صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 13
کد خبر: ۳۸۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

افراد موفق این کارها را انجام نمی‌دهند

همه دوست دارند موفق باشند درواقع هیچ‌کسی را پیدا نمی‌کنید که نخواهد فرد موفقی باشد اما افراد گمان می‌کنند افراد موفق این‌گونه به دنیا آمده‌اند درصورتی‌که اصلا این‌گونه نیست. برای موفقیت باید تلاش کرد کاری که بیش‌تر افراد آن را انجام نمی‌دهند.

رویداد۲۴| نازآفرین جمشیدی: انسان‌ها با هم متفاوتند بنابراین موفقیتشان و دست‌پیداکردن به آن هم مسلما متفاوت است. این‌گونه نیست که همه از یک راه بروند و همه هم موفق شوند.

به گزارش رویداد ۲۴ هر فرد براساس شخصیت و علاقه‌مندی‌ها و موقعیت‌هایی که دارد می‌تواند مسیر موفقیت را بپیماید، اما یک نکته برای همه وجود دارد و مشترک است و آن هم تلاش و دوری‌کردن از برخی چیزهاست.

هیچ‌کس بدون تلاش به جایی نمی‌رسد حتا اگر به قول بسیاری خوش‌شانس‌ترین فرد دنیا باشد. اگر بخواهید در زندگی موفق و کامیاب باشید باید راهتان را پیدا کنید و در آن راه تلاش کنید تا بتوانید به هدفتان برسید.

موضوعی که در موفقیت برای همه وجود دارد این است که وقت را از دست ندهید. ضرب‌المثل وقت طلاست درست این‌جا کاربرد دارد. برای موفقیت باید وقت را بیهوده از بین نبرد و تلف نکرد.

شما باید برای موفقیت هوشمندانه رفتار کنید نمی‌توانید از خواب بیدار شوید و رویابافی کنید که من می‌خواهم موفق شوم و این‌گونه هم بشوید نه این شدنی نیست.

در ادامه شما را با کار‌هایی آشنا می‌کنیم که افراد موفق هرگز انجام نمی‌دهند. اگر می‌خواهید موفق شوید و هنوز این کار‌ها را انجام می‌دهید پیشنهاد می‌کنیم تا می‌توانید آن‌ها را کنار بگذارید تا راه رسیدن به موفقیت برایتان هموارتر شود.

افراد موفق این کار‌ها را انجام نمی‌دهند 

غرق‌شدن در شبکه‌های اجتماعی

غرق‌شدن در شبکه‌های اجتماعی معضل امروز در تمام دنیاست. حتما برای شما هم پیش آمده گوشی خود را برمی‌دارید تا چیزی ببینید، اما ناگهان می‌بینید ساعات زیادی را از دست داده‌اید و در این فضا غرق شده‌اید بدون این‌که چیز خاصی به دست آورده باشید.

افراد موفق هرگز این کار را نمی‌کنند. تلاش کنید برای این کار زمان را مدیریت کنید حتا می‌توانید گشت‌زنی در این فضا را به‌عنوان جایزه و پاداش برای خود درنظر بگیرید یعنی بگویید اگر فلان و فلان کار را انجام دادم می‌توانم نیم ساعت در این فضا باشم.

افراد موفق برنامه‌ریزی دارند

هیچ فرد موفقی را پیدا نمی‌کنید که روزش را بدون برنامه‌ریزی بگذراند. آن‌هایک برنامه متمرکز روزانه دارند و کار‌هایی که باید انجام دهند را دقیقا می‌دانند و روی آن‌ها تمرکز می‌کنند و تا انجامشان نداده‌اند از پای نمی‌نشینند.

تلاش کنید برنامه‌ریزی را ذهنی کنید چراکه اگر یک فهرست بلندبالا از کار‌های روزانه بنویسید ممکن است در درازای زمان برایتان کاری فرسایشی شود.
اولویت‌های اصلی خود را بنویسید و وظایف بزرگ را به مراحل معقول‌تر تقسیم کنید و به زودی خواهید دید که هر کدام از کار‌ها را یکی یکی از فهرست خارج می‌کنید.

خشنودی دیگران

افراد موفق همواره به‌دنبال خشنودی دیگران نیستند این چیزیست که در فرهنگ ما شوربختانه زیاد دیده می‌شود درواقع ما برای خوش‌آمد دیگران گاه ناچاریم دست به کار‌هایی بزنیم که ممکن است موفقیتمان را به عقب بیندازند.

برای رسیدن به موفقیت باید تصمیمات سختی بگیرید. شاید لازم باشد که در یک جلسه مخالف افکار عمومی صحبت کنید. گرفتن تصمیماتی که می‌دانید درست هستند، همیشه دیگران را خوشحال نمی‌کند.

اگر هنوز این نکته را یاد نگرفته اید، به زودی خواهید آموخت. غیرممکن است که به جای تلاش برای انجام دادن کاری که فکر می‌کنید درست است، همه را خوشحال کنید. صرف زمان زیاد برای نگرانی در مورد احساسات دیگران، شما را از هدف نهایی خود دور می‌کند.

