تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

نجاح محمدعلی کیست؟

نجاح محمدعلی کارشناس مسائل خاورمیانه، عرب زبان و اهل کشور عراق و یکی از حامیان سیاست‌های جمهوری اسلامی و دولت ایران است.

نجاح محمدعلی کیست؟

رویداد۲۴ نازنین فرزان‌جو: نجاح محمدعلی مدت‌هاست که به‌عنوان یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه و به لطف شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی شناخته شده است. او هنگامی مشهورتر شد که در برنامه‌ای هفتگی و به صورت مداوم در شبکه خارج از کشور من‌وتو حضور پیدا کرد. 

نجاح محمدعلی اهل کشور عراق است، اما فارسی را به‌خوبی می‌داند و اگرچه لهجه دارد، اما به این زبان کامل مسلط است. این تحلیلگر همواره جزو حامیان و مدافعان سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه بوده و از آن‌ها دفاع کرده است.

او در برنامه‌ای که به صورت هفتگی در شبکه من‌وتو پخش می‌شد شرکت می‌کرد و بار‌ها و بار‌ها از مواضع ایران و سیاست‌های دولت و حکومت دفاع کرد.

نجاح محمدعلی کیست؟

ملاقات با سردار سلیمانی

نجاح محمد علی ارادت ویژه‌ای به قاسم سلیمانی داشت و در جایی گفته بود: «من دین و عاقبت‌بخیری خود را مدیون این فرمانده شهید هستم.»

به گزارش رویداد۲۴ او با انتشار عکسی از سردار حاج قاسم سلیمانی، از همسفر شدن با فرمانده سپاه قدس در مسیر بازگشت از مشهد به تهران خبر داد و از اینکه حاج قاسم بدون تشریفات سفر می‌کند ابراز شگفتی و حیرت کرد.

او در گفت‌وگویی که با صداسیما و پس از شهادت حاج قاسم داشت گفت که با شهید سلیمانی در عملیات کربلای۵ آشنا شده و رفته رفته در خلال نبرد عبور بزرگ که همان عملیات فاو بود، بیشتر و بیشتر با او آشنا شده، بنابراین مدت زیادی است که شهید سلیمانی را می‌شناخت.

نجاح محمدعلی کیست؟
او هم‌چنین بیان کرد «او را به‌خوبی می‌شناختم تا اینکه، البته اگر راضی به انتشار این موضوع باشید، هنگامی که در شبکه العربیه مشغول به کار بودم، در آغاز فعالیتم در شبکه العربیه، فرمانده شهید از من به خاطر نحوه پوشش اخبار گلایه کرد و برایم پیامی فرستاد و گفت آیا تو به خاطر بازداشت سابق خودت در ایران در صدد انتقام هستی؟»


بیشتر بخوانید: نزار قطری مداح برنامه حسینیه معلی کیست؟


نجاح محمد علی گفت: «ببینید من در اینجا تدین و عاقبت خود را اگر عاقبت بخیر باشم مدیون حاج قاسم سلیمانی هستم. بگذار صریح باشم. در نظر بگیرید اگر او مرا رها کرده بود و من در این راه و این مسیر گام برمی‌داشتم، چه بسا یک لغزش کوچک [کار را تمام می‌کرد]. کسی که در مسیری غیر از هدایت گام برمی‌دارد، مانند شخصی است که در کوره‌راه حرکت می‌کند. سرعت حرکت برای چنین شخصی تنها دوری از مسیر را به‌دنبال خواهد داشت. ممکن بود منحرف شوم. همچنین او به من گفت که به فعالیت خود ادامه بده و مانند سابق آن‌گونه که صلاح می‌دانی اخبارت را منتشر کن و من هم از منابع خودم برای تو خبر ارسال می‌کنم و من هم گفتم خیلی خوب. مشکلی نیست.»

آماده///نجاح محمدعلی کیست؟

دفاع و ارادتنجاح محمدعلی به شهدای مدافع حرم

نجاح محمدعلی یکی از حامیان شهدای مدافع حرم است و همواره از آن‌ها به نیکی یاد کرده و می‌کند. او یک بار در شبکه من و تو در برنامه‌ای که پیش‌تر در مورد آن توضیح دادیم از این افراد دفاع کرد و به کارشناسان این تلویزیون گفت مدافعان حرم نبودند داعش به زنان شما تجاوز می‌کرد.

این تحلیلگر در این دفاع نام شهید محسن حججی را برد و از او به نیکی یاد کرد.

نجاح محمدعلی کیست؟

ارادات نجاح محمدعلی به رهبر انقلاب

نجاح محمدعلی ارادت ویژه‌ای به رهبر انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای دارد و همواره او را شخصیتی بی‌مانند می‌نامد.

او بار‌ها و بار‌ها در صدد دفاع از ایشان برآمده است و حتی در برنامه شبکه من‌وتو خود را نماینده تام‌الاختیار ایشان معرفی کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تحلیلگر
نظرات شما
پیشخوان