صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 10
کد خبر: ۳۷۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۷ تير ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

بهترین فیلم‌ها درباره جنگ اول خلیج فارس و صدام حسین

چند فیلم بسیار خوب درباره جنگ خلیج فارس و حمله آمریکا به عراق در زمان صدام حسین وجود دارد که بسیاری از آن‌ها برای پخش آنلاین در دسترس هستند. در اینجا لیست چند فیلم برتر جنگ خلیج فارس آمده است.

رویداد۲۴| سیما صابری: در زمانی که جنگ خلیج فارس در پی حمله آمریکا به عراق در حال اوج گیری بود و برای اولین بار در تاریخ، آمریکایی‌ها می‌توانستند وقایع جنگ را از طریق تلویزیون دنبال کنند. شاید به همین دلیل است که تعداد فیلم‌های کمتری درباره این درگیری نسبت به سایر فیلم‌های موجود در مجموعه فیلم‌های نظامی امریکا وجود دارد یا شاید به این دلیل است که بین پایان جنگ خلیج فارس و آغاز جنگ علیه تروریسم (پس از حادثه یازده سپتامبر) زمان بسیار کمی وجود داشت که فیلم‌های کمتری ساخته شد. صرف نظر از دلیل آن هنوز هم چند فیلم بسیار خوب درباره جنگ خلیج فارس وجود دارد که بسیاری از آن‌ها برای پخش آنلاین در دسترس هستند. در اینجا لیست چند فیلم برتر جنگ خلیج فارس آمده است.

۱. قهرمانان طوفان صحرا (۱۹۹۱ The Heroes of Desert Storm)

آنجلا باست و دنیل بالدوین در فیلم قهرمانان طوفان صحرا که برای تلویزیون آمریکا ساخته شده و بر اساس اتفاقات واقعی است، بازی می‌کنند. فیلم‌های جنگی گاهی اوقات می‌توانند بیش از حد دراماتیزه شوند. اما این فیلم بر داستان‌های واقعی عملیات طوفان صحرا از نگاه سربازان تاکید کرده است.

۲. بهترین ساعت (۱۹۹۲ The Finest Hour)

از بین تمام فیلم‌های درباره عملیات طوفان صحرا، فیلم بهترین ساعت یکی از منحصربه‌فردترین آن‌ها است. بخشی از داستان عاشقانه و بخشی جنگی است و داستان دو کارآموز رقیب نیروی دریایی را روایت می‌کند که در طول آموزش بی وقفه خود، زمینه‌های مشترک پیدا می‌کنند و دوستی منحصر به فردی را تشکیل می‌دهند. آن‌ها قبل از اعزام به عملیات طوفان صحرا عاشق یک زن زیبا می‌شوند و آنچه در ادامه می‌آید مجموعه پیچیده‌ای از وقایع است که پیوند‌های عشق برادرانه و عاشقانه را آزمایش می‌کند.

۳. شجاعت زیر آتش (۱۹۹۶ Courage Under Fire)

شجاعت زیر آتش یکی از معروف‌ترین فیلم‌های درباره عملیات طوفان صحرا و جنگ در خلیج فارس است که به اکران درآمد. دنزل واشنگتن نقش سرهنگ دوم استرلینگ، کهنه سرباز جنگ خلیج فارس را بازی می‌کند که وظیفه بررسی شایستگی کاپیتان کارن والدن برای دریافت مدال افتخار را پس از اقدامات قهرمانانه او در طول طوفان صحرا دارد. آنچه او می‌یابد، روایت‌های متناقضی از یک داستان پیچیده است، که او را به این سوال سوق می‌دهد که آیا بالاخره باید به کاپیتان والدن متوفی این نسان افتخار را بدهد یا نه. 


بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ فیلم برتر فانتزی غیرانگلیسی زبان


۴. سطح به هوا (Surface to Air ۱۹۹۸)

درام زمانی رخ می‌دهد که دو برادر جداگانه، به یک ناو هواپیمابر به سمت خلیج فارس می‌روند. با آشکار شدن نقشه، برادران باید اختلافات خود را کنار بگذارند تا با یک تروریست عراقی بجنگند. با اینکه که Surface to Air یک فیلم معروف جنگ خلیج فارس است، این فیلم همچنین به پویایی خانواده و پیوند ناگسستنی آن نیز اشاره دارد.

۵. حمله تاکتیکی (۱۹۹۸ Tactical Assault)

حمله تاکتیکی روایتی از یک خلبان نیروی هوایی به نام داک هالیدی مطرح می‌کند که یک حادثه مرگبار منجر به از کار افتادگی او می‌شود. هالیدی درگیری و انتقام را در طول فیلم تجربه می‌کند و مخاطب را به دوران پر تب و تاب جنگ خلیج فارس می‌برد.

۶. فیلم براوو دو صفر (۱۹۹۹ Bravo Two Zero)

این مینی سریال تلویزیونی بریتانیایی درباره جنگ خلیج فارس، داستان پرافتخارترین گشت بریتانیایی در سال‌های اخیر را روایت می‌کند. تیم SAS از هشت مرد تشکیل شده است که در سال ۱۹۹۱ در پشت خطوط دشمن قرار گرفتند و مأموریت داشتند موشک‌های اسکاد صدام حسین را نابود کنند و خطوط ارتباطی بین بغداد و شمال غرب عراق را قطع کنند. نام این فیلم از ماموریت فوق سری که Bravo Two Zero نام داشت گرفته شده است.

۷. فیلم سه پادشاه (۱۹۹۹ Three Kings)

یکی از بهترین فیلم‌های جنگ خلیج‌فارس، فیلم سه پادشاه است. گروه کوچکی از سربازان آمریکایی در پایان جنگ خلیج‌فارس به دنبال گنج پنهان در نزدیکی پایگاه بیابانی خود هستند. سفر آن‌ها نه تنها به اکتشافات غیرمنتظره منجر می‌شود، بلکه به یک بحران وجدانی نیز منتهی می‌شود که آن‌ها را مجبور می‌کند تا همه چیز را برای آنچه باور دارند به خطر بیندازند. سه پادشاه با بازی جورج کلونی، مارک والبرگ و آیس کیوب، از زمان اکران در سال ۱۹۹۹، فیلمی محبوب درباره جنگ خلیج فارس بوده است.

۸. زنده از بغداد (۲۰۰۲ Live From Baghdad)

فیلم تلویزیونی، زنده از بغداد، یک فیلم درباره عملیات طوفان صحرا است. این درام تصویری از جنگ خلیج فارس در اوایل دهه ۹۰ ارائه می‌دهد. داستان اولین خبرنگار خبری که به طور زنده از پشت خطوط دشمن گزارش می‌داد و تاریخ را ثبت می‌کرد در این فیلم روایت می‌شود.

نظرات شما