روحانیون درباره آقامیری چه میگویند؟
مردم درباره خلع لباس آقامیری قضاوت میکنند/ قوه قضاییه متن حکم را منتشر کند
سیدحسن آقامیری با انتشار پستی اعلام کرد که با حکم قاضی شعبه دوم کیفری در دادگاه ویژه روحانیت به ۵ سال زندان تعلیقی و خلع لباس دائم محکوم شده است.
رویداد۲۴ پس از انتشار این خبر یک مقام آگاه در دادسرای ویژه روحانیت حکم خلع لباس شدن سید حسن آقامیری را تأیید کرد و البته حکم وی را بدوی و مشمول حق تجدیدنظر اعلام نمود.
براساس گفتههای این مقام آگاه در دادسرای ویژه روحانیت اتهامهای سیدحسن آقامیری در این پرونده هتک حیثیت، توهین به مقدسات و تشویش اذهان عمومی است.
گفت وگوهایی نظر چند تن از مسئولین و اساتید حوزه علمیه در مورد حکم خلع لباس سیدحسن آقامیری را در ادامه میخوانید:
جرم انگاری در این موضوعات به نفع حوزه و جامعه نیست
حجتالاسلام والمسلمین مسعود ادیب در اظهار کرد: من از مفاد پرونده ایشان خبری ندارم و اصل حکم را ندیدم و نمیدانم با چه شواهدی چنین حکمی صادر شده است، اما چنانچه حدس میتوان زد، حکم به دلیل نحوه خاصی از سخنرانیهای ایشان هست و باید عرض کنیم این موضوع که ما سخنرانیهای جناب آقامیری را بپسندیم یا نپسندیم و به عنوان یک سبک سخنرانی به آن انتقاد داشته باشیم یا نداشته باشیم، یک موضوع فرهنگی است و جرم انگاری در این موضوعات به نفع حوزه و جامعه نیست و نتیجه خوبی به بار نخواهد آورد.
راه برخورد با اینگونه حوادث و اتفاقات و رفتارها دادگاه نیست
موارد بسیار حادتری از آنچه به آقای آقامیری نسبت دادند، وجود دارد
وی ادامه داد: گمان میکنم که باید با سلاح، سازوکار و ابزار مختص به این موضوعات به سراغ این حوزهها رفت. از شخص آقای آقامیری شناخت زیادی ندارم، چندین بار ایشان را دیدم و محترم به نظر میآیند، ولی بریدههایی از صدای ایشان که در فضای مجازی پر تیراژ پخش میشود را شنیدم و خیلی از موارد هم جالب و بی اشکال بوده و برخی قسمتها هم شاید سلیقه ام نپسندیده یا معتقد بودم که باید به گونه دیگری مطلب را میفرمودند.
براساس گفتههای این مقام آگاه در دادسرای ویژه روحانیت اتهامهای سیدحسن آقامیری در این پرونده هتک حیثیت، توهین به مقدسات و تشویش اذهان عمومی است.
گفت وگوهایی نظر چند تن از مسئولین و اساتید حوزه علمیه در مورد حکم خلع لباس سیدحسن آقامیری را در ادامه میخوانید:
جرم انگاری در این موضوعات به نفع حوزه و جامعه نیست
حجتالاسلام والمسلمین مسعود ادیب در اظهار کرد: من از مفاد پرونده ایشان خبری ندارم و اصل حکم را ندیدم و نمیدانم با چه شواهدی چنین حکمی صادر شده است، اما چنانچه حدس میتوان زد، حکم به دلیل نحوه خاصی از سخنرانیهای ایشان هست و باید عرض کنیم این موضوع که ما سخنرانیهای جناب آقامیری را بپسندیم یا نپسندیم و به عنوان یک سبک سخنرانی به آن انتقاد داشته باشیم یا نداشته باشیم، یک موضوع فرهنگی است و جرم انگاری در این موضوعات به نفع حوزه و جامعه نیست و نتیجه خوبی به بار نخواهد آورد.
