صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 21
کد خبر: ۳۸۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
رویداد24 گزارش می دهد:

جزئیات حواشی چهره مشهور بالیوود| سلمان خان کیست؟

بدون شک، سلمان خان یکی از پردرآمدترین بازیگران هندی است که با ثروتی معادل ۳۷.۷ میلیون دلار، در فهرست ۱۰۰ هنرمند پردرآمد مجله فوربس در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است.

رویداد۲۴ | سیما صابری: عبدالرشید سلیم سلمان خان، مشهورترین بازیگر، خواننده و تهیه‌کننده فیلم هندی است که عمدتاً در سینمای هند فعالیت می‌کند. او به‌خاطر فعالیتش در سینمای هند در طول ۳۰ سال گذشته و حضور در بیش از ۸۰ فیلم به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شده است. او جوایز متعددی برای آثارش در بالیوود دریافت کرده است، از جمله جوایز فیلم‌فیر، جوایز ملی فیلم، جوایز استار اسکرین، جوایز زی سین و دیگر جوایز.

بدون شک، او یکی از پردرآمدترین بازیگران هندی است که با ثروتی معادل ۳۷.۷ میلیون دلار، در فهرست ۱۰۰ هنرمند پردرآمد مجله فوربس در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است.

بیوگرافی سلمان خان

سلمان خان در شهر ایندور هند، در ۲۷ دسامبر ۱۹۶۵ و در یک خانواده معتبر به دنیا آمد. این بازیگر 59 ساله اکنون به یکی از سه بازیگر مشهور سینمای هند تبدیل شده است. پدرش، سلیم خان، نویسنده فیلم بود و مادرش، سوشیلا چاراک نیز که یک هندو بود که نام خود را به سلما خان تغییر داد. سلمان خان همیشه علاقه داشت مثل پدرش نویسنده فیلم شود. او حتی فیلمنامه‌هایی برای فیلم‌هایی مانند "چاندرا موخی" و "ویر" نوشت که خودش کارگردانی کرده است.

او بزرگ‌ترین فرزند خانواده است و چهار خواهر و برادر دارد که شامل دو برادر و دو خواهر می‌شود. سلمان خان تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در در گوالیور و دبیرستانش را در بمبئی به پایان رساند. پس از آن، در کالج "سنت خاویر" بمبئی ثبت‌نام کرد اما به دلیل اینکه علاقه چندانی به تحصیل نداشت، آن را رها کرد. او به بازیگری علاقه‌مند شد و همراه با دوستانش چانکی پاندی و ساجد خان در یک آکادمی بازیگری ثبت‌نام کرد. او پس از فارغ‌التحصیلی از مؤسسه بازیگری، کار مدلینگ را آغاز کرد و به یک مدل مطرح تبدیل شد.

ورود سلمان خان به سینما

سلمان خان نخستین بار در فیلم «یک همسر باید مثل این باشد» (۱۹۸۸) در نقش مکمل ظاهر شد. پس از آن، او به سختی کار کرد و برای چندین فیلم تست بازیگری داد. در نهایت موفق شد تا نقش اصلی در فیلم من عاشق شدم (۱۹۸۹) را به دست آورد که یک موفقیت بزرگ برای سلمان خان بود و وی را به اوج محبوبیت رساند.

پس از آن او در فیلم «باغی: شورشی برای عشق» ۱۹۹۰ نقش‌آفرینی کرد که در این فیلم نیز توفیقاتی به دست آورد. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «من برای تو چه کسی هستم؟» (۱۹۹۴)، «هر کسی سبک خود را دارد» (۱۹۹۴)، «کاران آرجون» (۱۹۹۵)، «همسر شماره ۱» (۱۹۹۹) و «ما با هم هستیم» (۱۹۹۹)، «نترس» (۲۰۱۰)، «آماده» (۲۰۱۱)، «زمانی تایگر وجود داشت» (۲۰۱۲)، «لگد» (۲۰۱۴)، «سلطان» (۲۰۱۶) و «تایگر زنده است» (۲۰۱۷) و بسیاری فیلم‌های دیگرش اشاره کرد.

سلمان خان در حال حاضر یکی از پردرآمدترین و مشهورترین بازیگران جهان است و در بیش از صد فیلم بازی کرده است. علاوه بر بازیگری، او مجری برنامه‌های تلویزیونی در هند نیز هست. او در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان مجری در یک برنامه تلویزیونی شروع به کار کرد که کارش در زمینه مجری گری را رونق بخشید.

سلمان خان همچنین یک تهیه‌کننده فیلم مشهور است و مالک شرکت‌های Salman Khan Films و Salman Khan  Being Human Productions  است. وی در سال ۲۰۱۴، اولین فیلم خود به نام "Dr. Cabbie" را تهیه کرد که یک فیلم کانادایی بود و به پرفروش‌ترین فیلم در کانادا تبدیل شد.

سلمان خان و آیشواریا رای

آیشواریا رای و سلمان خان از جمله زوج‌های سابق بالیوود هستند که بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود که آنها پس از همکاری در فیلم "دلدادگان" در سال ۱۹۹۹ شروع به آشنایی کردند. حتی شایعاتی مبنی بر ازدواج مخفیانه آنها نیز منشر شد که آیشواریا شخصا آن را رد کرد. سلمان خان و آیشواریا رای در سال ۲۰۰۲ از هم جدا شدند و پس از آن دیگر با هم کار نکردند. سلمان خان همچنین با کاترینا کایف بازیگر نوظهور بالیوود رابطه برقرار کرد اما این رابطه هم در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید، پس از آن مدتی با سانتا بیجانی و سومی علی رابطه داشت و در حال حاضر هم با لولیا وانتور نامزد است.

پرونده‌های قضایی سلمان خان

سلمان خان تا کنون چندین پرونده قضایی داشته است و بارها به زندان محکوم شده است. اولین پرونده  وی مربوط به شکار دو آهو در سال ۱۹۹۸ در زمان فیلم‌برداری فیلم "Hum Saath Saath Hain" بود که از گونه‌های محافظت شده در هند بودند.. او در سال ۲۰۱۸ به پنج سال زندان محکوم شد. البته سلمان خان در عرض چند روز با وثیقه آزاد شد و تجدیدنظرهای او تا سال ۲۰۲۴ همچنان در جریان است.

پرونده دوم او مربوط به بک تصادف رانندگی است. سلمان خان پنج نفر را که در خیابانی در بمبئی خوابیده بودند، زیر گرفته بود. در این حادثه چهار نفر زخمی و یک نفر کشته شد. در ماه مه ۲۰۱۵، دادگاه سلمان خان را به قتل غیرعمد متهم کرد و او را به پنج سال زندان محکوم کرد. همان سال، این محکومیت به دلیل کمبود شواهد در دادگاه تجدیدنظر لغو شد.

ضمناً در سال ۲۰۰۲، والدین آیشواریا رای از سلمان خان به دلیل آزار دادن دخترشان شکایت کردند، اما سلمان خان بعداً این اتهامات را رد کرد.

در سال ۲۰۰۸، سلمان خان و شاهرخ خان در جشن تولد کاترینا کایف با هم درگیر شدند که باعث جنجال زیادی شد.

 

نظرات شما