تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

فرمول پیاده روی برای کم کردن وزن سریع

همه ما شنیده‌ایم که پیاده‌روی می‌تواند سبب کم‌کردن وزن شود اما این کار هم برای نتیجه بهتر فرمولی دارد که با آن بهتر می‌توان به هدف رسید.

فرمول پیاده‌روی برای کم‌کردن وزن

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: پیاده‌روی نه تنها برای لاغری و کم‌کردن وزن بل‌که به‌عنوان یک ورزش مزایای فراوانی دارد و از آن‌جایی‌که یک ورزش در دسترس است و همه می‌توانند آن را انجام دهند گزینه بسیار مناسب و کارآمدیست.

به گزارش رویداد۲۴ اگر می‌خواهید وزن کم کنید و برای آن پیاده‌روی را گزینش و انتخاب کرده‌اید باید بدانید برای دست‌پیداکردن به هدف و رسیدن به نتیجه دل‌خواهتان باید فرمولی را رعایت کنید تا بهتر و زودتر به نتیجه برسید.

توجه داشته باشید که برای پیاده‌روی باید به قصد ورزش از خانه خارج شوید نه این‌که برای خرید یا رفتن به پارک و یا هر قصد دیگری بیرون بروید و راه بروید و نام آن را پیاده‌روی برای لاغری بگذارید. شما باید به پیاده‌روی به شکل یک ورزش با هدف لاغرشدن نگاه کنید تا بتوانید به نتیجه بهتری دست پیدا کنید.

شاید بگویید پیاده‌روی به هر شیوه خوب است و اثر خود را به جای می‌گذارد البته که این حرف درست است، چون به‌هرروی نوعی تحرک بدنیست و جالب است بدانید یک مطالعه نشان داد که پیاده روی می‌تواند تاثیرات مثبتی بر مصرف چربی در زنان چاق داشته باشد. زنان ۳ روز در هفته بین ۵۰ تا ۷۰ دقیقه به مدت ۱۲ هفته پیاده روی کردند و تمامی آن‌ها اندکی از وزن خود را از دست داده‌اند.

همان‌گونه‌که اشاره کردیم اگر فرمولی را رعایت کنید می‌توانید با پیاده‌روی وزن بیش‌تری از دست دهید و میزان چربی‌سوزی بدنتان را بالا ببرید. در ادامه به این نکات اشاره می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

پیاده‌روی تند

هنگامی‌که تند راه می‌روید کالری و چربی بیش‌تری می‌سوزانید بنابراین تندراه رفتن یکی از راه‌کار‌ها برای کم‌کردن وزن با پیاده‌رویست. شما اگر هر ورزشی را تندتر انجام دهید مسلما کالری بیش‌تری می‌سوزانید و به هدفتان برای کم‌کردن وزن کمک بیش‌تری کرده‌اید.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند هنگامی‌که افراد سرعت خود را برای دویدن افزایش می‌دهند، کالری بیش‌تری می‌سوزانند. این مطالعه همچنین نشان داد که گروه دوندگان وزن کلی کم‌تری نسبت به پیاده‌رو‌ها داشتند که نشان می‌دهد سرعت به طور مستقیم بر تعداد کالری‌هایی که فرد هنگام ورزش می‌سوزاند تأثیر می‌گذارد. با این حال، افزایش سرعت به این معنی نیست که یک فرد باید بدود. درعوض، پیاده روی تند سبب سوزاندن کالری اضافی برای کمک به کاهش وزن می‌شود.

فرمول پیاده‌روی برای کم‌کردن وزن

پوشیدن لباس‌های سنگین

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هراندازه لباستان به هنگام پیاده‌روی سنگین‌تر باشد اندازه کالری‌یی که می‌سوزانید بیش‌تر است.

پوشیدن لباس سنگین به هنگام راه رفتن، بدن فرد را تشویق می‌کند تا در حین پیاده روی سخت‌تر کار کند.

در این زمینه پژوهشی انجام شده است که نشان می‌دهد افرادی که با سرعت ۲.۵ مایل در ساعت روی یک سطح صاف راه می‌رفتند در حالی که جلیقه‌ای با وزن ۱۵ درصد وزنشان رو پوشیده بودند، ۱۲ درصد بیش‌تر از افرادی که جلیقه نمی‌پوشیدند، کالری می‌سوزانند. فردی که جلیقه‌ای با وزن ۱۰ درصد وزن بدنش را حمل می‌کرد و با همان سرعت در شیب ۵ تا ۱۰ درصد راه می‌رفت، به طور متوسط ۱۳ درصد کالری بیش‌تری می‌سوزاند.

توجه داشته باشید در روز‌های نخست این کار را نکنید اجازه دهید بدنتان به ورزش و پیاده‌روی‌های طولانی و مداوم و روتین خو بگیرد سپس کم‌کم وزن لباس‌هایتان را افزایش دهید البته در این میان نسبت به درد‌های احتمالی پا و یا گردنتان هم آگاه باشید و بی‌گدار به آب نزنید.

فرمول پیاده‌روی برای کم‌کردن وزن

راه رفتن در شیب

یکی دیگر از راه‌هایی که در پیاده‌روی سبب افزایش کالری و چربی‌سوزی می‌شود راه‌رفتن و پیاده‌روی در شیب است. 

دقت داشته باشید این شیب باید رو به بالا باشد. می‌توانید برای این شیب از تپه یا کوه بالا بروید. این کار را سه بار در هفته تکرار کنید.


بیشتر بخوانید: بهترین ساعت برای ورزش‌‌کردن


تمرکز بر حالت و وضعیت بدن

در بالا هم اشاره کردیم که داشتن تمرکز و تنها برای پیاده‌روی به‌مثابه ورزش بیرون رفتن با پیاده‌روی برای گردش و تفریح متفاوت است.

تمرکز داشتن روی راه‌رفتن و وضعیت بدن اهمیت زیادی دارد.

هنگامی‌که راه می‌روید باید مستقیم به جلو نگاه کنید. این کار سبب افزایش سرعت و همچنین افزایش طول گام می‌شود. هنگامی‌که راه می‌روی باید روی سفت کردن عضلات شکم و باسن خود نیز تمرکز کند.

ممکن است این کار در ابتدا برایتان دشوار باشد بنابراین این کار را در ابتدا و در فواصل کوتاه‌تر انجام دهید و هر روز آن را افزایش داهید. این تکنیک می‌تواند به فرد کمک کند تا قدرت فرد افزایش یابد و او را بدون آسیب نگه دارد تا بتواند برنامه راه رفتن خود را ادامه دهد.

فرمول پیاده‌روی برای کم‌کردن وزن

هر روز تمرینتان را بیش‌تر کنید

تلاش کنید هر روز تمرین پیاده‌روی خود را افزایش دهید. برای این کار می‌توانید از گام‌سنج‌هایی که امروز در هر گوشی موبایلی وجود دارد استفاده کنید. این کار انگیزه‌تان را هم زیاد می‌کند و هدف را برایتان جذاب‌تر می‌کند.

جمع‌بندی

توجه داشته باشید در زندگی و کار‌های روزمره تا جای ممکن کم‌تر از ماشین استفاده کنید. اگر می‌خواهید به جای نزدیکی بروید پیاده بروید و یا اگر می‌خواهید از پله‌ای بالا بروید به جای آسانسور از پله استفاده کنید. از این موارد در درازای روز بسیار برایمان رخ می‌دهد پس نسبت به تحرک بیش‌تر حساس باشید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی ، پیاده روی
نظرات شما