تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۵ تير ۱۴۰۲

بهترین روغن برای ماساژ صورت

آیا تاکنون به ماساژ صورت خود اندیشیده‌اید؟ گمان می‌کنید این کار با چه ماده‌ای می‌تواند برای سلامت و زیبایی پوست صورت شما سودمند باشد؟ آیا می‌توان صورت را با هر نوع روغنی ماساژ داد؟

بهترین روغن برای ماساژ صورت

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: آیا تاکنون به ماساژ صورت خود اندیشیده‌اید؟ گمان می‌کنید این کار با چه ماده‌ای می‌تواند برای سلامت و زیبایی پوست صورت شما سودمند باشد؟ آیا می‌توان صورت را با هر نوع روغنی ماساژ داد؟

همه ما از سودمندی‌ها و فواید ماساژ می‌دانیم، اما شاید در مورد ماساژ صورت و خوبی‌های آن چندان ندانیم. باید بدانید
یکی از ماساژ‌های مفیدی که از قدیم تا به امروز وجود داشته، ماساژ صورت است. با ماساژ صورت، می‌توانید منافذ باز پوست را کنترل کرده و همچنین گردش خون در صورت را تا اندازه زیادی افزایش داد. با افزایش گردش خون، مواد مغذی لازم برای پوست، زودتر و بهتر به نقاط مختلف پوست صورت رسیده و در کل، صورت شادابی بیش‌تری خواهد داشت.

ماساژ صورت چیست؟

به شکل کلی، ماساژ صورت به یک سری کارهای کششی و فشاری و گاهی فشار نقطه‌ای بر روی بخش‌هایی از سر، صورت و گردن گفته می‌شود. طبیعیست که روش و حتی روغنی که برای ماساژ صورت باید به کار گرفته شود، متفاوت از شیوه‌هایی است که برای ماساژ سایر اندام‌ها مثل کمر، دست، پا و … انجام می‌شود. ازآن‌جایی‌که پوست صورت نسبت به دیگر نقاط بدن حساسیت بیش‌تری داشته و لطیف‌تر است، باید برای این قسمت از بدن از تکنیک‌های خاصی استفاده کرد. همچنین علاوه بر مغایرت موجود در این تکنیک‌ها، روغن‌ها و موادی که برای ماساژ صورت استفاده می‌شود ا روغن‌هایی که برای بدن کاربرد دارد متفاوت است.

هدف از ماساژ صورت چیست؟

افراد با اهداف گوناگون صورت خود را ماساژ می‌دهند برخی انگیزه جوان‌سازی پوستشان را دارند و برخی دیگر می‌خواهند از شر خستگی و یا سردرد‌های مزمن خود رها شوند. رفع چین و چروک، از بین بردن سیاهی دور چشم و آکنه موجود در صورت از دیگر عواملیست که افراد رو به ماساژ می‌آورند.

به گزارش رویداد۲۴ همان‌گونه‌که می‌دانید برای از بین‌بردن اصکاک میان دست و پوست و بهتر ماساژدادن از روغن استفاده می‌شود. البته از سودمندی‌های روغن برای پوست هم نباید غافل بود. در این نوشته می‌خواهیم شما را با روغن‌هایی آشنا کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای ماساژ صورتتان استفاده کنید و از سودمندی‌هایشان بهره‌مند شوید.

بهترین روغن برای ماساژ صورت

معرفی بهترین روغن برای ماساژ صورت

روغن نارگیل

همه ما در موردروغن نارگیل و خواص آن بار‌ها شنیده‌ایم. روغن نارگیل به دلیل غنی بودن از ویتامین K و E و همچنین خواص ضدقارچ و ضدباکتری که دارد، یکی از بهترین گزینه‌های به‌عنوان روغن ماساژ صورت به حساب می‌آید. روغن نارگیل، چربی زیادی دارد به همین دلیل، بیش‌تر برای پوست‌های خشک مناسب است. به دلیل این که جذب این روغن بر روی پوست، به سرعت انجام شده و رطوبت رسانی مناسبی را برای پوست به همراه می‌آورد، می‌توان گفت که روغن نارگیل، بهترین روغن برای ماساژ صورت پوست خشک به حساب می‌آید. همچنین مواد دارای خواص ضد پیری که در این روغن وجود دارد، باعث شده تا این روغن، یکی از توصیه‌های افراد آشنا به ماساژ، برای ماساژ صورت باشد.

