صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 07
کد خبر: ۳۸۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳

طالبان تا دیروز جنبش اصیل منطقه بود امروز برادر شد؟ | تندرو‌ها با «برادری» با طالبان مشکلی ندارند؟!

فرمانده مرزبانی فراجا طالبان را «برادران» خطاب کرده و می‌گوید که آن‌ها الحمدالله ثبات و امنیت را ایجاد کرده‌اند.

رویداد۲۴| فرمانده مرزبانی فراجا در یک برنامه تلویزیونی اقدامات حوزه تحت فرمان خود در زمینه مبارزه با قاچاق و برقراری امنیت و ... را با عدد و رقم شرح می‌دهد. حرف که به مواجه با اتباع غیرمجاز می‌رسد، اما از بازگشت ۷۵۰ هزار نفر از آن‌ها خبر می‌دهد. بخش قابل توجه‌تر از صحبت وی، اما آنجاست که می‌گوید: «خود برادران طالبان که الان مسئولیت دارند هم الحمدالله ثبات و امنیت را برقرار کرده و دنبال این هستند که مردمشان به کشور خودشان برگردند».
او طالبان را «برادران» می‌خواند و کسی هم صدایش درنمی‌آید؟!

 
وقتی مسعود پزشکیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت که آمریکایی‌ها باید اول برادری خود را ثابت کنند و بعد ارث بخواهند؛ مخالفان تندرو دولت جنجال به پا کرده و مدعی شدند که رئیس جمهور از برادری با آمریکا می‌گوید. امیرحسین ثابتی در مجلس از عشق یک طرفه به آمریکا گفت و آن دیگری در گرمسار ذوق کرد که برادرانش، برادران پزشکیان را کشته‌اند!
فرمانده مرزبانی کشور، اما «طالبان» را «برادر» می‌خواند! همان طالبی که «جنبش اصیل منطقه» دانستند و از قدرت‌نمایی‌اش بیخ گوشمان نگران نشدند.
این بار، اما کسی نیست که بگوید آقای فرمانده این طالبانی که برادر می‌خوانید، همین چند روز قبل در تهران موقع پخش سرود ملی از جایش بلند نشد. همین طالبان حق‌آبه هیرمند را نمی‌دهد و ....
طیف تندرو و مخالف دولت احتمال ترجیح می‌دهد این سخنان فرمانده مرزبانی را نشنیده بگیرد و به روی خود نیاورد، اما قدری دیر شده، چون خبرگزاری فارس ویدیو این صحبت او را منتشر کرده و احتمالا حواسش به این ابراز برادری نبوده است.

نظرات شما