تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۲ تير ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید:

بهترین فیلم‌های فانتزی عاشقانه که باید ببینید

۲۰ فیلم در این فهرست به بهترین وجه ترکیبی از هیجان، خطر و اشتیاق عاشقانه فانتزی را به تصویر می‌کشند. بیایید نگاهی به بهترین فیلم‌های عاشقانه فانتزی تمام دوران بیندازیم.

بهترین فیلم‌های فانتزی عاشقانه
رویداد۲۴ سیما صابری: بهترین چیز در مورد ژانر رومانتیک فانتزی این است که به بینندگان اجازه می‌دهد تا به دنیای جادویی سفر کنند که در آن همه چیز برای چند ساعت امکان پذیر است. فیلم‌هایی که در میدان مسابقه قرار می‌گیرند، تصاویری شگفت‌انگیز و داستان‌های بسیار احساسی، نبرد حماسی با موجودات عرفانی، یا صرفاً عاشقانه‌ای پرشور بین قهرمانی سرسخت و ناجی او دارند. در این مطلب درباره ۲۰ فیلم جذاب از ژانر رمانتیک فانتزی مطلع شوید.

موجودات زیبا (۲۰۱۳ Beautiful Creatures)

بهترین فیلم‌های فانتزی عاشقانه

تاریخ انتشار: ۱۳ فوریه ۲۰۱۳

کارگردان: ریچارد لاگرونیز

بازیگران: امی راسوم، آلیس انگلرت، اما تامپسون، جرمی آیرونز، توماس مان، ویولا دیویس

اتان وایت، یک کتابخوان خجالتی و درونگرا، در یک شهر کوچک در کارولینای جنوبی زندگی می‌کند. در اولین روز تحصیلش در کالج، او متوجه دختری مرموز به نام لنا دوکان می‌شود که شبیه دختری است که در رویا‌های تکراری اتان دیده می‌شود. با تشدید عشق آنها، لنا شروع به نمایش قدرت‌های ماوراء طبیعی می‌کند و وقتی اتان متوجه می‌شود که او جادوگر است، حاضر است هر کاری را که لازم است انجام دهد تا نفرینی را که او را برای همیشه به جادوی تاریک پیوند می‌دهد، انجام دهد.

Beautiful Creatures در تلاشی برای استفاده از محبوبیت The Twilight Saga که یک سال قبل به پایان رسید، همین ژانر رازآلود را به ژانر عاشقانه فانتزی آورد. این فیلم به کارگردانی ریچارد لاگرونیز دارای فیلمبرداری زیبا و داستانی است که بینندگان را در داستان عاشقانه، جاودانه و تلخ غرق می‌کند.

فیلم رفتن از ۱۳ به ۳۰ (۲۰۰۴، ۱۳ Going on ۳۰)

بهترین فیلم‌های فانتزی عاشقانه

تاریخ انتشار: ۱۳ آوریل ۲۰۰۴

کارگردان: گری وینیک

بازیگران: جنیفر گارنر، مارک روفالو، جودی گریر، اندی سرکیس، کتی بیکر، فیل ریوز

فیلم رفتن از ۱۳ به ۳۰ که در یک سرزمین عجایب حومه شهر می‌گذرد، طلسم نوستالژیکی را در فرضیه ماهی خارج از آب ایجاد می‌کند. ما دختری نامحبوب به نام جنا رینک را در فیلم می‌بینیم که از زندگی نوجوانی‌اش چنان خجالت زده است که در سیزدهمین سالگرد تولدش آرزو می‌کند که ما «۳۰ ساله و اهل معاشقه و شکوفا باشیم». صبح روز بعد، او مانند خود ۳۰ ساله اش از خواب بیدار می‌شود و متوجه می‌شود که شغل و مسئولیت‌های واقعی و بزرگسالی دارد. اما شانس بازنویسی گذشته و مرور مجدد اشتباهات سابقش با هزینه کمی همراه است.


بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ فیلم برتر فانتزی غیرانگلیسی زبان


این فیلم ساخت سال ۲۰۰۴ یک مفهوم عالی برای تعویض بدن را انتخاب کرده است. جنیفر گارنر، که نامزد جوایز فیلم MTV و جوایز نوجوانان شد، به عنوان دختری درخشید که در کنار مارک روفالو خود را دوباره کشف می‌کند و به این موضوع اشاره دارد که جذابیت او در دوران کودکی غیرقابل انکار بود.

ادوارد دستقیچی (۱۹۹۰)

بهترین فیلم‌های فانتزی عاشقانه

تاریخ انتشار: ۵ دسامبر ۱۹۹۰

کارگردان: تیم برتون

بازیگران: جانی دپ، وینونا رایدر، دایان ویست، آنتونی مایکل هال، کتی بیکر، رابرت اولیوری

در ادوارد دست قیچی، یک مخترع دلسوز، مردی مصنوعی به نام ادوارد را خلق می‌کند و به طور موقت دست‌های قیچی مانند به او می‌دهد. پس از مرگ دانشمند، ادوارد تنها و رها شده توسط یک خانم مهربان پیدا می‌شود. اما لباس ادوارد او را به یک هدف در حومه شهر تبدیل می‌کند و او هم با سوء ظن و هم با خشونت روبرو می‌شود. تنها چیز عالی در زندگی او، دختر نوجوانی است که او دوستش دارد.

