تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۶ تير ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید:

بهترین تلویزیون‌های بازار کدام است؟

شاید کم‌تر کسی باشد که از تلویزیون و خیره‌شدن به این صفحه جادویی و دیدن انواع و اقسام فیلم‌ها و سریال‌ها و موسیقی در آن لذت نبرد. همه هم به‌دنبال داشتن بهترین تلویزیون‌ها هستند تا کیفیت بهتر و در نتیجه لذت بیش‌تری را تجربه کنند.

بهترین تلویزیون‌های بازار

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: از آمدن تلویزیون به هر خانه‌ای سال‌های بسیار زیادی می‌گذرد و باوجود آمدن اینترنت و تلفن همراه و لپ‌تاپ و چه و چه این جعبه جادویی هم‌چنان توانسته عاشقان خود را حفظ کند و هنوز هم در هر خانه‌ای یکی از این جعبه‌ها را می‌بینیم.

به گزارش رویداد۲۴ این جعبه جادویی یا همان تلویزیون با پیشرفت دنیا و ابزار‌های موجود در آن روزبه‌روز پیشرفته‌تر شد تا امروز تلویزیون‌هایی می‌بینیم که هیچ شباهتی به تلویزیون‌های اولیه ندارند.

شاید اگر جزو کسانی باشید که تصمیم دارند تلویزیون تازه‌ای با خود به خانه ببرند و مدت‌ها از داشتن این صفحه سرگرمی خیره‌کننده کیفور باشند با گشتی در بازار کمی دچار سردرگرمی شوید.

در این نوشته می‌خواهیم بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم تا بتوانید براساس علاقه و البته بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین تلویزیون‌‎های بازار

از آن‌جایی‌که تکنولوژی در همه زمینه‌ها و از جمله در تلویزیون هر روز در حال پیشرفت است شاید سخت باشد بتوان بهترین بازار را خرید و چشم‌داشت این را داشت که تا مدت‌ها آن وسیله در صدر بهترین‌ها بماند، اما به‌هرروی داشتن یک وسیله باکیفیت می‌تواند تا مدت‌ها شما را از داشتن تلویزیون دیگری بی‌نیاز کند حتا اگر مدل‌های دیگر و بهتری هم به بازار عرضه شوند که البته این‌گونه هم خواهد شد.

در نگاه نخست باید بدانید برای این‌که بتوانیم تلویزیونی را خوب و با کیفیت بدانیم باید چهار مورد در آن را بررسی کنیم. در این بخش به این موارد می‌پردازیم.

کیفیت تصویر: تکنولوژی نمایشگر یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین تلویزیون در سال ۲۰۲۴ است. امروزه، تلویزیون‌های با تکنولوژی‌های مانند OLED و QLED با کیفیت تصویر بسیار بالا و رنگ‌های زنده ارائه می‌شوند. انتخاب یک تلویزیون با تکنولوژی نمایشگر پیشرفته میتواند تجربه تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی را بهبود بخشد.

رزولوشن: رزولوشن نیز از جنبه‌های دیگری است که بر کیفیت تصویر تلویزیون تأثیر میگذارد. در سال ۱۴۰۲، تلویزیون‌های با رزولوشن فورکی ۴ K و حتا ایت کی ۸ K عرضه شده‌اند. رزولوشن بالا به معنای جزییات بیش‌تر در تصاویر است و تجربه دیداری بهتری برای شما رقم خواهد زد.

کیفیت صدا: کیفیت صدا نیز از گزینه‌های مهم در انتخاب بهترین تلویزیون سال ۲۰۲۴ است. صدا با کیفیت بالا و تأثیرگذاری در تجربه تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی بسیار مهم است. تلویزیون‌هایی که از تکنولوژی‌های صوتی پیشرفته مانند Dolby Atmos و DTS استفاده می‌کنند، صدای سینمای خانگی و همه جانبه‌ای را پخش می‌کنند.

امکانات هوشمند: تلویزیون‌های هوشمند در این سال‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل جذابیت برای مصرف‌کنندگان مطرح هستند. این تلویزیون‌ها به شما امکان میدهند به اینترنت متصل شوید، اپلیکیشن‌های گوناگونی را نصب کنید و محتوا‌های انلاین را ببینید. امکانات هوشمندی مانند کنترل صوتی و همچنین اتصال به دستگاه‌های دیگر کارایی تلویزیون‌های را افزایش می‌دهند.

درگاه‌های ارتباطی: یکی دیگر از موارد مهم برای انتخاب یک تلویزیون خوب و باکیفیت درگاه‌های ارتباطی آن است. تلویزیون‌هایی که امکان اتصال به دستگاه‌های خارجی مانند کنسول‌های بازی، دستگاه‌های پخش فیلم و صدا را دارند، ارتباطی مستقیم با دستگاه‌های دیگر را فراهم می‌کنند و تجربه تماشای محتوا را بهبود می‌بخشند.

بهترین برند‌های تلویزیون خارجی در ایران

بهترین تلویزیون‌های سونی

از گذشته‌های دور برند سونی همه را مبهوت خود می‌کرد و البته این حیرت تاکنون هم ادامه دارد و سونی هم‌چنان محصولاتی به بازار عرضه می‌کند که در نوع خود بی‌مانند است و نیاز همگان را با ارائه بهترین کیفیت برآورده می‌کند. درواقع شاید بتوان گفت هنوز هم سونی در دنیا حرف نخست را می‌زند و محصولاتش بسیار باکیفیت و عالیست.

بهترین تلویزیون‌های بازار

بهترین تلویزیون‌های بازار

تلویزیون سونی X77L 

تلویزیون سونی X77L  و با نام کامل  KD-55X77L مونتاژ ویتنام است و در بازار ایران وجود دارد. این تلویزیون برای استفاده خانگی و تماشای فیلم و سریال گزینه مناسبیست. جالب است بدانید این مدل جزو ارزان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین تلویزیون‌های سونیست. پس اگر به‌دنبال خرید ارزان و باکیفیت هستید این تلویزیون را از دست ندهید.

این تلویزیون دارای  پنل ADS است که کیفیت تصویر بسیار بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

لبه‌های باریک تلویزیون زیبایی خاصی را به این وسیله داده است ضمن این‌که با یک تلویزیون با پنل پشتی عالی سروکار دارید که درگاه‌های مختلفی را جهت اتصالات فراهم می‌کند و نظم و ترتیب در تنظیمات دستگاه را حفظ می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این محصول، نمایش تصاویر باکیفیت بالاست همان چیزی که همه از یک تلویزیون می‌خواهند. ایو تلویزیون  دارای کیفیت تصویر  4K است و این می‌تواند برای این وسیله عالی باشد. این تلویزیون توانایی هماهنگی دقیق بین صدا و تصویر را نیز دارد. فرمت HDR نیز تیرگی‌ها را تیرگی‌تر و روشنی‌ها را روشن‌تر نمایش می‌دهد. تکنولوژی Dolby Vision نیز تصاویر را به‌صورت دقیق و شگفت‌انگیز از صحنه به صحنه ارائه می‌دهد.

این تلویزیون دارای سیستم صوتی بسیار خوب نیز است که کار را برای خریدار و کسی که به‌دنبال یک تلویزیون خوب است آسان می‌کند. سیستم صوتی Dolby Atmos به تلویزیون X۷۷L امکان به‌وجودآوردن یک تجربه صوتی چند‌بعدی و فراگیر را می‌دهد. این فناوری، با به‌وجودآوردن صدا‌ها از همه سو، فضایی عمیق و تأثیرگذار را برای تماشاگران به ارمغان می‌رود.

بهترین تلویزیون‌های بازار

بهترین تلویزیون‌های بازار

تلویزیون سونی مدل X۸۰L

یکی از بهترین انتخاب‌های تلویزیون‌های سونی مدل X۸۰L است. این تلویزیون مونتاژ مالزیست و همان تلویزیونیست که مشتری‌یی را راضی می‌کند.

