تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲

بهترین اسپرسو ساز خانگی

انتخاب و خرید دستگاه اسپرسو ساز خانگی یکی از ملزومات است. اسپرسوسازهای خانگی انواع مختلفی دارند و هر نوع امکانات و ویژگی های خاص خود را دارد.

بهترین اسپرسو ساز خانگی

رویداد۲۴ نازنین احمدی: قهوه یکی از نوشیدنی ها پر طرفدار است. قهوه به شیوه های مختلفی سرو می شود و انواع مختلفی دارد. اسپرسو یکی از دوست داشتنی ترین روش های سرو کردن قهوه است که بهترین روش تهیه آن استفاده از دستگاه اسپرسو ساز است.

اسپرسو تهیه شده به وسیله دستگاه عطر و طعم بی نظیری دارد و به همین دلیل بسیاری ترجیح می دهند قهوه را به این شیوه آماده کنند. اگر جز آن دسته از افراد هستید که به قهوه علاقه زیادی دارند و قهوه نوشیدنی مورد علاقه آن ها است، می توانید یک دستگاه اسپرسو ساز خانگی برای خود تهیه کنید. در این صورت در هر ساعت از شبانه روز که دوست داشتید می توانید به سادگی نوشیدنی مورد علاقه خود را آماده کنید.

اگر قصد خرید دستگاه اسپرسو ساز دارید مطالعه ادامه این مطلب برای شما بسیار مفید است. چرا که در ادامه قصد داریم بهترین اسپرسو ساز خانگی را به شما معرفی کنیم.

انواع اسپرسوسازها

دستگاه های اسپرسو ساز خود دارای مدل های مختلفی هستند و هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. با توجه به نیاز و خواسته خود می توانید هر مدل از اسپرسو سازها که مناسب شما است را تهیه کنید. به صورت کلی می توان گفت سه دسته اسپرسو ساز خانگی وجود دارد. این سه دسته عبارت اند از:

-اسپرسو سازهای دستی

-اسپرسو سازهای نیمه اتوماتیک

-اسپرسو سازهای تمام اتوماتیک

در ادامه در رابطه با هر یک توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.

اسپرسو ساز دستی

ارزان ترین و ساده ترین مدل دستگاه اسپرسو ساز، اسپرسو ساز دستی است. در اسپرسو ساز دستی یک یا چند هد گروپ وجود دارد. گروپ یا هد گروپ به بخشی از دستگاه اسپرسوساز گفته می شود که فیلتر برای عصاره گیری به آن متصل می شود. در واقع آب داغ از طریق حفره های گروپ است که به صورت یکسان بر روی پودر قهوه ریخته می شود.


بیشتر بخوانید: بهترین سرخ کن بدون روغن


برای استفاده از اسپرسو ساز خانگی دستی نیاز است ابتدا قهوه را آسیاب کنیم و بعد در گروپ اسپرسوساز قرار دهیم. آب داغ که فشار بالایی دارد از قهوه عبور می کند تا اسپرسو آماده شود.

بهترین اسپرسو ساز خانگی

دستگاه اسپرسو ساز خانگی نیمه اتوماتیک

اسپرسوساز نیمه اتوماتیک نوع دیگری از دستگاه های اسپرسوساز است که قابلیت های بیشتری در اختیار ما قرار می دهد. در این دستگاه نیز یک یا چندین گروپ وجود دارد که می توان از هر کدام از آن ها برای تهیه یک فنجان قهوه استفاده کرد. دستگاه های نیمه اتوماتیک خود آسیاب قهوه دارند که به صورت دستی یا اتوماتیک می توان از آن بهره گرفت.  کافی است که شما دانه های قهوه را در بخش آسیاب قرار دهید و اسپرسو ساز را روشن کنید. دستگاه قهوه را آسیاب می کند و با عبور آب گرم از روی پودر قهوه در فشار بالا، اسپرسو آماده می شود.