در فضاهای منفی ماندن

با احاطه کردن خود با افرادی که شما را تغذیه و الهام می‌بخشند و محیطی مثبت ایجاد می‌کنند، منفی‌گرایی را رها کنید. افراد موفق کسانی هستند که آنچه را که لیاقتشان را دارند تصدیق می‌کنند و از تعقیب آن خجالت نمی‌کشند.

شما اجازه دارید موقعیتی را ترک کنید که اصلاً به درد شما نمی‌خورد، چه در زندگی و چه فضای شغلی. برای رشد، خلاقیت و کشف خود و توانایی‌هایتان به فضایی مناسب نیاز دارید. موفقیت حاصل این است که خودتان را برای آن آماده کنید، پس این کار را انجام دهید!

افراد موفق وارد مسائل عاطفی نامناسب نمی‌شوند  

اگر خودتان را بشناسید بسیاری از کار‌ها را انجام نمی‌دهید. یکی از مسائلی که ممکن است هر کسی را عقب بیندازد درگیرشدن در مسائل عاطفی ناجور و شکننده است.

افراد موفق خود را هرگز در چنین موقعیت‌هایی قرار نمی‌دهند. همواره به تعهد می‌اندیشند و بی‌گدار به آب نمی‌زنند.
اگر باور کنند که اینطور نمی‌شود، به فکر نه گفتن می‌افتند. همچنین، معمولاً وقتی از آن‌ها خواسته می‌شود که کاری را انجام دهند، خود را موظف به پاسخگویی نمی‌دانند، زیرا آن‌ها دوست دارند قبل از دادن جواب فکر کنند. البته از نظر افراد موفق نه گفتن به درخواست‌ها برای وقتشان اشکالی ندارد.

افراد موفق با یک دست چند هندوانه برنمی‌دارند

مغز انسان طوری طراحی شده است که در هر زمان فقط بر روی یک کار تمرکز کند؛ بنابراین وقتی مغز مجبور می‌شود بین کار‌ها به جلو و عقب جابجا شود، سرعت آن کاهش می‌یابد و کارایی آن کمتر می‌شود.

توجه داشته باشید سیگنال‌های مغز هنگامی بهتر کار می‌کنند که روی یک موضوع تمرکز کنند.

هنگامی که چند کار را به شکل هم‌زمان انجام دهیم از آنجایی که سیگنال‌های مغز در تلاش برای درک و تمرکز بر روی همه کار‌ها هستند، بنابراین نمی‌تواند به‌خوبی روی هیچ کدام تمرکز کند.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید افراد موفق هرگز با یک دست چند هندوانه برنمی‌دارند آن‌ها معمولا روی یک یا دو کار مهم تمرکز می‌کنند و تا آن‌ها را پیش نبرده‌اند سراغ کار دیگری نمی‌روند.

این کار سبب می‌شود درصد اشتباه و خطا هم کم شود.


بیشتر بخوانید: چگونه عادات بد را ترک کنیم؟


تلویزیون دیدن در ساعات کاری

چه کسیست که دوست نداشته باشد مدام تلویزیون و فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌اش را که این روز‌ها کم هم نیستند ببیند و یا تمام روز در یوتیوب چرخ بزند. شما می‌توانید ساعاتی دراز و طولانی در یوتیوب بچرخید بدون این‌که گذر زمان را متوجه شوید، اما آیا این کاریست که افراد موفق انجام می‌دهند؟

خیز دقیقا این همان کاریست که انسان‌های موفق هرگز انجام نمی‌دهند. آن‌ها در ساعات کاری تلویزیون نمی‌بینند و شاید باورتان نشود در درازای روز و زمان استراحتشان هم این کار را به ندرت و بسیار کم انجام می‌دهند.

اهمیت دادن به دیدگاه‌های دیگران

در حالی که همدل بودن خوب است، اما عادت بدی که باید به آن توجه کرد، اهمیت دادن بیش از حد به نظرات دیگران است. موفقیت برای هرکسی معنای متفاوتی دارد، اما به اعتماد به نفس و توانایی داشتن و دنبال کردن آرزو‌ها اشاره دارد.

وقتی دائماً نگران این هستید که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند، انجام کار‌ها دشوار می‌شود.

توجه داشته باشید دیدگاه و نظرات همه نباید برایتان مهم باشد درواقع باید بیاموزید که نظرات چه کسانی را مهم قلمداد کنید و به دیدگاه‌های چه کسانی بی‌توجه باشید. کسی که در زندگی خود همواره عقب افتاده نمی‌تواند دیدگاه و نظرات خوب و سودمندی برای موفق‌شدن به شما ارائه کند. به افراد حسود و افرادی هم که مدام در فکر پایین کشیدن شما هستند دقت کنید. از این‌گونه افراد کم نیستند پس مراقب باشید. سرتان را پایین بیندازید و روی کارتان برای موفق شدن تمرکز کنید.

برای موفق‌شدن یکی از مهم‌ترین کار‌ها این است که در ابتدا خوب بیندیشید و دقت و با افراد موفق در آن زمینه مشورت کنید؛ هنگامی‌که تصمیمتان را گرفتید و راهتان را مشخص کردید دیگر نباید نگران داوری و قضاورت دیگران باشید.

نظرات شما