد قوی مانند رتینول، اسید هیالورونیک و پپتیدها سرمایه‌گذاری کنید. 

با این ماسک‌های قدرتمند راز چشم‌های بدون پیری را بشناسید و از اعتماد به نفسی که با پرده‌برداری از چشم‌های جوان و شاداب برای دنیا به همراه دارد، لذت ببرید.

نظرات شما