اسپرسو ساز اتوماتیک

به گزارش رویداد۲۴ بهترین دستگاه اسپرسوسازی که می توانید داشته باشید، دستگاه اسپرسو ساز اتوماتیک است. در این دستگاه علاوه بر آسیاب قهوه، شیر جوش و امکانات دیگری نیز وجود دارد. پس از قرار دادن دانه های قهوه در بخش آسیاب، شیر را در قسمت مشخص شده بریزید. دستگاه پس از آسیاب کردن خودکار قهوه، آب گرم پرفشار را از پودر قهوه عبور می دهد و شیر را فوم می کند.

علاوه بر اسپرسو با استفاده از این دستگاه قادر خواهید بود دیگر نوشیدنی هایی که حاوی قهوه است را آماده کنید.

اسپرسوساز کپسولی

این نوع اسپرسوساز های خانگی از کپسول های قهوه آماده استفاده می کنند. در هر کپسول قهوه پودر آسیاب شده قهوه وجود دارد. با قرار دادن یک کپسول در دستگاه می توانید اسپرسو خود را آماده کنید.

اسپرسو ساز خانگی پودری

اسپرسوساز پودری نوع دیگری از اسپرسوسازهای خانگی است که برای استفاده از آن نیاز به پودر قهوه آسیاب شده دارید. تنها کافی است در سینی قهوه دستگاه، پودر قهوه را قرار دهید و سپس آن را روشن کنید. آب گرم پر فشار از روی پودر عبور می کند و اسپرسو آماده می شود.

برندهای اسپرسوساز خانگی برتر

امروزه شرکت های متعددی در زمینه تولید دستگاه اسپرسوساز فعالیت می کنند. در این بین برخی از شرکت ها با ارائه دستگاه های اسپرسوساز با کیفیت توانسته اند بخش عمده بازار را به خود اختصاص دهند و از سایر شرکت های عملکرد بهتری داشته باشند. در این قسمت می خواهیم معتبرترین برندهای تولیدکننده دستگاه اسپرسوساز خانگی که در بازار ایران حضور دارند را به شما معرفی کنیم.

برند دلونگی

شرکت ایتالیایی دلونگی یکی از شرکت های معتبر تولید کننده انواع مختلف دستگاه های اسپرسو ساز است. این شرکت، اسپرسوسازهای متعددی در بازه های قیمتی مختلف تولید می کند.

بهترین اسپرسو ساز خانگی

شرکت مباشی

مباشی یکی از شرکت های ژاپنی تولید کننده لوازم خانگی با کیفیت است که در زمینه تولید دستگاه های اسپرسوساز فعالیت می کند.

برند نوا

نوا یکی دیگر از برندهای ایتالیایی مطرح است که انواع مختلف دستگاه اسپرسو ساز خانگی باکیفیت و مقرون به صرفه تولید می کند.

شرکت نسپرسو

نسپرسو یک شرکت معتبر سوئیسی است که در حوزه تولید دستگاه های اسپرسوساز خصوصا نوع کپسولی شهرت دارد.

راهنمای خرید بهترین اسپرسوساز خانگی

پیش از خرید دستگاه اسپرسوساز بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید.

در ابتدا نیاز است بودجه شما مشخص شود. دستگاه های اسپرسوساز متعددی در بازار وجود دارد و تفاوت قیمتی آن ها زیاد است. بهتر است همان اول انتخاب کنید چه میزان هزینه را می خواهید برای خرید دستگاه اسپرسوساز اختصاص دهید.

پیش از خرید مشخص کنید که می خواهید کدام نوع از دستگاه های اسپرسوساز را انتخاب کنید. آیا به دنبال خرید دستگاه اسپرسوساز دستی هستید یا مدل های نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک را انتخاب می کنید. اسپرسوسازهای دستی قیمت کمتری دارند و نحوه استفاده از آن ها آسان است. اسپرسوسازهای اتوماتیک امکانات بیشتری دارند اما گران تراند.

اگر خانواده پرجمعیتی دارید و در هر بار استفاده از دستگاه اسپرسوساز نیاز است چندین فنجان اسپرسو آماده شود، حتما به ظرفیت مخزن آب دستگاه توجه کنید.

توان دستگاه سرعت گرم شدن آب و آماده شدن قهوه شما را مشخص می کند. بهتر است یک دستگاه با توان بالا را خریداری کنید.

اگر می خواهید همزمان دو فنجان قهوه آماده کنید، دستگاه اسپرسو ساز خانگی با دو گروپ را انتخاب کنید.

برخی تمایل دارند دستگاه های اسپرسوساز با امکانات بیشتر را خریداری کنند. این دستگاه ها اگر چه قیمت بیشتری دارند اما امکاناتی همچون شیر جوش، نازل بخار و ... را در اختیار شما قرار می دهند. اگر می خواهید علاوه بر اسپرسو دیگر نوشیدنی های حاوی قهوه را آماده کنید، بهتر است از این نوع دستگاه های اسپرسوساز استفاده کنید.

مناسب‌ترین اسپرسوسازهای خانگی

در بازار اسپرسوسازهای بسیاری وجود دارد و هر یک خصوصیاتی دارند. انتخاب مناسب ترین اسپرسوساز کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. با این حال در ادامه مناسب ترین اسپرسوسازهای خانگی حال حاضر بازار ایران را به شما معرفی می کنیم.

اسپرسوساز نوا 149: این اسپرسوساز یکی از اسپرسوسازهای اتوماتیک خانگی به شمار می آید که دارای توان 1250 وات و فشار پمپ 15 بار است. شیر جوش، قهوه آسیاب و صفحه گرم نگهدارنده فنجان از جمله ویژگی های این دستگاه است.

اسپرسوساز نوا 128: اسپرسوساز 128 شرکت نوا یک دستگاه نیمه صنعتی است که توان آن 1450 وات و فشار پمپ آن نیز 15 بار است. دستگاه اسپرسوساز نوا 128 دارای دو فیلتر قهوه برای قهوه تک و دوبل، شیر جوش و صفحه گرم نگهدارنده فنجان است.

اسپرسوساز مباشی 2016: اگر به دنبال خرید یک اسپرسوساز دستی هستید، اسپرسوساز مباشی 2016 یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما است. این دستگاه 1350 وات توان دارد و فشار پمپ آن نیز 20 بار است. شیر جوش و صفحه نگهدارنده فنجان از جمله امکانات این دستگاه اسپرسو ساز است.

اسپرسو ساز خانگی مباشی 2020: یکی دیگر از دستگاه های اسپرسوساز های دستی باکیفیت، مباشی 2020 است. فشار پمپ این دستگاه 15 بار و توان آن نیز 1350 وات است. اسپرسوساز مباشی 2020 دارای شیرجوش و صفحه نگهدارنده فنجان است.

اسپرسوساز دلونگی 685: اسپرسوساز نیمه اتوماتیک دلونگی یکی از بهترین دستگاه های اسپرسازهای تولیدی این شرکت است که با توان 1450 وات و فشار پمپ 15 بار به بازار عرضه شده است. اسپرسوساز دلونگی 685 دارای شیر جوش، صفحه گرم نگهدارنده فنجان و دو فیلتر برای قهوه تک و دوبل است.

اسپرسوساز نسپرسو مدل Essenza Mini Krups: اگر به دنبال یک دستگاه اسپرسوساز جمع جور و ساده برای محل کار یا منزل خود هستید، می توانید این محصول فوق العاده شرکت نسپرسو را خریداری کنید. توان دستگاه نسپرسو Essenza Mini Krups  1255 وات و فشار پمپ آن نیز 19 بار است.

جمع بندی

اگر می خواهید طعم و عطر واقعی قهوه را در خانه داشته باشید و قهوه باکیفیتی میل کنید، انتخاب و خرید دستگاه اسپرسو ساز خانگی یکی از ملزومات است. اسپرسوسازهای خانگی انواع مختلفی دارند و هر نوع امکانات و ویژگی های خاص خود را دارد. با در نظر داشتن نکات ارائه شده در این مقاله و خواسته خود می توانید یکی از اسپرسوسازهای خوب موجود در بازار را خریداری کنید و از نوشیدن قهوه باکیفیت لذت ببرید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
پیشخوان