این تلویزیون قابلیت نمایش تصاویر باکیفیت ۴K و رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل، همراه با نرخ رفرش ریت ۶۰ هرتز، تصاویر واقعی و زنده‌ای را تجربه خواهید کرد؛ این ویژگی‌ها نیز برای تجربه بازی‌های ساده مناسب هستند.

از دیگر نقاط قوت تلویزیون X۸۰L، اسپیکر‌های قدرتمند آن است، این اسپیکر‌ها که از نوع بلندگو‌های X-Balanced هستند که توانایی ایجاد صدای باکیفیت و بی‌نقصی را به خود اختصاص داده‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این تلویزیون، قابلیت اتصال به دستگاه‌ها از طریق Bluetooth است که گزینه بسیار مهم و جذابیست.

بهترین تلویزیون‌های بازار

تلویزیون سونی مدل X۸۵K

اگر به‌دنبال یک تلویزیون ۴K با کنتراست و کیفیت تصویر عالی هستید این تلویزیون را از دست ندهید.

اگر برای داشتن یک تلویزیون که به کنسول بازی شما هم وصل شود و رابط HDMI۲.۱ داشته باشد، اما نمی‌خواهید چندان هم هزینه کنید مطمئن باشید سونی سری x۸۵k همانیست که دنبالش هستید.

در پشت، Sony X۸۵K همه پورت‌ها در یک مکان قرار می‌گیرند، در حالی که پنل پشتی پلاستیکی ساختار جدیدی دارد تا یکنواختی را بشکند.

در ساخت تلویزیون سونی سری x۸۵k از جدیدترین و به‌روزترین فناوری‌های کمک گرفته شده است که هر فردی را علاقه‌مند به آن می‌کند.

کیفیت صدای این تلویزیون هم همان چیزیست که از یک تلویزیون خوب و باکیفیت انتظار می‌رود. این تلویزیون هم‌چنین دارای Bluetooth برای اتصال به دستگاه‌های دیگر است.

اسپیکر X-Balanced تلویزیون سونی سری x۸۵k که برای تکمیل کیفیت صدا و تطبیق‌پذیری آن با ظاهری جدید و منحصربه‌فرد طراحی شده است، فیلم و موسیقی را با صدایی شفاف پخش می‌کند.

بهترین تلویزیون‌های سامسونگ

سامسونگ یکی از برند‌های شناخته‌شده در زمینه تولید تلویزیون است و توانسته در بازار دنیا ازجمله ایران جایگاه خود را پیدا کند و حرفی برای گفتن داشته باشد. در ادامه بهترین تلویزیون‌های این برند را معرفی خواهیم کرد.

بهترین تلویزیون‌های بازار

بهترین تلویزیون‌های بازار

تلویزیون سامسونگ مدل Q۷۰B

یکی از بهترین تلویزیون‌های سامسونگ مدل Q۷۰B است.

این مدل از تکنولوژی QLED استفاده می‌کند که تصاویر با رنگ‌های زنده، کنتراست بالا و جزئیات دقیق را به نمایش می‌گذارد. با استفاده از فناوری HDR و Quantum Dot، تلویزیون Q۷۰B تجربه بینندگان را به سطح بالاتری میبرد. همچنین، این تلویزیون دارای سیستم عامل هوشمند Tizen است که امکانات متنوعی مانند دسترسی به اپلیکیشن‌های محبوب و خدمات پخش انلاین را فراهم می‌کند.

تلویزیون ۴K سامسونگ ۵۵Q۷۰B مجهز به پردازشگر Quantum Processor ۴K می‌باشد و به کمک آن صدا و تصویر را پردازش کرده و با کیفیت بهتری ارائه می‌دهد.

تکنولوژی مورد استفاده در این تلویزیون به‌گونه‌ایست که سوژه اصلی را تشخیص می‌دهد و با بهبود جزئیات و افزایش کنتراست آن، سبب واقعی‌تر شدن سوژه و صحنه‌ها می‌شود.

