صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 18
کد خبر: ۳۸۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۲۶ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

ادعای کیهان؛ ظریف و اصلاح‌طلبان پوست خربزه زیر پای پزشکیان می‌گذارند

کیهان مدعی است که رسانه‌های اصلاح‌طلب از یک سو روس هراسی و از سوی دیگر برجسته‌سازی تحریم‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند تا بر سیاست خارجی دولت اثر بگذارند! حضور ظریف در دولت را هم مزید بر علت می‌داند تا رویکرد دولت در عرصه دیپلماسی را زیر سوال ببرد.

رویداد ۲۴| روزنامه کیهان در یادداشتی سیاست خارجی دولت پزشکیان را مورد نقد قرار داده و در عین حال ادعا کرده که رئیس جمهور در این زمینه تحت تاثیر حضور ظریف و برخی اصلاح‌طلبان است!

کیهان با اشاره به اینکه «حضور تیم جدید در وزارت خارجه در کنار حضور ظریف در معاونت راهبردی رئیس‌جمهور، نگاه دولت چهاردهم در سیاست خارجی را آشکار می‌کند، همان گونه که از فضاسازی‌های بعد از آن روشن است» نوشته: «اساسا تیم رسانه‌ای داخلی و خارجی جریان حاکم بر دولت تلاش دارند این اجازه را ندهند که تیم دیپلماسی کشور از ذهنیت گذشته دور و وارد دنیای جدید تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی شوند!»

این روزنامه اصولگرا رسانه‌های طیف رقیب خود را هدف گرفته و نوشته: «یک نهاد امنیتی هفته گذشته گزارش داد در دو سه ماه گذشته خط خبری و القاسازی و فضاسازی کانال‌های تلگرامی رسانه‌های اصلاح‌طلبان و حامی جریان حاکم بر دولت همچون شرق و جماران و اعتماد آنلاین و اصلاحات نیوز و. به کانال‌های معاند بخصوص در القای ضرورت انگاری تغییر سیاست‌های منطقه‌ای و عدم لزوم خونخواهی شهید هنیه و روس هراسی و افغان هراسی و حمله به سیاست‌های همسایگی و... نزدیک شده‌اند. به‌ویژه که مدیران رسانه‌ای برخی از همین کانال‌ها در ساختمان ریاست جمهوری جا خوش و به تعبیری نفوذ کرده‌اند و همسفر دائمی رئیس‌جمهور به کشور‌های خارجی شده‌اند و در سفر به عراق حضور داشتند و در سفر به نیویورک نیز حضور خواهند داشت.»

کیهان با این ادعا که رسانه‌های اصلاح‌طلب در پی روس‌هراسی هستند، به موضوع کریدور زنگزور اشاره کرده و نوشته: «اولاً موضع‌گیری وزیرخارجه کشورمان به خوبی نشان داد پشت این فضاسازی‌ها و دست سناریونویسان آن را به خوبی خوانده و با آگاهی از مبهم و مجهول و غیرواقعی بودن این فضاسازی‌ها، در کم اهمیت‌ترین سطح موضع‌گیری آن هم به صورت توئیت به آن واکنش نشان داد. سیدعباس عراقچی ساعاتی پس از دیدار سفیر ایران در مسکو با مشاور سیاسی پوتین و اطمینان از مواضع روس‌ها در یک واکنش کلی توئیت کرد: «هر تهدیدی علیه تمامیت ارضی همسایگان ما، یا ترسیم دوباره مرزها، چه در شمال، چه در جنوب، چه در شرق و چه در غرب، کاملا غیرقابل‌قبول است». نکته مهم اینکه اولاً گاردین و یورونیوز و برخی رسانه‌های داخلی با وارونه سازی این موضع‌گیری، تلاش کردند موضع‌گیری کلی وزیر خارجه ایران را هشدار غیرمستقیم وی به مسکو القا و دیدار مقام وزارت خارجه با سفیر روسیه در تهران را به احضار سفیر روسیه فضاسازی کنند! ثانیا نکته جالب این است که این کریدور مورد حمایت آمریکا و بازگشایی آن به ضرر روسیه است، چرا که به غربی‌ها و ناتو اجازه می‌دهد در جهت انزوای مسکو و حتی حذف روسیه از منطقه قفقاز فعالیت و حرکت کنند و امتیازاتی از مسکو در اوکراین بگیرند.»

کیهان اتهام دیگری هم به رسانه‌های اصلاح‌طلب وارد کرده و نوشته: «در کنار این شرق هراسی برخی رسانه‌ها و کانال‌های داخلی در یک سناریوی هماهنگ با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نیز شروع به برجسته‌سازی تحریم‌ها کردند.»

این روزنامه اصولگرا در پایان به پزشیکان هشدار داده که مراقب آنچه پوست خربزه‌ها می‌خواند، باشد و نوشته: «اینجاست که هوشیاری آقای رئیس‌جمهور را می‌طلبد که اگر می‌خواهد موفقیت دولت خود را به موفقیت نظام و حل مشکلات مردم تبدیل کند، باید از مواضع اعلامی خود درخصوص سیاست اولویت با همسایگی و کشور‌های منطقه و دوستان روز‌های سخت و بخصوص از دستاورد‌های سفر اخیر به عراق به خوبی مراقبت و آن‌ها را با سیاست‌های اعمالی برنامه محور اجرائی کند و مراقب
پوست خربزه‌هایی که برخی اطرافیان تلاش دارند زیر پایش بیندازند، باشد!»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علیرضا
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
درودبرشما. درتعجبم که چرا کیهانیان اصرار براین دارند که ایرانیان باید از چیزی هراس داشته باشند ؟ چالشها نمیتواند هراس داشته باشند، چه این دولتِ وطن دوست ومردمی و چه دولتِ مهندسی شده کیهان دوست !!! سرکار باشند، آن هراسی که شماها وهم پیاله هایتان ایجاد میکنید راباید جدی گرفت ، چون باهدفی تدارک دیده شده! ظریف وتیم وزارت خارجه همانطورکه توانستند دنیا راقانع کنند ، حالا هم توانائی حل نمودن چالشهای سیاسی را خواهند داشت. این شماهاهستید که بحران ایجاد میکنید وبحران سواری میکنید.
نظرات شما