روغن زیتون

براساس پژوهش‌هایی که برای روغن زیتون انجام شده است، نشان داده شده که روغن زیتون، تا حد زیادی دارای انواع ویتامین K و E و A و D است و توانایی و قدرت مرطوب‌کنندگی بسیار زیادی دارد. همچنین آسان بودن دسترسی به این روغن سبب شده تا بتوان از آن به‌عنوان یک روغن خوب و مناسب برای ماساژ صورت یاد کرد. روغن زیتون همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد، می‌تواند از صورت در مقابل انواع آسیب‌ها محافظت کرده و قابلیت حفظ رطوبت کافی برای پوست را به همراه داشته باشد.

روغن جوجوبا

یکی از بهترین روغن‌هایی که برای پوست صورت و ماساژ آن وجود دارد روغن جوجوباست. شما با استفاده و ماساژ صورت با این روغن به پوستتان این امکان را می‌دهید تا به خوبی بتواند نفس بکشد و همه می‌دانیم که نفس‌کشیدن پوست تا چه اندازه اهمیت دارد. به گزارش رویداد۲۴ این روغن هم‌چنین سموم موجود بر روی پوست را درون خود حل می‌کند و سبب می‌شود تا درخشندگی پوست، تا اندازه زیادی افزایش پیدا کند.


بیشتر بخوانید: عوارض لیزر کل بدن


خواص اصلی این روغن، رفع مشکلاتی است که بر اثر آکنه، پسوریازیس و آفتاب سوختگی به وجود آمده است. ازآن‌جایی‌که فرمول مولکولی روغن جوجوبا، شبیه به چربی بدن انسان است، جذب آن بر روی پوست صورت به سرعت انجام می‌شود. جوجوبا، یک متعادل کننده چربی پوست است. به این معنی که هم برای پوست چرب و هم برای پوست خشک، مورداستفاده قرار می‌گیرد. کلاژن‌سازی و نرم‌کنندگی، از دیگر خواصی است که می‌توان از این روغن انتظار داشت.

روغن دانه آفتاب‌گردان

این روغن دارای ویتامین E بوده و سرعت جذب بالایی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان یک مرطوب‌کننده خوب استفاده کرد.

روغن آرگان

روغن آرگان، یکی از بهترین روغن‌هایی است که می‌توان آن را در لیست بهترین روغن ماساژ برای پوست صورت قرار داد. خواص مرطوب کنندگی و همچنین نرم کنندگی که در این روغن وجود دارد، باعث می‌شود تا ماساژ صورت با این روغن، علاوه بر این که درخشندگی و نرم شدن را برای شما به همراه داشته باشد، باعث از بین رفتن آکنه و اگزما نیز بشود.
این روغن، حاوی انواع ویتامین A و D اسید‌های چرب ضروری برای پوست و .. بوده و همچنین، دارای خواص آنتی اکسیدانی نیز می‌باشد. از آن‌جایی که این روغن، متعادل کننده پوست است، می‌توانیم از آن، به عنوان بهترین روغن ماساژ صورت پوست چرب یاد کنیم.

بهترین روغن برای ماساژ صورت

روغن بادام

همه ما از قدیم در مورد روغن بادام و خواص آن شنیده‌ایم و البته از آن استفاده کرده‌ایم. بسیاری از ما از علاقه مادربزرگ‌هایمان به این روغن بسیار دیده و شنیده‌ایم. روغن بادام سرشار از ویتامین E عناصر روی، پتاسیم و همچنین پروتئین است. این روغن، ماهیتی سبک داشته و زودتر از روغن‌هایی نظیر روغن زیتون یا شی باتر، جذب پوست می‌شود.

روغن هسته انگور

انواع ویتامین و همچنین اسید‌های چرب ضروری و لازم برای پوست در این روغن وجود دارد. همچنین خواص آنتی‌اکسیدان و آنتی‌باکتریالی که در این روغن کشف شده است، باعث شده تا بتوانیم از آن برای ماساژ صورت استفاده کنیم.

روغن‌های دیگری که برای این کار مورداستفاده قرار می‌گیرند، عبارت‌اند از: روغن رزماری، روغن کرچک، روغن جوانه گندم، روغن کنجد، روغن انار، روغن مورینگا، روغن گل یاس، روغن آلوئه‌ورا و روغن بابونه. هرکدام از این روغن‌ها، خواص خود را دارند. اما شما باید باتوجه‌به نیاز خود و همچنین نوع پوستی که دارید، بهترین گزینه را برای خود در نظر بگیرید.

سخن پایانی

در این نوشته تلاش کردیم انواع روغن مناسب برای پوست‌های گوناگون را برایتان توضیح دهیم و حال این شمایید که باید باتوجه به نوع پوست و هدفی که با آن روغن‌تراپی می‌کنید روغن مناسب پوستتان را پیدا کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان