صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 04
کد خبر: ۳۸۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۳ مهر ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

مشخصات پهپاد اسکای استرایکر ؛ جدیدترین پهپاد انتحاری اسرائیل

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های پهپاد انتحاری اسکای استرایکر اسرائیل خواهیم پرداخت.

رویداد ۲۴| حسین فلاحی: اسکای استرایکر (SkyStriker) یک مهمات پرتابی الکترواپتیکال پیشرفته و کنترل از راه دور (پهپاد انتحاری) است که توسط البیت سیستمز، یک شرکت فناوری نظامی توسعه یافته است.

این مهاجم مخفی و غیرقابل شناسایی می‌تواند به طور مستقل اهداف مختلف را در محیط‌های تاکتیکی شناسایی، ردیابی و درگیر کند و دقت و قابلیت اطمینان بی نظیری را در میدان نبرد مدرن ارائه دهد.

پهپاد انتحاری اسکای استرایکر با ترکیب قابلیت‌های مشترک در میان وسایل نقلیه هوایی سرنشین‌دار و زمینی، میزان انهدام  و کشندگی را افزایش می‌دهد.

این پهپاد را می‌توان از طیف وسیعی از سکو‌های زمینی و هوایی، از جمله یک جایگاه اختصاصی روی سامانه‌های توپخانه موشکی البیت پرسایسز و یونیورسال لانچینگ سیستمز مستقر کرد.

نیروی محرکه و ناوبری اسکای استرایکر

سیستم خودکار اسکای استرایکر توسط یک موتور الکتریکی کار می‌کند. ان پهپاد انتحاری دارای پیشرانه الکتریکی برای ماموریت‌های مخفی و یک دستگاه پیشرفته جفت شارژ دوگانه به همراه جستجوگر مادون قرمز با ردیاب دوگانه همگام شده است.

اسکای استرایکر ناوبری خودکار را در طول مراحل کروز و پرسه زدن خود به کار می‌گیرد. هنگام آماده شدن برای حمله، اسکای استرایکر برای ناوبری به قفل الکترواپتیکال خود روی هدف متکی است.

در طول مرحله ضربه، می‌تواند با سرعتی تا ۳۰۰ گره شیرجه بزند و دقت عملیاتی خود را حتی در باد‌های تا ۴۰ گره حفظ کند و تنها کاهش عملکرد جزئی را تجربه کند.

قابلیت‌های ماموریتی مهمات پرسه زن اسکای استرایکر

اسکای استرایکر قابلیت‌های واحد‌ها را در میدان افزایش می‌دهد و آن‌ها را قادر می‌سازد تا مأموریت‌های دقیق‌تری را به طور مؤثرتری انجام دهند.

این  پهپاد برای نیرو‌ها و نیرو‌های ویژه قابل مانور را با قابلیت‌های دقیق هوایی شلیک مستقیم فراهم می‌کند و آگاهی موقعیتی و بقای آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

این مهمات پرسه زن کاملاً خودمختار می‌تواند اهداف تعیین شده توسط اپراتور را با یک کلاهک ۵ کیلوگرمی یا ۱۰ کیلوگرمی که در داخل بدنه قرار دارد، مکان یابی کرده و مورد حمله قرار دهد و عملکردی با دقت بالا ارائه دهد.

پس از رسیدن به منطقه تعیین شده، پهپاد انتحاری می‌تواند در ایستگاه باقی بماند و در صورت مجهز بودن به کلاهک ۵ کیلوگرمی حداکثر تا دو ساعت  یا با کلاهک ۱۰ کیلوگرمی تا یک ساعت با هدف درگیر شود.

اسکای استرایکر استقرار سریع را امکان پذیر می‌کند و نیروی رزمی را به قابلیت بررسی و شناسایی اهداف دشمن قبل از اجرای حملات هوایی سریع و دقیق مجهز می‌کند.

این سیستم می‌تواند با دقت به اهداف ضربه بزند و در عین حال نظارت انسان را حتی در شرایطی که GPS و ارتباطات در دسترس نیستند. تضمین کند.

علاوه بر این، سیستم اسکای استرایکر به اپراتور این امکان را می‌دهد که حمله را تا دو ثانیه قبل از برخورد لغو کند، در صورت لزوم دوباره درگیر شود و اگر هیچ هدف مجاز در دسترس نباشد، دستور بازگشت ایمن به خانه را بدهد.

سفارشات مهمات پرسه زن اسکای استرایکر

در سپتامبر ۲۰۲۱، شرکت البیت سیستمز و شرکت آدانی گروپ مستقر در هند، در سرمایه گذاری مشترک طرح آلفا قراردادی به ارزش بیش از ۱ میلیارد روپیه (۱۲.۳ میلیون دلار) از طرف ارتش هند برای ساخت ۱۰۰ سیستم اسکای استرایکر منعقد کردند.

البیت سیستمز قراردادی ۹۵ میلیون دلاری برای ارائه پهپاد انتحاری اسکای استرایکر به یک کشور اروپایی نامشخص در نوامبر ۲۰۲۳ منعقد کرد. این شرکت چند صد دستگاه اسکای استرایکر را تحت قراردادی دو ساله عرضه خواهد کرد.

مشخصات فنی کلی اسکای استرایکر

نوع پروژه: پهپاد انتحاری

توسعه دهنده:  البیت سیستمز

برد: ۱۰۰ کیلومتر

حداکثر سرعت: ۳۰۰ گره

استقامت پروازی: دو ساعت

نیروی محرکه: موتور برقی

نظرات شما