راه برخورد با اینگونه حوادث و اتفاقات و رفتارها دادگاه نیست
موارد بسیار حادتری از آنچه به آقای آقامیری نسبت دادند، وجود دارد
وی ادامه داد: گمان میکنم که باید با سلاح، سازوکار و ابزار مختص به این موضوعات به سراغ این حوزهها رفت. از شخص آقای آقامیری شناخت زیادی ندارم، چندین بار ایشان را دیدم و محترم به نظر میآیند، ولی بریدههایی از صدای ایشان که در فضای مجازی پر تیراژ پخش میشود را شنیدم و خیلی از موارد هم جالب و بی اشکال بوده و برخی قسمتها هم شاید سلیقه ام نپسندیده یا معتقد بودم که باید به گونه دیگری مطلب را میفرمودند.
به هر حال ما سخنرانان و وعاظ بسیاری داریم که مطالبی میگویند که به نظر بنده میآیند جالب نیست و حتی برخی وهن اسلام است و باعث میشود به جامعه آسیب برساند، ولی به نظر میآید که اولاً راه برخورد با اینگونه حوادث و اتفاقات و رفتارها دادگاه نیست و اگر هم هست موارد بسیار حادتری از آنچه به آقای آقامیری نسبت دادند، وجود دارد که اگر شائبهای در کار نبود بهتر بود اول به آنها میپرداختند.
وقتی قرار باشد که در حوزه با هر دیدگاهی برخورد شود طبیعی است که بسیاری از حوزویان ترجیح میدهند که سرو کاری با مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نداشته باشند و در لاک خود فرو بروند
وی در پاسخ به اینکه حکمهایی این چنینی (خلع لباس) چه آسیبهایی را متوجه حوزه علمیه و جامعه خواهد کرد؟ گفت: اصولاً هر چه حضور دولت، قدرت و دستگاههای حاکمیتی در عرصه فرهنگ پر رنگتر شود، عرصه فرهنگی را بستهتر و دستوریتر میکند، در حال حاضر یکی از مباحثی که مدت هاست در حوزه و مراکز حوزوی از سوی مسئولین کشور مطرح میشود این است که حوزه نباید از سیاست فاصله بگیرد، یکی از راههایی که حوزه از سیاست نباید فاصله بگیرد این است که آزادی بیان در حوزه حفظ شود و افراد بتوانند دیدگاه خود را آزاد و با سلیقه خود مطرح کنند، ولی وقتی قرار باشد که در حوزه با هر دیدگاهی و با حکم دادگاه ویژه روحانیت و امثال اینها برخورد شود طبیعی است که بسیاری از حوزویان ترجیح میدهند که سرو کاری با مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نداشته باشند و در لاک خود فرو بروند و این خساراتِ بسیار بزرگی است.
باید تابع قانون و نظر حاکم بود
حجت الاسلام احمد پاک نهاد درخصوص حکم بدوی سیدحسن آقامیری بیان داشت: وقتی دادگاه نظام اسلامی، حکمی صادر میکند همه باید پیروی کنیم.
اگر هریک از آحاد جامعه بخواهند به حکم قاضی اعتراض کنند که آجر روی آجر بند نمیشود
او تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی، حکم و رأی قاضی برابر با حکم و رأی، ولی فقیه است بنابراین اگر هریک از آحاد جامعه بخواهند به حکم قاضی اعتراض کنند که آجر روی آجر بند نمیشود بنابراین باید تابع رای قاضی بود و درصورت اعتراض همانگونه که در قوانین هم بیان شده، فرد معترض به حکم میتواند به مراجع صالحه بالاتر مراجعه کند.
معاون تهذیب و تبلیغ حوزههای علمیه مروی فرجام خواهی را آخرین مرحله اعتراض دانست که رأی قطعی میشود و گفت: در صورتی که مراجع بالاتر به اعتراض و حکم صادره رسیدگی کرده و نظر را تائید نمودند، همه باید تابع باشیم و براساس قوانین موضوعه باید تابع باشیم.
پاک نهاد با تصریح به اینکه این پرونده در مرحله فرجام خواهی است عنوان کرد: باید منتظر نشست و دید که نظر مراجع بالاتر پس از بررسی پرونده چیست و هرچه بود باید تبعیت کنیم.
مردم باید پرونده آقای آقامیری را ببینند و بعد قضاوت کنند
حجت الاسلام محمود نجاریان زاده درباره رای صادره علیه سید حسن آقامیری گفت: با همه خدماتی که جامعه روحانیت برای روشن شدن افکار عمومی انجام میدهند، اما در طول تاریخ همواره کسانی بودند که روایات را به نفع خود یا به دلیل وابستگی به حکومتهای جور، تغییر داده و به نوعی با بهره مندی از آنچه به عنوان هدایا در اختیار اینها قرار میگرفت، روایات را به نفع حکومتهای جور تفسیر و تاویل میکردند.
او تصریح کرد: در جریان روحانیت امروز هم باوجود اینکه شاید ۹۹ درصد روحانیت، زیست پاکی داشته و زبانشان به مزد نبوده، اما قطعا انحرافاتی هم در بین روحانیت شیعه به دلایل مختلف وجود داشته و هرچه این خطاها در بین بزرگان رخ دهد، آن خطا بزرگتر است که نمونههای فراوانی در تاریخ اسلام دیده میشود.
معاون فرهنگی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فلسفه ایجاد دادگاه ویژه روحانیت بیان داشت: روحانیت زبان خاصی دارند یا برخی به علوم غریبه مسلط هستند و شاید بخواهند افکار قاضی را تحت الشعاع خود قرار دهند بنابراین امام خمینی (ره) دستور داد دادگاه ویژه روحانیت ایجاد شود تا کسانی که خطایی مرتکب میشوند مورد رسیدگی قرار گیرند.
وقتی قرار باشد که در حوزه با هر دیدگاهی برخورد شود طبیعی است که بسیاری از حوزویان ترجیح میدهند که سرو کاری با مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نداشته باشند و در لاک خود فرو بروند
وی در پاسخ به اینکه حکمهایی این چنینی (خلع لباس) چه آسیبهایی را متوجه حوزه علمیه و جامعه خواهد کرد؟ گفت: اصولاً هر چه حضور دولت، قدرت و دستگاههای حاکمیتی در عرصه فرهنگ پر رنگتر شود، عرصه فرهنگی را بستهتر و دستوریتر میکند، در حال حاضر یکی از مباحثی که مدت هاست در حوزه و مراکز حوزوی از سوی مسئولین کشور مطرح میشود این است که حوزه نباید از سیاست فاصله بگیرد، یکی از راههایی که حوزه از سیاست نباید فاصله بگیرد این است که آزادی بیان در حوزه حفظ شود و افراد بتوانند دیدگاه خود را آزاد و با سلیقه خود مطرح کنند، ولی وقتی قرار باشد که در حوزه با هر دیدگاهی و با حکم دادگاه ویژه روحانیت و امثال اینها برخورد شود طبیعی است که بسیاری از حوزویان ترجیح میدهند که سرو کاری با مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نداشته باشند و در لاک خود فرو بروند و این خساراتِ بسیار بزرگی است.
باید تابع قانون و نظر حاکم بود
حجت الاسلام احمد پاک نهاد درخصوص حکم بدوی سیدحسن آقامیری بیان داشت: وقتی دادگاه نظام اسلامی، حکمی صادر میکند همه باید پیروی کنیم.
