صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 16
کد خبر: ۳۸۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید

تحلیل گاردین از برنامه‌های اسرائیل؛ حمله محدود به ایران و حمله بی‌امان به غزه و لبنان

آمریکا به رژیم اسرائیل گفته که در حمله به ایران اهداف نظامی را داشته باشد و از زدن سایت‌های هسته‌ای یا مراکز نفتی صرف‌نظر کند. گاردین، اما به نقل از نتانیاهو نوشته که اسرائیل درباره پاسخ به تهران تنهایی تصمیم می‌گیرد.

رویداد۲۴| پیش‌بینی اقدامات آتی رژیم صهیونیستی خصوصا در مواجهه با ایران، همچنین تحلیل اقدامات و حملاتش به لبنان و نوار غزه بحث اصلی رسانه‌های دنیا در روز‌های اخیر است.
نیازی به یادآوری نیست، اما بد نیست اشاره کنیم که این وضعیت در پی ترور‌های اخیر رژیم اسرائیل - اسماعیل هنیه در تهران، انفجار پیجرها، ترور سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان - و حمله موشکی ایران به تل‌آویو ایجاد شد. تعلل رژیم اسرائیل در پاسخ به تهران و افزایش حملاتش به لبنان و نوار غزه هم بر حساسیت اوضاع افزود.
برخی معتقدند که اسرائیلی‌ها برای غافلگیری ایران هنوز پاسخ نداده‌اند. گروه دیگری از تحلیلگران نیز باور دارند که رژیم اسرائیل به خاطر همسو شدن رویکردش با آمریکایی‌ها دست نگه داشته است. تحلیل دیگری که گاردین به آن پرداخته، اما این است که «اسرائیل حمله به ایران را محدود می‌کند؛ اما حملات بی امان به نوار غزه و لبنان ادامه دارد».
این تحلیل‌ها درحال مطرح می‌شود که وضعیت بسیار خطیر است و هر روز هم بدتر می‌شود. آمریکا به اسرائیلی‌ها یادآور شده که به فکر زدن تاسیسات هسته‌ای و نفتی ایران نباشند، اما در عین حال سامانه دفاع موشکی تاد را در اسرائیل مستقر کرده است.
همچنان که مقامات کشورمان نسبت به سخت و کوبنده بودن پاسخشان به حمله احتمالی اسرائیل هشدار می‌دهند، واشنگتن پست گزارش می‌دهد که کاخ سفید به نتانیاهو گفته تا صرفا به فکر حمله به اهداف نظامی ایران باشند.
جماران البته به نقل از گاردین نوشته: «دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته است که اسرائیل به تنهایی در مورد هر گونه اقدام تلافی جویانه به رگبار ۱۸۰ موشکی شلیک شده ایران به این کشور در اوایل ماه جاری تصمیم خواهد گرفت، اگرچه به توصیه واشنگتن گوش خواهد داد.»

نظرات شما