صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 11
کد خبر: ۳۸۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

با مشخصات تانک رباتیک ریپ ساو ام‌۵؛ تانک قدرتمند آمریکایی آشنا شوید

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های تانک رباتیک ریپ‌ساو ام‌۵ خواهیم پرداخت.

رویداد ۲۴| حسین فلاحی: ریپ‌ساو ام‌۵ (Ripsaw M۵) یک وسیله نقلیه رزمی رباتیک است که توسط تیم ریپساوساخته شده است که از تکسترون سیستمز، هووه & هووه و فلیر سیستمز تشکیل شده است.

این خودروی رزمی رباتیک بر اساس تخصص شرکت آمریکایی Howe & Howe در ساخت وسایل نقلیه زمینی هدفمند مانند EV۳-F۱، EV۳-F۲ و EV۳-F۴ ساخته شده است. این وسیله نقلیه همچنین از نوآوری و تجربه  فلیر در ساخت وسایل نقلیه بدون سرنشین و تخصص تکسترون در دفاع و فناوری استفاده می‌کند.

تیم ریپساو این خودروی رزمی رباتیک را در نشست سالانه و نمایشگاه ۲۰۱۹ انجمن ارتش ایالات متحده که در اکتبر ۲۰۱۹ برگزار شد، به نمایش گذاشت.

طراحی و ویژگی‌های تانک ریپ‌ساو ام‌۵

این وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین بر اساس طراحی و ویژگی‌های فنی EV۳-F۴، برای کاربرد‌های رزمی اصلاح شده است. ریپ ساو EV۳-F۴ یکی از سریع‌ترین خودرو‌های دو مسیره در جهان است که به مشتریان بخش لوکس خدمات ارائه می‌دهد.

اسکلت بیرونی تانک M۵ یک ساختار لوله‌ای جوش داده شده است که بر اساس یک سیستم تعلیق با کارایی بالا ساخته شده است. ریپ‌ساو ام‌۵ دارای حداکثر وزن ناخالص ۳۸۵۵.۵۴ کیلوگرم است و می‌تواند محموله‌هایی تا وزن ۲۷۲۱.۵ کیلوگرم را حمل کند.

ماژولار بودن بالای M۵ به این معنی است که برای چندین کاربرد مناسب است. معماری باز و مسطح آن امکان ادغام محموله‌های مختلف را برای کاربرد‌های رزمی متعدد فراهم می‌کند. این وسیله نقلیه امکان ادغام یک برجک برای حمل سیستم‌های تسلیحاتی را دارد. همچنین مجهز به سیستم‌های روشنایی با شدت نور بالا است.

ویژگی‌های ماموریتی وسیله نقلیه رزمی رباتیک ریپ‌ساو ام‌۵

فناوری ادراک فلیر ۳۶۰ درجه به این وسیله نقلیه بدون سرنشین انعطاف پذیری بالایی در طول ماموریت‌های حیاتی می‌دهد. الگوریتم‌های سنسور‌های سیستم می‌توانند در محیط‌های معمولی و همچنین در شرایط چالش برانگیز با مه، تابش نور خورشید و دید کم کار کنند.

این تانک می‌تواند بدون ایجاد هیچ صدایی کار کند. همچنین دارای یک خط مین پاکسازی و مین پلور می‌باشد. غلتک شکست وسیله انفجاری دست ساز متصل به تانک مجهز به مکانیزم شناسایی، مقابله و خنثی کردن تهدیدات است. M۵ RCV همچنین می‌تواند یک سیستم هواپیمای بدون سرنشین فلیراسکای رایدر را حمل کند.

تسلیحات تانک رباتیک

بر روی این تانک می‌توان تسلیحات و موشک‌های کالیبر متوسط ​​نصب کرد. برجک محافظ با کالیبر متوسط ​​۳۰ (MCT-۳۰) در UGV به یک توپ ۳۰ میلی متری/۴۰ میلی متری بوش مستر و یک تفنگ کواکسیال ۷.۶۲ میلی متری مسلح شده است. 

وسیله نقلیه رزمی رباتیک ام ۵ همچنین می‌تواند با سایر ایستگاه‌های سلاح مانند ایستگاه سلاح از راه دورجاولین مجهز شود. برجک با یک موشک هدایت شونده ضد تانک جاولین، یا مسلسل M۲.۵۰، مسلسل M۲۴۰، ۷.۶۲ میلی متری، یا یک نارنجک انداز خودکار ۴۰ میلی متری MK-۱۹ مسلح شده است.

سیستم کراوز همچنین از چرخش ۳۶۰ درجه وسیله نقلیه رزمی رباتیک پشتیبانی می‌کند، در حالی که محدودیت ارتفاع تفنگ بین -۲۰ درجه و ۶۰ درجه است. این سیستم دارای دوربین فیلمبرداری در روز، دوربین حرارتی و فاصله یاب لیزری است.

موتور و تحرک ریپ‌ساو ام‌۵

ریپ‌ساو ام‌۵ از یک موتور بنزینی ۱۵۰۰ اسب بخاری یا یک موتور دیزلی ۱۰۰۰ اسب بخاری استفاده می‌کند. موتور به یک سیستم گیربکس هیپو اتوماتیک که توسط شرکت آلیسون عرضه شده متصل شده است.

این تانک به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند در انواع زمین‌ها از جمله سطوح بیابانی، برفی، تپه‌ای یا ناهموار ماموریت انجام دهد.

مشخصات فنی کلی ریپ‌ساو ام‌۵

نوع پروژه: وسیله نقلیه رزمی رباتیک / وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین

توسعه دهندگان: تکسترون سیستمز، Howe & Howe و فلیر سیستمز

ظرفیت بار: ۲۷۲۱.۵ کیلوگرم

موتور: ۱۰۰۰ اسب بخار دیزل / ۱۵۰۰ اسب بخار بنزین

نظرات شما