صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 18
کد خبر: ۳۸۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۳ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

نقد تند «جوان» به سخنان دیروز پزشکیان؛ تازه فهمیدید که بخشی از برنامه هفتم قابل اجرا نیست؟ | وظیفه خود را گردن مجلس نیندازید

روزنامه جوان اشاره دیروز پزشکیان به اینکه هرجا برنامه قابل اجرا نبود و نتوانستیم می‌گوییم و از مجلس کمک می‌گیریم را بدعت گذاری و انداختن وظیفه اجرا گردن مجلس تلقی کرده است.

رویداد ۲۴| روزنامه «جوان» با این سوال که «حالا برنامه هفتم غیرقابل اجرا شد؟» به انتقاد از حرف‌های دیروز مسعود پزشکیان در مجلس پرداخته و نوشته: «آقای پزشکیان در جریان رقابت‌های انتخاباتی و زمانی که باید برنامه خود را برای ریاست جمهوری ارائه می‌کرد، به جای عرضه هر برنامه‌ای، بار‌ها و بار‌ها این مطلب را تکرار کرد که برنامه او اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم توسعه است. اما حالا و پس از آنکه به ریاست جمهوری رسید، او به گونه‌ای سخن می‌گوید که یعنی بخشی از برنامه هفتم را نمی‌تواند اجرا کند یا شاید از اساس آن را غیرقابل اجرا بداند!»

این روزنامه اصولگرا به مقایسه دولت پزشکیان و دولت‌های قبل پرداخته و نوشته: «دولت‌های قبلی هم بخش‌های متعدد از قانون را اجرا نمی‌کردند و با سکوت می‌گذشتند. اگر چه صریح مانند پزشکیان از غیرقابل اجرا نبودن برنامه نمی‌گفتند و بلکه به عکس شعار می‌دادند که همه را اجرا می‌کنند، اما عملاً کار خود را می‌کردند و بعضاً با جابه‌جایی اولویت‌ها، بخشی از برنامه‌ها را عملیاتی نمی‌کردند و کنار می‌گذاشتند. حالا پزشکیان ابتدای دولتش آمده و می‌گوید اگر نتوانستیم اجرا کنیم، به نمایندگان می‌گوییم. این صراحت البته ستودنی است، اما از کسی که در جایگاه نمایندگی مجلس، در جریان ریزترین جزئیات برنامه توسعه بوده پذیرفته نیست. همین شناختی که او اکنون نسبت به برنامه هفتم دارد، پیش از ریاست جمهوری هم داشت و اگر تمامی آن را قابل اجرا نمی‌دانست، باید همان زمان مطرح می‌کرد و برنامه جایگزین ارائه می‌داد. حالا بماند که اصل این موضوع هم که کاندیدای ریاست جمهوری برنامه‌ها و اسناد بالادستی کشور را برنامه خود بداند و از ارائه برنامه اجرایی و عملیاتی خود طفره برود، چندان پذیرفته نیست.»

این روزنامه اصولگرا همچنین با اشاره به سابقه نمایندگی پزشکیان و دست داشتن در تصویب قوانین نوشته: «اکنون غیرقابل اجرا دانستن نمی‌تواند وجهی داشته باشد، زیرا پزشکیان خود یکی از تصویب کنندگان این برنامه بوده است. از کسی که مرتب شعار داده اسناد بالادستی اولویت من است و به همین بهانه برنامه‌ای نداد، این امر غیرقابل پذیرش است.

«جوان» با اشاره به برخی اظهارات جوان درباره انتصابات و تاکید او بر اینکه «هر کس بتواند اسناد بالادستی کشور را اجرا کند با ماست و هر کس نتواند با ما نیست» نوشته: «وقتی رئیس‌جمهور این‌گونه سخن می‌گوید، طبعاً پس از آن نمی‌تواند بگوید نتوانستیم اجرا کنیم. از سویی نمی‌شود از مجلس بخواهیم هم کار قانونگذاری و هم کار اجرا را انجام دهد. هر قوه‌ای منفک از قوه دیگر وظیفه خودش را دارد و نباید این بدعت خطرناک گذاشته شود که ما به شما گفتیم نمی‌توانیم اجرا کنیم و شما اگر می‌توانید خودتان اجرا کنید! ممکن است کسی با جنجال و جدل و هیاهو بگوید اجرا نمی‌کنم و یک نفر هم با لحن آرام و زبان خوش؛ اما در هر حال تفاوتی در نتیجه ندارد.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
مردم بدبختی و اعصاب متشنج کم دارند شما و روزنامه کیهان هم مدام غر بزنید. بگذارید بنده خدا به کارش برسد تا به امید خدا بتواند گره های کوری را که طی این سالها برای مردم بدبخت این مملکت زده اید بلکه باز کند.
ناشناس
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
حرفهایتان از روی جوانی است نه از روی پختگی.
که اگر بود یاوه نمیبافتید
نظرات شما