تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

بهترین اتو مو برای نرم و براق شدن موها

داشتن سر و وضعی مناسب و موهای زیبا و خوش‌حالت و مرتب برای همه اهمیت دارد. اتوی مو یکی از ابزارهاییست که به شما برای داشتن موهایی خوش‌حالت کمک می‌کند.

بهترین اتوی مو

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی:  ظاهری مرتب و آراسته برای همه مهم است حتا اگر آن را رعایت نکنند. یکی از مظاهر مرتب بودن داشتن مو‌هایی خوش‌فرم با ایستایی و مدل مناسب است.

به گزارش رویداد۲۴ امروزه ابزار‌های زیادی برای حالت‌دادن مو در بازار وجود دارد که یکی از آن‌ها اتوی مو است.

اگر شما هم دنبال خرید اتوی مو هستید باید نوع مو‌های خود را این‌که تار موهایتان نازک یا ضخیم و یا صاف و فر است درنظر بگیرید درواقع باید بدانید از یک اتوی مو چه می‌خواهید تا بتوانید اتوی موی مناسبی خریداری کنید و بتوانید از آن بهترین استفاده و بهره را ببرید.

در این نوشته می‌خواهیم شما را با انواع و بهترین مدل‌های اتوی مو آشنا کنیم تا بتوانید براساس نیازتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بهترین اتو مو

اتو مو تخت از نوع سرامیکی

حتما از روی معرفی و نام دستگاه متوجه شده‌اید که با ابزاری سرامیکی سروکار دارید. این نوع از اتو‌های مو دارای صفحات سرامیکی برای توزیع یکنواخت گرما بر روی مو‌ها هستند.

اتو‌های سرامیکی بسیار خوبند، اما در مورد آن‌ها این نگرانی وجود دارد که نتوانند سال‌ها برای شما کار کنند چراکه امکان کنده‌شدن پوشش سرامیکی آن‌ها وجود دارد و اگر این‌گونه شود به مو‌ها آسیب وارد می‌شود چیزی که هیچ‌کس دوست ندارد تجربه کند ضمن این‌که با کنده‌شدن این پوشش اثر صاف‌کنندگی آن از بین می‌رود و در عمل کارایی خود را از دست می‌دهد.

اما ازسوی دیگر اگر موهایتان فر و خشک است و می‌خواهید یک اتوی موی فوق‌العاده برای این مدل مو داشته باشید تنها باید به سراغ همین مدل‌های سرامیکی بروید.

اگر مو‌هایی با فر در هم تنیده یا وز دارید، اتو موی سرامیکی می‌تواند موهایتان را به‌خوبی صاف کند بنابراین برای مو‌های مجعد، خشک و بسیار درهم و وز اتو‌های سرامیکی بهترین گزینه‌اند.

بهترین اتوی مو

اتو مو آیونیک

اتو‌های مو آیونیک با استفاده از فناوری یونی کار می‌کنند. کارکرد این مدل اتو‌ها این‌گونه است که رطوبت را در تار‌های مو‌های شما به دام انداخته و به آن‌ها شکلی ابریشمی و براق دهند. اصولا اتو مو‌هایی از نوع آیونیک برای انواع مختلف مو کاربردی و عالی هستند.

توجه داشته باشید اگر تار مو‌های شما ضعیف و نازک است این مدل اتو ممکن است به موهایتان آسیب جدی وارد کند بنابراین اگر از آن‌ها استفاده می‌کنید دقت کنید حرارت آن زیاد نباشد همچنین، در مورد مو‌های شکننده و آسیب دیده باید با نهایت ملایمت و در کمترین درجه حرارت ممکن از دستگاه استفاده کنید.

اتو آیونیک برای مو‌های خشک مناسب است، رطوبت مو را از بین نمی‌برد و حتا رطوبت بیش‌تری به مو می‌دهد بنابراین این مدل اتو برای چندین نوع مو از جمله مو‌های وز، خشک، مجعد، درشت و موج‌دار بسیار مناسب است.

اتو موی آیونیک برای مو‌های خشک مناسب‌تر است، زیرا با استفاده از آن رطوبت مو را از بین نمی‌رود و حتی رطوبت بیشت‌ری به مو‌ها داده می‌شود.

اتوی موی تورمالین

بد نیست بدانید تورمالین نوعی سنگ است و همان‌گونه‌که از نام این اتو مو پیداست، صفحات روی این کالا با ماده‌ای به نام تورمالین ساخته شده است. کارکرد این دستگاه به این صورت است که هنگام گرم شدن می‌توانند یون‌های منفی تولید کنند بنابراین برای صاف کردن مو‌ها به حرارت کم‌تری نیاز دارند.

می‌دانید که هر اندازه حرارت کم‌تری به مو وارد شود آسیب به آن‌ها را کم‌تر می‌کند بنابراین این مدل اتو برای مو‌های ظریف، آسیب دیده یا رنگ شده گزینه‌هایی مناسب هستند.


بیشتر بخوانید: مزوتراپی و کاربرد آن


اتوی موی تیتانیومی

اتوی موی تیتانیومی به اتو‌های تورمالینی شباهت بسیاری دارند با این تفاوت که نسبت به آن مزایای بیش‌تری دارند.

اتوی موی تیتانیومی با امکان تولید یون‌های منفی به گرمای زیادی برای صاف کردن مو‌های کاربر نیاز ندارند و در عین حال خیلی زود (در ده ثانیه یا کم‌تر) گرم می‌شوند.

نکته منفی در مورد این اتو‌ها قیمت بالای آن‌ها نسبت به دیگر اتو‌های موجود در بازار است و شاید بسیاری نتوانند و یا نخواهند برای یک اتوی مو این اندازه هزینه کنند، اما توجه داشته باشید که شاید هزینه‌کردن بهتر از آسیب‌زدن به موهایتان باشد.

این اتو‌ها به شکل ویژه برای مو‌های رنگ شده، آسیب دیده یا شکننده بیشتر توصیه می‌شود.

بهترین اتوی مو

اتوی مو از نوع مرطوب تا خشک

این اتو دارای ویژگی خاصیست که شاید بسیاری از شما به‌دنبال آن باشید. این اتو به شما این امکان را می‌دهد که باوجود خیس و مرطوب‌بودن موهایتان از آن استفاده کنید. این اتو برای کسانی‌که وقت کمی دارند و می‌خواهند بلافاصله پس از حمام از خانه خارج شوند و باید مو‌های خود را حالت دهند گزینه بسیار مناسبیست. 

اگر موهایتان موج و حالت دارد این اتو برای مو‌های شماست البته باز هم تاکید می‌کنیم اتو‌های سرامیکی برای این مدل مو بهترین و نخستین گزینه است.

سخن پایانی

اگرچه همه ما دوست داریم همواره مو‌های مرتب و خوش‌حالت و براق داشته باشیم و برای این کار شاید پرکاربردترین ابزار‌ها اتو و سشوار است، اما توجه داشته باشید تمامی این ابزار خواه ناخواه به مو‌ها آسیبی جدی وارد می‌کنند بنابراین تلاش کنید از این ابزار تا جای ممکن کم‌تر استفاده کنید و تنها در مواقعی خاص آن‌ها را به برق بزنید و مو‌های عزیزتان را به دستشان بسپارید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما