رئیس اتحادیه فروشندگان بستنی و آبمیوه:
استفاده از اسامی نامفهوم در منوی کافی شاپها ممنوع است/ کاهش ۳۰ درصدی مصرف بستنی و آبمیوه نسبت به سال گذشته
رئیس اتحادیه فروشندگان بستنی و آبمیوه گفت:در صنف ما قیمت گذاری وجود ندارد اما بازرسین ما به خصوص در کافی شاپ ها به قیمت ها و ظرف ها نظارت می کنند تا به اسم فانتزی بودن ظرف، کم فروشی یا گران فروشی نشود ضمن آنکه استفاده از اسامی نامفهوم در منوی کافی شاپ ها ممنوع است.
![استفاده از اسامی نامفهوم در منوی کافی شاپ ها ممنوع است/ کاهش 30 درصدی مصرف بستنی و آبمیوه نسبت به سال گذشته استفاده از اسامی نامفهوم در منوی کافی شاپ ها ممنوع است/ کاهش 30 درصدی مصرف بستنی و آبمیوه نسبت به سال گذشته](/files/fa/news/1397/6/27/117192_727.jpg)
رویداد۲۴ رئیس اتحادیه فروشندگان بستنی و آبمیوه گفت:در صنف ما قیمت گذاری وجود ندارد، اما بازرسین ما به خصوص در کافی شاپها به قیمتها و ظرفها نظارت میکنند تا به اسم فانتزی بودن ظرف، کم فروشی یا گران فروشی نشود ضمن آنکه استفاده از اسامی نامفهوم در منوی کافی شاپها ممنوع است.
اسکندر آزموده در خصوص وضعیت فروش بستنی و آبمیوه در شش ماه اول سال گفت:این ۶ ماه، فصل کار ما است و بیشترین فروش را در این مدت داریم که متاسفانه امسال وضعیت خوبی نداشتیم و فروش ما نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان بستنی و آبمیوه اظهار داشت: بستنی، آبمیوه و موادی که در کافی شاپها عرضه میشود جزو اقلام تفریحی و تنقلات محسوب میشود و خانوادهها الزام به تهیه آن ندارند بنابراین از ابتدای سال که شاهد افزایش قیمتها بودیم و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرد فروش ما هم کم شد.
وی ادامه داد: از طرف دیگر به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه نیز سود ما کاهش شدیدی داشت به طور مثال پستهای که قبلا کیلویی ۵۵ هزارتومان خریداری میکردیم الان دو برابر شده ما هم یکبار در سال فقط میتوانیم افزایش قیمت داشته باشیم و در این افزایش باید به فکر مصرف کننده نیز باشیم، چون اگر قیمتها زیاد بالا برود مردم بستنی و آب میوه نمیخرند پس مجبور شدیم به میزان زیادی از سود خود صرفنظر کنیم.
وی در خصوص پرداخت مالیات اعضای این صنف گفت: با توجه به وضعیت بازار، سازمان مالیات حداکثر تلاش خود را کرده تا با اعضای صنف ما کنار بیاید و الان بر اساس توافق ۳۰ درصد سود را مالیات اخذ میکنند.
آزموده در خصوص شکایات مطرح شده به این اتحادیه گفت: با توجه به بازرسیهای مداوم اتحادیه میزان شکایت از عدم رعایت بهداشت به حداقل رسیده و اکنون بیشترین شکایات نسبت به قیمت هاست که ما آن را در کمیسیون مربوطه مطرح میکنیم ضمن آنکه در صنف ما قیمت گذاری وجود ندارد، اما بازرسین ما به خصوص در کافی شاپها به قیمتها و ظرفها نظارت میکنند تا به اسم فانتزی بودن ظرف کم فروشی یا گران فروشی نشود ضمن آنکه استفاده از اسامی نامفهوم در منوی کافی شاپها ممنوع است.
اسکندر آزموده در خصوص وضعیت فروش بستنی و آبمیوه در شش ماه اول سال گفت:این ۶ ماه، فصل کار ما است و بیشترین فروش را در این مدت داریم که متاسفانه امسال وضعیت خوبی نداشتیم و فروش ما نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان بستنی و آبمیوه اظهار داشت: بستنی، آبمیوه و موادی که در کافی شاپها عرضه میشود جزو اقلام تفریحی و تنقلات محسوب میشود و خانوادهها الزام به تهیه آن ندارند بنابراین از ابتدای سال که شاهد افزایش قیمتها بودیم و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرد فروش ما هم کم شد.
وی ادامه داد: از طرف دیگر به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه نیز سود ما کاهش شدیدی داشت به طور مثال پستهای که قبلا کیلویی ۵۵ هزارتومان خریداری میکردیم الان دو برابر شده ما هم یکبار در سال فقط میتوانیم افزایش قیمت داشته باشیم و در این افزایش باید به فکر مصرف کننده نیز باشیم، چون اگر قیمتها زیاد بالا برود مردم بستنی و آب میوه نمیخرند پس مجبور شدیم به میزان زیادی از سود خود صرفنظر کنیم.
وی در خصوص پرداخت مالیات اعضای این صنف گفت: با توجه به وضعیت بازار، سازمان مالیات حداکثر تلاش خود را کرده تا با اعضای صنف ما کنار بیاید و الان بر اساس توافق ۳۰ درصد سود را مالیات اخذ میکنند.
آزموده در خصوص شکایات مطرح شده به این اتحادیه گفت: با توجه به بازرسیهای مداوم اتحادیه میزان شکایت از عدم رعایت بهداشت به حداقل رسیده و اکنون بیشترین شکایات نسبت به قیمت هاست که ما آن را در کمیسیون مربوطه مطرح میکنیم ضمن آنکه در صنف ما قیمت گذاری وجود ندارد، اما بازرسین ما به خصوص در کافی شاپها به قیمتها و ظرفها نظارت میکنند تا به اسم فانتزی بودن ظرف کم فروشی یا گران فروشی نشود ضمن آنکه استفاده از اسامی نامفهوم در منوی کافی شاپها ممنوع است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط