صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 02
کد خبر: ۳۸۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد:

نقد و بررسی فیلم گرگ ها؛ درخشش بردپیت و جرج کلونی دو ستاره هالیوود در فیلمی ماندگار

فیلم گرگ‌ها به کارگردانی جان واتس و با بازی برد پیت و جورج کلونی این روز‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. حضور تومان دو ستاره بزرگ سینمای جهان از جذابیت‌های این فیلم است.

رویداد۲۴| مازیار وکیلی: مدت‌ها بود که تماشاگران سینمای جهان فیلمی با حضور توامان دو ستاره بزرگ سینمای جهان یعنی جرج کلونی و برد پیت ندیده بودند. گرگ‌ها این فرصت را در اختیار هواداران این دو ابر ستاره سینمای جهان قرار داد تا از تماشای دو بازیگر محبوب‌شان در کنار هم لذت ببرند. اولین زمزمه ساخته شدن گرگ‌ها در سال ۲۰۲۱ به گوش رسید زمانی که کمپانی اپل تی وی پلاس موفق شد در این سال طی یک مناقصه حق امتیاز این فیلم را خریداری کند. خیلی زود جان واتس به عنوان نویسنده و کارگردان فیلم انتخاب شد، انتخابی که در نوع خودش جالب به نظر می‌رسید چرا که تماشاگران پیگیر و حرفه‌ای سینما واتس را با ساخت سه فیلم ابرقهرمانی مرد عنکبوتی و مجموعه تلویزیونی جنگ ستارگان: خدمه اسکلت به خاطر می‌آورند. انتخاب کارگردانی که تخصص اصلی‌اش در ساخت آثار علمی تخیلی سرگرم کننده است، برای یک تریلر که پر از لحظات طنزآمیز است، بسیار ریسک بزرگی به حساب می‌آید. اما واتس نشان داد توانایی ساخت چنین فیلم‌هایی را هم دارد و می‌تواند در سایر ژانر‌ها هم فیلم‌های آبرومندی بسازد. فیلمبرداری گرگ‌ها در ژانویه ۲۰۲۳ با پیوستن ایمی رایان به گروه بازیگران فیلم آغاز شد و تا سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا کرد.

داستان فیلم گرگ‌ها

داستان گرگ‌ها درباره دو پاک کننده (یعنی کسانی که بعد از وقوع یک جنایت ردپا‌ها را پاک می‌کنند) است که به هنگام انجام آخرین ماموریت‌شان در مخمصه بزرگی می‌اُفتند.

بازیگران فیلم گرگ‌ها

دو بازیگر اصلی فیلم برد پیت و جرج کلونی از بزرگ‌ترین و دوران سازترین بازیگران هزاره جدید به حساب می‌آیند. جرج کلونی در سال ۱۹۶۱ در شهر لکزینگتون ایالت کنتاکی به دنیا آمد. کلونی هیچ گاه موفق به کسب مدرک دانشگاهی نشد او یک بار در سال ۱۹۷۹ به منظور تحصیل در رشته روزنامه نگاری به دانشگاهی در شمال کنتاکی رفت، اما دانشگاه را تمام نکرد. او در سال ۱۹۸۲ برای تکمیل تحصیلات خود به دانشگاه سینسیناتی رفت، اما در این دانشگاه هم موفق به تکمیل تحصیلات خود نشد. کلونی کار در سینما را از سال ۱۹۸۴ با حضور در یک فیلم آغاز کرد. فیلمی که هیچ گاه به مرحله پخش نرسید، اما توجه تهیه کنندگان را به خود جلب کرد. همین موضوع هم باعث شد که کلونی تا اواخر دهه نود در نقش‌های مختلفی بازی کند. اما از سال ۱۹۹۸ و با بازی در خارج از دید استیون سودربرگ بود که کلونی شمایل خود را پایه گذاری کرد و به مرور و با بازی در فیلم‌های کارگردانان بزرگی مانند استیون سودربرگ، برادران کوئن و رابرت رودریگز تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های هزاره جدید سینمای جهان شود. کلونی که یک فعال سیاسی هم به حساب می‌آید همیشه از حزب دموکرات حمایت می‌کند و از رفقای قدیمی کلینتون‌ها به حساب می‌آید و همیشه کمک‌های مالی هنگفتی را در زمان انتخابات ریاست جمهوری به این حزب سیاسی انجام می‌دهد. کلونی تا کنون یک بار برای بازی در فیلم سیریانا موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از اُسکار شده است. کلونی در زمینه کارگردانی هم فعالیت می‌کند و تاکنون چند فیلم موفق از جمله شب بخیر و موفق باشید؛ و نیمه ماه مارس را کارگردانی کرده است.


