ورود ۳۷۶ واگن جدید به خط ۷ مترو
مراسم بهره برداری از پنجاه و هفت دستگاه واگن مترو
رویداد۲۴ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود ۳۷۶ واگن جدید به خط ۷ مترو خبر داد.
محسن پورسیدآقایی عصر امروز در مراسم انعقاد تفاهمنامه تامین قطارهای خط هفت متروی تهران با بیان اینکه مفتخریم که با تلاش اعضای شورای شهر و مجلس شورای اسلامی توانستیم امروز قرارداد تفاهمنامه خرید واگن برای خط ۷ را پیش ببریم، گفت: کمبود واگن مهمترین دغدغه ما در مترو است؛ چرا که به میزانپیشرفت خطوط، واگن نداریم.
وی با بیان اینکه بررسیها نشان داده است که برای آنکه سرفاصله حرکت قطارها در ۷ خط مترو به دو دقیقه برسد به ۲۰۰۰ واگن نیاز داریم، گفت: بنابراین برنامه ریزیهای زیادی را آغاز کردیم که این ۲۰۰۰ دستگاه واگن را خریداری کنیم. هر چند که اقداماتی از قبل شروع شده بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه وزارت کشور متعهد شده است که ۱۰۵۰ واگن برای شهرداری تامین کند و مناقصه ۶۳۰ واگن انجام شده و در مراحل ابلاغ قانونی است، گفت: البته دولت باید علاوه بر این ۶۳۰ واگن، ۴۲۰ واگن دیگر تأمین کند که در حال مذاکره هستیم.
وی با بیان اینکه تامین قرارداد واگن خط۷ از محل فاینانس مصوبه قبلی بوده و در گذشته شورای اقتصاد ۳۴۸ میلیون یورو برای آن مصوب کرده است که به صورت فاینانس برای خرید واگن و تجهیزات پیش برویم، گفت: در سال ۹۵ مدیریت وقت، واگنهای خط ۷ را بررسی کردند و از آنجایی که قیمت هر واگن یک میلیون و ۲۵۶ یورو مشخص شده بود وزارت کشور این عدد را به دلیل آنکه گران بود قبول نکرد و عملا از فاینانس خط هفت استفاده نکردیم.
پورسیدآقایی با بیان اینکه ما برای طی کردن مسیر باید قرارداد جدید با قیمت جدید منعقد میکردیم، تصریح کرد: به همین دلیل سازندگان چینی را پای کار آوردیم و از ظرفیت واگن سازی پارس نیز استفاده کردیم و در یک سال اخیر مذاکرات فشرده و بی سر و صدا انجام شد تا به نتیجه رسیدیم.
وی با بیان اینکه برای اولین بار قطارهای هشت واگنه وارد خطوط میشوند، گفت: مجموعا قرارداد هر واگن ۸۵۲ هزار یورو میشود که رقم نهایی واگن است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه امروز تفاهمنامه ۴۷ رام قطار یعنی ۳۷۶ واگن بین کنسرسیوم سازنده چین و واگن سازی پارس منعقد میشود، گفت: سهم ساخت داخل به بیش از ۵۵ درصد افزایش مییابد یعنی بیش از ۵۵ درصد واگنها داخلی سازی میشود و برای اولین بار طرف چینی متعهد شده است که بوژی در ایران تولید شود و قرارداد انتقال تکنولوژی نیز منعقد شده است.
وی با بیان اینکه زمان بندی قرارداد ۴۸ ماه از زمان گشایش اعتبار خواهد بود، گفت: اولین قطار بعد از گشایش ال سی ۱۵ ماه بعد به تهران میرسد.
محسن پورسیدآقایی عصر امروز در مراسم انعقاد تفاهمنامه تامین قطارهای خط هفت متروی تهران با بیان اینکه مفتخریم که با تلاش اعضای شورای شهر و مجلس شورای اسلامی توانستیم امروز قرارداد تفاهمنامه خرید واگن برای خط ۷ را پیش ببریم، گفت: کمبود واگن مهمترین دغدغه ما در مترو است؛ چرا که به میزانپیشرفت خطوط، واگن نداریم.
وی با بیان اینکه بررسیها نشان داده است که برای آنکه سرفاصله حرکت قطارها در ۷ خط مترو به دو دقیقه برسد به ۲۰۰۰ واگن نیاز داریم، گفت: بنابراین برنامه ریزیهای زیادی را آغاز کردیم که این ۲۰۰۰ دستگاه واگن را خریداری کنیم. هر چند که اقداماتی از قبل شروع شده بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه وزارت کشور متعهد شده است که ۱۰۵۰ واگن برای شهرداری تامین کند و مناقصه ۶۳۰ واگن انجام شده و در مراحل ابلاغ قانونی است، گفت: البته دولت باید علاوه بر این ۶۳۰ واگن، ۴۲۰ واگن دیگر تأمین کند که در حال مذاکره هستیم.
وی با بیان اینکه تامین قرارداد واگن خط۷ از محل فاینانس مصوبه قبلی بوده و در گذشته شورای اقتصاد ۳۴۸ میلیون یورو برای آن مصوب کرده است که به صورت فاینانس برای خرید واگن و تجهیزات پیش برویم، گفت: در سال ۹۵ مدیریت وقت، واگنهای خط ۷ را بررسی کردند و از آنجایی که قیمت هر واگن یک میلیون و ۲۵۶ یورو مشخص شده بود وزارت کشور این عدد را به دلیل آنکه گران بود قبول نکرد و عملا از فاینانس خط هفت استفاده نکردیم.
پورسیدآقایی با بیان اینکه ما برای طی کردن مسیر باید قرارداد جدید با قیمت جدید منعقد میکردیم، تصریح کرد: به همین دلیل سازندگان چینی را پای کار آوردیم و از ظرفیت واگن سازی پارس نیز استفاده کردیم و در یک سال اخیر مذاکرات فشرده و بی سر و صدا انجام شد تا به نتیجه رسیدیم.
وی با بیان اینکه برای اولین بار قطارهای هشت واگنه وارد خطوط میشوند، گفت: مجموعا قرارداد هر واگن ۸۵۲ هزار یورو میشود که رقم نهایی واگن است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه امروز تفاهمنامه ۴۷ رام قطار یعنی ۳۷۶ واگن بین کنسرسیوم سازنده چین و واگن سازی پارس منعقد میشود، گفت: سهم ساخت داخل به بیش از ۵۵ درصد افزایش مییابد یعنی بیش از ۵۵ درصد واگنها داخلی سازی میشود و برای اولین بار طرف چینی متعهد شده است که بوژی در ایران تولید شود و قرارداد انتقال تکنولوژی نیز منعقد شده است.
وی با بیان اینکه زمان بندی قرارداد ۴۸ ماه از زمان گشایش اعتبار خواهد بود، گفت: اولین قطار بعد از گشایش ال سی ۱۵ ماه بعد به تهران میرسد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط