صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 08
کد خبر: ۳۸۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

هرآنچه که در زمان خرید تلویزیون سامسونگ باید بدانید

شرکت سامسونگ هر ساله تلویزیون های خود را با تکنولوژی های متفاوت و در رنج های مختلف قیمتی تولید و روانه بازار می کند. انتخاب از میان مدل های متنوع ممکن است سخت باشد. در این مقاله به بررسی نکاتی که در زمان خرید تلویزیون سامسونگ باید به آنها توجه کنید، خواهیم پرداخت.

رویداد۲۴ |شگفتی پایان نمی‌یابد، تکامل پیدا می کند. این شعار شرکت سامسونگ است. اگر برای خرید تلویزیون به نمایندگی فروش سامسونگ مراجعه کرده باشید، ممکن است با دیدن انواع مدل های مختلف تلویزیون که با استفاده از تکنولوژی های مختلف تولید شده اند و با نام های متفاوت مانند تلویزیون سامسونگ QN90C ، تلویزیون CU8000، Q80C و ... در بازار موجود هستند، دچار سردرگمی شده باشید. امروزه با توجه به هزینه بالای جایگزینی لوازم الکترونیکی، بسیار مهم است که در زمان خرید آنها آگاهانه انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم نکات مهم در انتخاب تلویزیون را بررسی کنیم. پس از مطالعه این متن می توانید متناسب با نیاز، سلیقه و بودجه خود، بهترین مدل را انتخاب کنید.

تلویزیون های سامسونگ بسیار محبوب هستند. این شرکت برای 18 سال متوالیست که برنده جایزه پرفروش ترین شرکت تولید کننده تلویزیون می شود. کمپانی سامسونگ هر ساله مدل های مختلف تلویزیون خود را در رنج های مختلف قیمتی که مناسب استفاده اقشار مختلف مردم هستند، تولید می کند. تلویزیون های جدید شرکت سامسونگ در سایزهای مختلف از 50 اینچ تا 98 اینچ تولید می شوند. قیمت تلویزیون های سامسونگ موجود در بازار ایران متناسب با سایز و تکنولوژی های به کار رفته در آنها از حدود 23 میلیون تومان تا چندصد میلیون تومان می باشد. بودجه شما برای انتخاب تلویزیون بسیار مهم است. ابتدا مبلغی که می خواهید هزینه کنید را مشخص نمائید.  سپس تعیین نمائید که سایز تلویزیون برای شما اهمیت بیشتری دارد یا کیفیت تصویر و ویژگی های هوشمندی که تلویزیون در اختیار شما قرار خواهد داد. سپس متناسب با اولویت های خود می توانید مدل مناسب را انتخاب کنید.

انتخاب سایز مناسب تلویزیون

طبق اعلام شرکت سامسونگ در سایت رسمی این شرکت، شما زمانی بهترین کیفیت تصویر را تجربه خواهید کرد که اندازه صفحه نمایش تلویزیون برابر باشد با 40 درجه از میدان دید شما. ابتدا به نحوه اندازه گیری تلویزیون می پردازیم. قطر صفحه نمایش تلویزیون اندازه آن را مشخص می کند. در واقع فاصله گوشه بالا سمت راست تلویزیون تا گوشه پایین سمت چپ آن، اندازه تلویزیون را مشخص می کند. به عنوان مثال وقتی می گوییم یک تلویزیون 65 اینچ است، به این معناست که قطر تلویزیون 65 اینچ می باشد.

سپس اندازه تلویزیون را در عدد 1.2 ضرب کنید. برای یک تلویزیون 65 اینچی به عدد 78 اینچ می رسید. هر اینچ برابر با 2.5 سانتی متر است. بنابراین برای تبدیل این عدد به سانتی متر، کافیست 78 را در 2.5 ضرب کنید که به عدد 195 سانتی متر می رسید. حالا کافیست در فاصله 195 سانتی متری از تلویزیون بنشینید. در این فاصله به میدان دید 40 درجه ای به تلویزیون خواهید رسید. بنابراین اگر فاصله کاناپه سالن شما تا تلویزیون تقریباً 2 متر است. تلویزیون 65 اینچی مناسب شماست. برای انتخاب فضای مناسب جهت قرارگیری تلویزیون به این نکته توجه داشته باشید که همیشه اندازه تلویزیون از صفحه نمایش آن بزرگ تر است.

 

انتخاب کیفیت تصویر تلویزیون

تلویزیون های سامسونگ با کیفیت تصویر HD، FULL HD، 4K و 8K تولید شده اند. این عبارات تعداد پیکسل های تلویزیون را مشخص می کنند. پیکسل کوچکترین واحد تصویر دیجیتال است و از قرارگیری پیکسل ها در کنار یکدیگر تصویر ساخته می شود. بنابراین هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد، تصویر با کیفیت بالاتری نمایش داده خواهد شد.

رزولوشن تلویزیون های HD  برابر 1280×720  است. به این معنا که این تلویزیون ها دارای 1280 پیکسل در سطح افقی و 720 پیکسل در سطح عمودی هستند. رزولوشن تلویزیون های Full HD برابر با 1080×1920، تلویزیون های 4K برابر با 2160×4096 و تلویزیون های 8K برابر با 4320×7680 است. بنابراین در تلویزیون های 8K و پس از آن در تلویزیون های 4K شاهد تصاویر با کیفیت تری خواهیم بود.

شرکت سامسونگ از سال 2021 به بعد تلویزیون های خود را با کیفیت تصویر 4K و 8K تولید نموده است و تلویزیون های با کیفیت تصویر HD و Full HD این شرکت مدل های قدیمی محسوب می شود.

 

انتخاب رفرش ریت تلویزیون

تلویزیون های جدید شرکت سامسونگ با رفرش ریت های 60 هرتز، 120 هرتز، 140 هرتز و 144 هرتز تولید می شوند. رفرش ریت تعداد تصاویر قابل نمایش در هر ثانیه را مشخص می کند. بنابراین هرچه رفرش ریت بالاتر باشد، تلویزیون قادر است تصاویر سریع را بهتر نمایش دهد. اگر استفاده شما از تلویزیون تماشای فیلم و سریال است، تلویزیون های با رفرش ریت 60 هرتز هم برای شما مناسب است ولی اگر اهل گیم و بازی های کامپیوتری هستید تلویزیونی با رفرش ریت حداقل 120 هرتز مناسب شماست.

 

انتخاب تکنولوژی صفحه نمایش

تکنولوژی صفحه نمایش در کیفیت تصویر تلویزیون بسیار تأثیر گذار است. پیشرفته ترین تکنولوژی صفحه نمایش تلویزیون های سامسونگ Neo QLED و OLED هستند. پس از آن به ترتیب تکنولوژی های QLED، Crystal و LED قرار دارند.

 

انتخاب فروشگاه برای خرید تلویزیون سامسونگ

انتخاب فروشگاه معتبر برای خرید تلویزیون یکی از نکات بسیار حائز اهمیت است. فروشگاه سام زمرد جزو اولین نمایندگی های فروش محصولات شرکت سامسونگ در ایران است. این فروشگاه دو شعبه حضوری دارد که در خیابان جمهوری شهر تهران واقع شده و همچنین دارای فروشگاه اینترنتی به آدرس samsungir.com نیز می باشد. با مراجعه به شعب حضوری و یا فروشگاه اینترنتی سام زمرد با مجموعه بسیار کاملی از محصولات شرکت سامسونگ مواجه خواهید شد. مشاورین فروش با تجربه این فروشگاه در کنار شما هستند و متناسب با نیاز، سلیقه و بودجه شما بهترین مدل را به شما پیشنهاد خواهند داد. علاوه بر آن این فروشگاه خدمات بی نظیری همچون مهلت تست 7 روزه، گارانتی یکساله تعویض، گارانتی 18 ماهه تعمیر، تسویه درب منزل در سراسر کشور و فروش اقساطی نیز به مشتریان ارائه می دهد.

برچسب ها : نمایندگی سامسونگ,لوازم خانگی سامسونگ,سامسونگ,تلویزیون سامسونگ

نظرات شما