صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 19
کد خبر: ۳۸۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین گوشی‌های ساده و غیرهوشمند

در این مطلب به معرفی بهترین گوشی‌های ساده و غیرهوشمند خواهیم پرداخت.

رویداد۲۴ | حسین فلاحی: تلفن همراه در ابتدا فقط برای تماس و پیامک طراحی شده بود، اما احتمالاً این روز‌ها بیشتر از آن استفاده می‌کنید.

تلفن هوشمند شیوه زندگی بسیاری از ما را تغییر داده است و دسترسی آسان به میلیون‌ها برنامه و کل وب ارائه می‌دهد.

با این حال، آن‌ها مطمئناً انتخاب مناسبی برای همه نیستند. بسیاری از افراد مسن به سادگی به تمام ویژگی‌های اضافی یک گوشی هوشمند نیاز ندارند. اما حتی برای افراد جوان‌تر، داشتن چنین وسیله‌ای پر از حواس‌پرتی در همه جا همیشه ایده‌آل نیست.  

در هر دو این سناریوها، یک گوشی ساده ارزش امتحان کردن را دارد. همانطور که از نام آن پیداست، این دستگاه‌ها بسیار ساده‌تر هستند و اغلب شبیه یادگاری از اوایل دهه ۲۰۰۰ هستند. آن‌ها عمداً به همین شکل ساده طراحی شده‌اند و ویژگی‌های کمی فراتر از تماس و ارسال پیامک را ارائه می‌دهند. در ادامه پنج گوشی ساده و غیرهوشمند را به شما معرفی می‌کنیم.


۱. نوکیا ۲۶۶۰ فلیپ - بهترین در کل

بهترین انتخاب تلفن در لیست ما برای اکثر مردم نوکیا ۲۶۶۰ فلیپ است. چندین ویژگی اصلی برای قیمت مناسب دارد.

وقتی باز می‌شود صفحه نمایش ۲.۸ اینچی دارد که برای ارسال و خواندن پیام‌های متنی بسیار مناسب است. همچنین یک صفحه بیرونی وجود دارد تا بتوانید زمان بسته بودن تلفن را ببینید یا اینکه چه کسی در حال تماس است.

با یک دکمه SOS، در صورت بروز مشکل و نیاز به کمک، می‌توانید برای تماس با پنج مخاطب اضطراری فشار دهید و نگه دارید. صدا برای تماس نیز با سمعک سازگار است.

در زیر صفحه نمایش دکمه‌های بزرگی وجود دارد که شماره گیری اعداد یا ارسال پیام‌های اساسی را آسان می‌کند. یک دکمه چند جهته به شما امکان می‌دهد در منو‌ها و برنامه‌هایی مانند دوربین، مخاطبین، رادیو FM و ضبط صدا پیمایش کنید.

این تلفن یک نسخه مدرن از بازی کلاسیک Snake و حتی یک مرورگر وب Opera دارد. باتری قابل تعویض آن قبل از نیاز به شارژ به مدت پنج روز دوام می‌آورد و مدت زمان بیشتری در حالت آماده به کار می‌ماند.


۲. Nokia ۸۲۱۰، ۴G – بهترین عمر باتری

این تلفن همراه ساده یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید تهیه کنید. کوچک است، دارای باتری است که بیش از یک هفته در حالت آماده به کار دوام می‌آورد، و پشتی پلاستیکی دارد که می‌توانید برای دسترسی یا تعویض آن باتری را بردارید؛ درست مثل قدیم.

صفحه نمایش روشن است و به راحتی قابل خواندن است، هر چند نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که دکمه‌ها بسیار کوچک هستند. شما باید مانند سال ۲۰۰۴ به سبک T۹ پیامک ارسال کنید (اینجا صفحه کلید QWERTY وجود ندارد).

اگر واقعاً نیاز به گرفتن عکس دارید ۸۲۱۰ دارای یک دوربین بسیار ابتدایی در پشت است.   به علاوه یک پخش کننده MP۳ و رادیو FM داخلی نیز دارد. ویژگی‌های آن بسیار شبیه به ۲۶۶۰ و ۲۷۶۰ Flips است، اما کوچکتر است و دکمه تماس اضطراری را ندارد.

به راحتی در جیب جا می‌شود و برای ۴G آماده است، اما فقط ۱۲۸ مگابایت فضای ذخیره سازی دارد.

 

۳. نوکیا ۶۳۱۰ – طراحی کلاسیک نوکیا

این به همان اندازه ارزان است که باید برای یک تلفن همراه مدرن بخرید، زیرا حتی این بازسازی نوکیا ۶۳۱۰ کلاسیک سال ۲۰۰۱ گوشه‌هایی را کاهش می‌دهد که ممکن است در سال ۲۰۲۳ شما را ناامید کند.

در این گوشی تنها پشتیبانی ۲G برای تماس و پیامک وجود دارد. همچنین تنها ۸ مگابایت فضای ذخیره سازی روی گوشی دارید. این برای ذخیره چندین مکالمه پیام متنی مناسب است، اما اگر می‌خواهید از ۶۳۱۰ به عنوان پخش کننده MP۳ استفاده کنید، خوشبختانه در صورت تمایل از کارت حافظه microSD تا ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

همچنین اندازه‌های استاندارد سیم‌کارت را می‌گیرد، نه سیم‌کارت نانویی که اکنون همه به آن عادت کرده‌ایم، بنابراین باید یک آداپتور تهیه کنید.

با باتری قابل جابجایی و شارژر میکرو یو‌اس‌بی در جعبه، روشن ماندن آن تضمین است، بنا به اعلام نوکیا این گوشی تا ۲۱ روز یا حدود ۲۰ ساعت زمان مکالمه در حالت آماده به کار دوام می‌آورد. این درست است. این گوشی کاملاً مانند روز‌های خوب قدیمی دوام می‌آورد.


۴. Light Phone۲ - منحصر به فرد‌ترین

شبیه به تلفن Punkt، Light Phone۲ یک تلفن پایه آرمانی است که توسط استارت آپ نیویورک ساخته شده است. این گوشی بدون دکمه شماره گیری است، اما به جای آن از یک صفحه لمسی کوچک E Ink استفاده می‌کند.

با تلفن، پیام‌ها، زنگ هشدار و چند عملکرد دیگر ارائه می‌شود، اما می‌توانید به داشبورد مخصوص Light در رایانه بروید و «ابزار» دیگری را که Light به مرور زمان اضافه می‌کند، اضافه کنید. این‌ها شامل پخش کننده پادکست، پخش کننده موسیقی MP۳، و ابزار جهت یابی است که با داشتن GPS در تلفن کار می‌کند.

به لطف صفحه لمسی، می‌توانید متن‌ها را راحت‌تر از سایر تلفن‌های موجود در این لیست تایپ کنید. لایت فون ۲ گران است، اما اینکه محصولی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، همچنان به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منظم را دریافت می‌کند ارزش آن را در طول زمان بهبود می‌بخشد.


۵. Punkt MP۲ - شیک ترین

اگر به دنبال یکگوشی شیک هستید Punkt MP۲ برای شما جذاب خواهد بود. این یک تلفن صوتی و متنی ساده است که توسط شرکت سوئیسی Punkt و طراح بریتانیایی Jasper Morrison طراحی شده است.

به نظر کمی شبیه ماشین حساب است، اما در واقع یک تلفن صوتی ۴G است. می‌تواند متن ارسال کند، و اگر نمی‌خواهید همه آن‌ها را به صورت دستی ذخیره کنید، می‌توانید مخاطبین خود را از آیفون وارد کنید.

Punkt MP۲ با استفاده از برنامه اختصاصی خود Pigeon به برنامه پیام‌رسانی سیگنال دسترسی هوشمندانه دارد. این تلفن برخلاف بسیاری از تلفن‌های ارزان‌تر موجود در این لیست که از micro USB استفاده می‌کنند، از طریق USB-C مدرن شارژ می‌شود.

همچنین اگر واقعاً برای ارسال ایمیل یا انجام برخی کار‌ها نیاز به اتصال تبلت یا لپ تاپ به اینترنت دارید، به عنوان یک هات اسپات ۴G عمل می‌کند. باتری با استفاده سبک حدود سه یا چهار روز دوام می‌آورد.

نظرات شما