صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 25
کد خبر: ۳۸۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

اصغر حیدری کیست؟

اصغر حیدری، بازیگر سینما و تلویزیون که بیش‌تر او را در کارهای طنز ازجمله شب‌های برره می‌شناسیم این روزها به دلیل مشکلات دیابتی در بیمارستان بستریست.

رویداد۲۴| نازنین فرزان‌جو: اصغر حیدری، بازیگر سینما و تلویزیون که بیش‌تر او را در کار‌های طنز ازجمله شب‌های برره می‌شناسیم این روز‌ها به دلیل مشکلات دیابتی در بیمارستان بستریست. اصغر حیدری را بیش‌تر در مجموعه‌های طنز دیده‌ایم. او با چهره جالب و خاصی که دارد در این سال‌ها توانسته است جایگاه خوبی برای خود در برنامه‌های طنز به دست آورد.

اصغر حیدری کیست؟

اصغر حیدری ۲۲ مهر ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد. برخی منابع زادگاه او را آبادان گفته‌اند، اما محل تولد او هر جا باشد او در تهران بزرگ شده است. پدر اصغر حیدری اهل تهران و مادرش اهل شیراز است.

آغاز کار هنری

به گزارش رویداد۲۴ اصغر حیدری همواره به کار‌های هنری و ورود به این عرصه علاقه داشت بنابراین در سال ۱۳۶۸ به عنوان تهیه کننده وارد این حوزه شد.او درباره ورود خود به عرصه بازیگری گفت: «من سال ۷۱ دوره بازیگری را زیرنظر استاد سمندریان در باغ فردوس پشت‌سر گذاشتم. ایشان می‌گفت هر چه را که به شما پیشنهاد شد، بپذیرید تا مرحله‌ای که دیگر شما انتخاب‌شونده نباشید، بلکه انتخاب‌کننده شوید.»

نخستین حضور او در برابر دوربین به سال ۱۳۷۲ در فیلم سینمایی همسر به کارگردانی مهدی فخیم‌‎زاده برمی‌گردد. شروع کار در تلویزیونی او هم مربوط به سریال پاورچین در سال ۱۳۸۱ بود سریالی که او با آن به شهرت رسید. از معروفترین نقش های وی فیروز سرایدار در ساختمان پزشکان و دکتر جکول در شب های برره است


همان‌گونه‌که اشاره کردیم مردم اصغر حیدری را با مجموعه‌های طنز می‌شناسند و او خود نیز به واسطه چهره جالبش در این حوزه فعالیت بیش‌تری دارد. یکی دیگر از سریال‌هایی که حیدری با آن بسیار معروف شد سریال شب‌های برره بود که حیدری در آن نقش دکتر جکول را برعهده داشت.

او پیش از ورود به عرصه بازیگری به عنوان نویسنده و تهیه کننده در فیلم سینمایی شب بیست و نهم حضور داشته است.

ویژگی‌های اخلاقی اصغر حیدری

اصغر حیدری نه تنها در مجموعه‌های طنز بازی می‌کند بلکه خود هم در زندگی واقعی شوخ و خون‌گرم است. او در این باره می‌گوید: در مهمانی‌های خانوادگی کسی از نظر شوخی و مجلس گرم کنی به گرد پایم نمی‌رسد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد چهره‌اش و این‌که با این چهره خشم‌گین به نظر می‌رسد می‌گوید: «هرکس چهره‌ای دارد، ولی انتخاب من به عنوان بازیگر نقش‌های منفی این حس را بیش‌تر به بیننده منتقل می‌کند، ولی سعی می‌کنم مهربان باشم.»


بیشتر بخوانید: نصرالله رادش کیست؟


ازدواج اصغر حیدری

اصغر حیدری سال‌ها پیش ازدواج کرده است و حاصل آن یک دختر و یک پسر است.

بستری‌شدن اصغر حیدری در بیمارستان

این روز‌ها اصغر حیدری به دلیل مشکلات دیابتی در بیمارستان بستری شده است. او از خود عکسی منتشر کرده است و از مردم خواسته برایش دعا کنند.

او نوشت: «شدیدا محتاج دعای مردم هستم.» 

آثار هنری اصغر حیدری

فیلم‌های سینمایی:

همسر (۱۳۷۲)  زیر نور ماه (۱۳۷۹)   چند می‌گیری گریه کنی (۱۳۸۴)
ستاره‌ها ۱(۱۳۸۴)  یتیم خانه ایران  (۱۳۹۵) دم‌سرخ‌ها  (۱۳۹۶)

سریال‌های تلویزیونی:

پاورچین (۱۳۸۱–۸۲ ) هم‌نفس (۱۳۸۲)   نقطه چین(۱۳۸۲–۱۳۸۳)
جایزه بزرگ  (۱۳۸۴) شب‌های برره (۱۳۸۴) متهم گریخت  (۱۳۸۴)
چارخونه (۱۳۸۶)  مسافران  (۱۳۸۸) ساختمان پزشکان (۱۳۹۰)
دزد و پلیس(۱۳۹۱)  پژمان(۱۳۹۲)  خروس(۱۳۹۲) 
 سیگنال موجود است (۱۳۹۳) شمعدونی (۱۳۹۴) بیمار استاندارد  (۱۳۹۵) 
گسل  (۱۳۹۶) شش قهرمان و نصفی (۱۳۹۷)  زیر خاکی (۱۳۹۹) 

 

نظرات شما