بیشتر بخوانید:

جرج کلونی کیست؟

برد پیت کیست؟ و معرفی ده فیلم برتر او


برد پیت در سال ۱۹۶۳ در شهر شانی ایالت اوکلاهاما به دنیا آمد. پدرش مالک یک شرکت حمل و نقل بود و خیلی زود همراه خانواده به شهر اسپریگفیلد ایالت میزوری مهاجرت کرد. برد پیت هم مانند جرج کلونی پس از اتمام دبیرستان تصمیم گرفت برای ادامه تحصیل رشته روزنامه نگاری را انتخاب کند، اما خیلی زود متوجه شد علاقه‌ای به این رشته دانشگاهی ندارد. پیت بعد از رها کردن دانشگاه به لس آنجلس رفت و در آن جا در کلاس‌های بازیگری شرکت کرد. برد پیت قبل از بازیگری به کار‌هایی مانند پیشخدمتی در رستوران و رانندگی مشغول شد. پیت سرانجام در سال ۱۹۸۷ توانست نقش‌های کوتاهی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف به دست بیاورد که باعث شهرت نسبی او شد. اما آغاز شهرت پیت را می‌توان دهه نود دانست که پیت با بازی در فیلم‌های مصاحبه با خون آشام، هفت و ۱۲ میمون به اوج شهرت رسید. دهه نود برای برد پیت به بهترین شکل ممکن و با بازی در یکی از بهترین فیلم‌های این دهه یعنی باشگاه مبارزه در نقش تایلر دردن به پایان رسید. شهرت برد پیت در هزاره جدید به اوج خود رسید و او با بازی در فیلم‌های کارگردانان بزرگ تبدیل به ابرستاره دوران خود شد. پیت سرانجام توانست با بازی در فیلم روزی روزگاری هالیوود کوئنتین تارانتینو به اُسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اُسکار دست پیدا کند.

نظر منتقدان درباره فیلم گرگ‌ها

در وبگاه معتبر راتن تومیتوز از مجموع ۱۱۵ نقد نوشته شده بر این فیلم ۷۱% درصد منتقدان نظر مثبتی به این فیلم داشتند و امتیاز ۶ از ۱۰ را به فیلم دادند. در خلاصه نظر منتقدان درباره این فیلم آمده است: «قدرت ستارگی و حرفه‌ای جرج کلونی و برد پیت به گرگ‌ها شور و حال می‌بخشد حتی زمانی که فیلم از کلیشه‌های زیر ژانر کارچاق‌کن استفاده می‌کند، در کل گرگ‌ها فیلم جذاب و دل پذیری است.» در سایت متاکریک هم این فیلم از مجموع ۴۸ نقد نمره ۶۱ از ۱۰۰ را کسب کرده که بیانگر دیدگاه عموماً مطلوب منتقدان نسبت به فیلم است.

یک نگاه کلی به فیلم گرگ‌ها

گرگ‌ها فیلم بدی نیست. خوب و خوش ساخت و سرگرم کننده است و داستان خود را روان و جذاب روایت می‌کند. مشکل اصلی فیلم این است که بسیار به کلیشه‌های زیرژانر دو رفیق تکیه دارد و همه چیز را برمبنای فرمول‌های از پیش تعیین شده بنا می‌کند. شانس بزرگ واتس این است که دو نقش اصلی فیلمش را بزرگ‌ترین ستارگان هزاره جدید بازی می‌کنند و قدرت ستارگی این دو بازیگر است که باعث شده گرگ‌ها تبدیل به فیلمی کسل کننده و سطحی نشود. به طور کلی گرگ‌ها فیلم متوسطی است که یک بار تماشای آن می‌تواند جذاب باشد، اما از آن فیلم‌هایی نیست که در یاد و خاطره تماشاگر باقی بماند.

 

نظرات شما