این تلویزیون از تکنولوژی Adaptive Sound+ بهره‌مند است و می‌تواند صدا را با توجه به محتوای در حال پخش و شرایط محیط شما تنظیم کند تا همیشه بهترین کیفیت صدای ممکن را تجربه کنید.

بهترین تلویزیون‌های بازار

بهترین تلویزیون‌های بازار

تلویزیون سامسونگ مدل CU۸۰۰۰

اگر به‌دنبال تلویزیونی از برند سامسونگ هستید و کیفیت برایتان مهم است، اما هزینه‌ای هم که می‌خواهید برای آن بکنید چندان زیاد نیست این تلویزیون همانیست که آن را می‌خواهید. این محصول برای استفاده خانگی و روزمره جهت تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب می‌باشد. تلویزیون CU۸۰۰۰ یکی از ارزان قیمت‌ترین تلویزیون‌های کریستال ۴K سامسونگ است.


بیشتر بخوانید:

بهترین اتو مو برای نرم و براق شدن موها

بهترین مارک کولر گازی


تلویزیون سامسونگ CU۸۰۰۰ نیز یک گزینه برتر در دسته تلویزیون‌های سامسونگ است. این مدل از تکنولوژی UHD استفاده می‌کند که تصاویر با کیفیت فوق العاده و جزئیات دقیق را به نمایش میگذارد. تلویزیون CU۸۰۰۰ دارای طراحی شیک و زیبا، سیستم صوتی قدرتمند و سیستم عامل هوشمند Tizen است.

بهترین تلویزیون‌های ال‌جی

یکی دیگر از شرکت‌هایی که در ایران و در میان مردم طرفداران بسیاری دارد شرکت ال‌جیست. در این‌جا چند نمونه از بهترین تلویزیون‌های این برند را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین تلویزیون‌های بازار

بهترین تلویزیون‌های بازار

 

تلویزیون ال جی مدل NANO۹۶

یکی از بهترین مدل‌های ال‌جی مدل NANO۹۶ است.

به گزارش رویداد۲۴ اگر یک مصرف‌کننده عادی هستید و تلویزیون را برای مصرف خانگی می‌خواهید شاید این تلویزیون به درد شما نخورد. این مدل از تلویزیون ال‌جی برای استفاده حرفه‌ای مانند تماشای فیلم و سریال و همچنین گیمینگ مناسب است.

تلویزیون ۸K ال جی NANO۹۶ به پردازشگر نسل چهارم آلفا ۹ یعنی α۹ Gen۴ AI Processor ۸K مجهز است. این پردازشگر قدرتمند وظیفه پردازش تصویر و صدا را به عهده دارد و اینکار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

این تلویزیون قابلیت Art Gallery نیز دارد و در صورتی که از تلویزیون استفاده‌ای ندارید، می‌توانید از آن به عنوان قاب عکس یا اثر هنری نیز استفاده کنید و زیبایی بیشتری به خانه خود ببخشید. یکی از قابلیت‌های جالب دیگر این تلویزیون قابلیت Sports Alert آن می‌باشد. این قابلیت برای علاقمندان به مسابقات ورزشی کاملا مناسب است و آن‌ها را از زمان شروع، پایان و نتایج بازی تیم‌های مورد علاقه آن‌ها مطلع می‌کند. این تلویزیون دارای گیرنده دیجیتال DVB-T۲ برای مشاهده شبکه‌های داخلی و گیرنده دیجیتال DVB-S۲ برای مشاهده شبکه‌های خارجیست.

بهترین تلویزیون‌های بازار

بهترین تلویزیون‌های بازار

ال جی مدل NANO۸۴۶

تلویزیون ال جی NANO۸۴۶ نیز یکی از محصولات برجسته ال‌جیست. این مدل از فناوری نانوسل استفاده میکند و تصاویری با کیفیت بالا و رنگ‌های واقعی را به نمایش می‌گذارد. افزون‌بر آن، این تلویزیون از تکنولوژی Dolby Vision و HDR۱۰ پشتیبانی می‌کند که سبب افزایش کیفیت تصاویر و بهبود تجربه بیننده می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تلویزیون
نظرات شما