همسر مسافر زمان (۲۰۰۹ The Time Traveler’s Wife)

بهترین فیلم‌های فانتزی عاشقانه

تاریخ انتشار: ۱۴ آگوست ۲۰۰۹

کارگردان: رابرت شونتکه

بازیگران: میشل نولدن، الکس فریس، آرلیس هاوارد، اریک بانا، کاترین تروول، بارت بدفورد، ریچل مک آدامز

همسر مسافر زمان که اقتباسی از رمان آدری نیفنگر در سال ۲۰۰۳ با همین نام است، داستان عاشقانه‌ای را روایت می‌کند که دو فرد با هم آشنا می‌شوند و عاشق هم می‌شوند، اما هرگز نمی‌توانند مانند زوج‌های عادی لحظات با کیفیتی را به اشتراک بگذارند. هِنری از یک بیماری نادر رنج می‌برد که در آن به طور غیرارادی به گذشته و آینده سفر می‌کند و همیشه کلر را در مهم‌ترین اتفاقات زندگی تنها می‌گذارد.

با وجود اینکه سریال The Time Traveler’s Wife در زمان انتشار به دلیل ناهماهنگی در داستان مورد انتقاد قرار گرفت، با گذشت زمان محبوبیت بیشتری پیدا کرد. سینماتوگرافی هنری مقدمه دنیای ماوراء را به شیوه‌ای خیره کننده زنده می‌کند. در حالی که فیلم به دلیل جهش هایش از گذشته به حال به آینده پیچیده است، اما موضوع عاشقانه در کانون توجه فیلم باقی می‌ماند که هم غریب و هم دلخراش و هم تخیلی است.

آواتار (۲۰۰۹)

بهترین فیلم‌های فانتزی عاشقانه

تاریخ انتشار: ۱۸ دسامبر ۲۰۰۹

کارگردان: جیمز کامرون

بازیگران: سام ورتینگتون، زویی سالدانا، سیگورنی ویور، استفن لانگ، جوئل دیوید مور، جیووانی ریبیسی

آواتار که هنوز هم یکی از پردرآمدترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود، داستان یک تفنگدار سابق فلج‌شده به نام جیک سالی را روایت می‌کند که در عملیاتی در سیاره سرسبز پاندورا، جایی که یک ماده معدنی ارزشمند استخراج می‌شود، شرکت می‌کند. او کنترل یک «آواتار» را به عهده می‌گیرد. اما پس از اینکه بومیان او را به عنوان متعلق به خودشان پذیرفتند و عاشق نیتیری می‌شود، سالی موضع خود را تغییر می‌دهد و برای هدف مردم سیاره می‌جنگد.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جیمز کامرون در آن زمان یک شگفتی بود. جلوه‌های بصری شگفت انگیز و فیلمبرداری آن را به یک رمان عاشقانه بین کهکشانی واقعا زیبا تبدیل کرده است. فیلم با پس‌زمینه جنگل‌های بارانی، نه تنها تخیلی و ماجراجویانه بود، بلکه پیام‌های زیادی در مورد محیط زیست نیز منتشر کرد. «آواتار» یک فیلم پرفروش و موفق بود.

فیلم هزارتو (۱۹۸۶ Labyrinth)

بهترین فیلم‌های فانتزی عاشقانه

تاریخ انتشار: ۲۷ ژوئن ۱۹۸۶

کارگردان: جیم هنسون

بازیگران: دیوید بووی، جنیفر کانلی، توبی فرود، شلی تامپسون، کریستوفر مالکوم، ناتالی فنلاند

فیلم Labyrinth با بازی جنیفر کانلی در نقش سارا، دختر نوجوانی که مخفیانه از روی عصبانیت از برادر ناتنی‌اش توبی می‌خواهد دور شود، ظاهر می‌شود. او در فیلم مجبور می‌شود در هزارتوی خارق‌العاده‌ای به سبک قرون وسطایی که توسط Goblin King Jareth طراحی شده بود حرکت کند و برادر نوزادش را نجات دهد.

Labyrinth که توسط منتقدان مورد ستایش قرار می‌گیرد، یک فیلم کلاسیک کالت است. این فیلم یک فیلم سورئال است که روایتی از دختری که به سن بلوغ می‌رسد، به نمایش می‌گذارد. این فیلم دارای موسیقی جذاب و جلوه‌های بصری فوق العاده است. به غیر از کانلی، دیوید بووی نیز در آن حضور دارد که نقش برانداز گرت را با جذابیتی فوق‌العاده بازی می‌کند. البته، این فیلم دارای پیچیدگی‌های روان‌شناختی تاریکی است، اما در عین حال، کاوش لذت‌بخش آن در مورد چگونگی بزرگ شدن و آموختن درس‌هایی درباره زندگی، حس نوستالژی را به آن اضافه می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما