صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 24
کد خبر: ۳۸۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۳ آبان ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

عیسی آل‌کثیر کیست؟

عیسی آل‌کثیر یکی از مهاجمان تیم فوتبال ایران است که از سال گذشته در تیم پرسپولیس توپ می‌زند. او یکی از پرحاشیه‌ترین بازیکنان فوتبال است.

رویداد۲۴| نازنین فرزان‌جو: یکی از پرحاشیه‌ترین بازیکنان فوتبال ایران عیسی آل‌کثیر مهاجم دزفولی این روز‌های تیم پرسپولیس است. بسیاری از بازیکنان خوب امروز فوتبال ما خوزستانی‌اند و عیسی هم مانند آن‌ها از زمین‌های خاکی بازی و فوتبال را آغاز کرد اگرچه دیر وارد فوتبال حرفه‌ای شد. او در سال ۱۳۹۰ و در آستانه ۲۲ سالگی تازه نخستین قرارداد حرفه‌ای خود را بست و هرگز فرصت بازی در رده‌های پایه را پیدا نکرد.

به گزارش رویداد۲۴ عیسی آل‌کثیر از طایفه مشهور آل‌کثیر در خوزستان است که زبان عربی صحبت می‌کنند. این فوتبالیست در یک برنامه تلویزیونی با مادرش عربی صحبت کرد.

عیسی آل‌کثیر کیست؟

عیسی آل‌کثیر ۱۸ بهمن ۱۳۶۸ در شهر میانرود دزفول و در یک خانواده پرجمعیت و البته فوتبالی و پرسپولیسی به دنیا آمد. عیسی از همان ابتدا چندان علاقه‌ای به درس و تحصیل نداشت بنابراین دیپلم هم نگرفت و درسش را پیش از گرفتن مدرک دیپلم رها کرد و به اصطلاح به فوتبال چسبید.

برادران عیسی همگی اهل و علاقه‌مند به فوتبال و به‌ویژه پرسپولیسند تا جایی‌که هنگامی‌که او می‌خواست برای نخستین بار به باشگاه پرسپولیس برود و با درویش گفتگو کند با برادر بزرگش به آن‌جا رفت

عیسی آل‌کثیر بالاتر از سقف پرداختی پرسپولیس

هنگامی‌که عیسی آل‌کثیر مورد توجه درویش و باشگاه پرسپولیس قرار گرفت و به آن‌جا دعوت شد موضوع جالبی پیش آمد؛ در آن جلسه درویش سقف پرداختی باشگاهش را به عیسی پیشنهاد کرد که ۷ میلیارد تومان برای دو سال بود. عیسی وویس سرمربی یک تیم مشهور لیگ برتری را برای درویش و سایر حاضران در جلسه پخش کرد که تنها برای یک فصل به او پیشنهاد ۱۰ میلیاردی می‌داد! یعنی سه برابر مبلغ پرسپولیس.

عیسی آل‌کثیر علاقه نداشت با این مبلغ در پرسپولیس بازی کند، اما از آن‌جایی‌که برادرش به این تیم بسیار علاقه‌مند بود اجازه نداد او با این باشگاه قرارداد نبندد.

عیسی پس از شنیدن مبلغ پیشنهادی پرسپولیس بلند شد تا اتاق را ترک و برای امضای قرارداد راهی شهرستان شود، اما برادرش در را روی او بست و گفت تا امضا نکنی اجازه نمی‌دهم از باشگاه پرسپولیس بیرون بروی! این‌گونه شد که عیسی آل‌کثیر پرسپولیسی و وارد این تیم شد. در ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، آل‌کثیر با قراردادی دو ساله به تیم پرسپولیس پیوست.

نخستین بازی او برای پرسپولیس، در ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ در مرحلهٔ گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در ورزشگاه بنیاد قطر در مسابقه‌ای برابر التعاون بود که با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس، همراه شد.

او در جریان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰، عملکرد خوبی داشت و توانست گل‌های مهمی برای تیمش بزند. پس از گلی که برابر السد زد، پیراهنش را درآورد و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران این حرکت را سانسور کرده و پخش نکرد و بعداً برخی از عوامل داخلی این سازمان، خواستار گوشزد و تذکر به آل‌کثیر برای انجام شادی‌های پخش‌شدنی شدند. این موضوع تا مدتی با واکنش‌های شدید کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

جنجال برای شادی پس از گل

در سال ۱۳۹۹ باز هم جنجال دیگری برای شادی پس از گل آل‌کثیر گریبانش را گرفت. در این بازی پرسپولیس با تیم پاختاکور ازبکستان بازی می‌کرد که عیسی آل‌کثیر پس از زدن گل چشمان خود را با دست کشید و همین شد دردسری عجیب برای او و تیم پرسپولیس.

کنفدراسیون فوتبال آسیا این شادی گل را مصداق تحقیر نژادی دانست، اما آل‌کثیر چنین مفهومی در شادی خود را رد کرد. او از سوی این سازمان مبلغ ۱۰ هزار دلار هم  جریمه شد. آل‌کثیر در فروردین ۱۴۰۰ پس از گذر از دوران محرومیت ۶ ماهه خود، به میدان مسابقات بازگشت. در کل او ۱۸ بازی لیگ کشوری ایران، یک بازی جام حذفی ایران و دو بازی لیگ قهرمانان آسیا را در تیم فوتبال پرسپولیس، با این محرومیت، از دست داد.

او در سال ۱۴۰۰ امید آقای گلی لیگ و بهترین گل‌زن فصل پرسپولیس را داشت، اما شوربختانه با مصدومیت رباط صلیبی روبه‌رو شد و ادامه فصل را از دست داد.

پیشینه بازی

عیسی آل‌کثیر پیش از پیوستن به پرسپولیس در تیم‌های استقلال اهواز، پیکان، البدر بندر کنگ، آلومینیوم هرمزگان، نفت تهران، پیکان، صنعت نفت آبادان، پرسپولیس و سپاهان بازی کرده و تا امروز بیش از ۷۰ گل زده است که بسیاری از آن‌ها گل‌های بسیار حساسی هم بوده‌اند.


بیشتر بخوانید: جواد نکونام کیست؟| ماجرای خداحافظی تلخ با استقلال و مخالفت موقت هیئت مدیره


جالب است بدانید عیسی بازی ملی ندارد و در ۶ دربی با لباس سرخ دوگل حساس زده است.

جنجال بر سر رفتن به سپاهان

عیسی آل‌کثیر در یکی از جنجالی‌ترین کارهایش شبانه عکسی از خود با پیراهن سپاهان منتشر کرد.

فصل ۲۲ که عیسی باید از ابتدا برای پرسپولیس بازی می‌کرد، تا نیم فصل بدون او ادامه داشت، اما برگشت و به‌راستی هم خوب ظاهر شد پرسپولیس تمام بازی‌های بهار ۱۴۰۲ را متوالی برد و با لغزش سپاهان برابر ملوان قهرمان شد. عیسی در دربی گل زد و سپس در فینال جام حذفی نیز پرسپولیس دوباره دربی را برد تا دبل کند.

عیسی آل‌کثیر اخلاق‌های ویژه و گاه کودکانه‌ای دارد که شاید کم‌تر تیم و هیئت مدیره‌ای بتواند با او راه بیاید کاری که یحیی گل‌محمدی بار‌ها با او کرد، اما نتیجه خاصی نداد.

فصل بعدی عیسی در قبال پیشنهاد ۱۵ میلیاردی که سقف پرسپولیس در تابستان ۱۴۰۲ بود، لااقل ۳۰ میلیارد خواست و، چون معلوم بود باشگاه در قبال این رقم کوتاه نیامده و نظم پرداختی خود را بهم نمی‌زند، مهلتی ۴۸ ساعته داد و موبایلش را خاموش کرد! 

یحیی خودش شخصا با عیسی تماس گرفت تا بگوید اگر با این عدد برای او که ملی پوش هم نیست موافقت کنند، چه عددی باید به ملی پوشانی، چون بیرانوند یا کنعانی و ستاره هایی، چون ترابی بدهند؟ اما عیسی پاسخ نداد و نیمه شب عکس او با لباس سپاهان منتشر شد.

بعد‌ها علی پروین در یک گفت‌وگوی غیر رسمی پرده از پیشنهاد ۷۰ میلیاردی به آل کثیر برداشت تا مانند بمب در فضای فوتبال ایران صدا کند.

بازگشت به پرسپولیس

عیسی آل‌کثیر در لیگ ۲۳ به پرسپولیس بازگشت. او برای لیگ ۲۴ هم با داستان‌های فراوان با پرسپولیس تمدید کرد، اما باتوجه به وضعیت او و باشگاه پرسپولیس بعید نیست فصل بعدی شاهد حضور او در این تیم نباشیم.

نظرات شما