اگر هریک از آحاد جامعه بخواهند به حکم قاضی اعتراض کنند که آجر روی آجر بند نمیشود
او تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی، حکم و رأی قاضی برابر با حکم و رأی، ولی فقیه است بنابراین اگر هریک از آحاد جامعه بخواهند به حکم قاضی اعتراض کنند که آجر روی آجر بند نمیشود بنابراین باید تابع رای قاضی بود و درصورت اعتراض همانگونه که در قوانین هم بیان شده، فرد معترض به حکم میتواند به مراجع صالحه بالاتر مراجعه کند.
معاون تهذیب و تبلیغ حوزههای علمیه مروی فرجام خواهی را آخرین مرحله اعتراض دانست که رأی قطعی میشود و گفت: در صورتی که مراجع بالاتر به اعتراض و حکم صادره رسیدگی کرده و نظر را تائید نمودند، همه باید تابع باشیم و براساس قوانین موضوعه باید تابع باشیم.
پاک نهاد با تصریح به اینکه این پرونده در مرحله فرجام خواهی است عنوان کرد: باید منتظر نشست و دید که نظر مراجع بالاتر پس از بررسی پرونده چیست و هرچه بود باید تبعیت کنیم.
مردم باید پرونده آقای آقامیری را ببینند و بعد قضاوت کنند
حجت الاسلام محمود نجاریان زاده درباره رای صادره علیه سید حسن آقامیری گفت: با همه خدماتی که جامعه روحانیت برای روشن شدن افکار عمومی انجام میدهند، اما در طول تاریخ همواره کسانی بودند که روایات را به نفع خود یا به دلیل وابستگی به حکومتهای جور، تغییر داده و به نوعی با بهره مندی از آنچه به عنوان هدایا در اختیار اینها قرار میگرفت، روایات را به نفع حکومتهای جور تفسیر و تاویل میکردند.
او تصریح کرد: در جریان روحانیت امروز هم باوجود اینکه شاید ۹۹ درصد روحانیت، زیست پاکی داشته و زبانشان به مزد نبوده، اما قطعا انحرافاتی هم در بین روحانیت شیعه به دلایل مختلف وجود داشته و هرچه این خطاها در بین بزرگان رخ دهد، آن خطا بزرگتر است که نمونههای فراوانی در تاریخ اسلام دیده میشود.
معاون فرهنگی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فلسفه ایجاد دادگاه ویژه روحانیت بیان داشت: روحانیت زبان خاصی دارند یا برخی به علوم غریبه مسلط هستند و شاید بخواهند افکار قاضی را تحت الشعاع خود قرار دهند بنابراین امام خمینی (ره) دستور داد دادگاه ویژه روحانیت ایجاد شود تا کسانی که خطایی مرتکب میشوند مورد رسیدگی قرار گیرند.
نجاریان زاده با تصریح به اینکه ما دائر مدار حکم حاکم هستیم، عنوان داشت: وقتی حکومت از نظر ساختار و زمان قرار است مقدمهای برای ظهور باشد قطعاً خاطی ولو به لباس روحانیت و اجتهاد درآمد و خطا کرد نباید از رسیدگی قوه قضائیه و قوه قهریه که نظام آن را درست کرد، مصون بماند.
او با اشاره به حکم خلع لباس آقامیری گفت: اینکه قاضی دادگاه ویژه رأی به خلع لباس وی دادند، باید دید پرونده او چه بوده است و البته حق اعتراض به رأی برای او وجود دارد و در مراحل بالاتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
هرکس خطا کرد در هر لباس و پستی باید جزای آن را هم ببیند
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی قم ابراز داشت: خطا از هرکس خطاست، اما اگر از علما باشد خطا بزرگتر است بنابراین مردم باید پرونده او را ببینند و بعد قضاوت کنند. هرکس خطا کرد در هر لباس و پستی باید در مقابل خطایی که کرده جزای آن را هم ببیند.
قطعاً هیچکس از امثال ما بی عیب و نقص و معصوم نیست
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری نیز در مورد به اظهار نظری پرداخت و گفت: قطعاً هیچکس از امثال ما بی عیب و نقص و معصوم نیست و خود من ممکن است بیشتر از هرکسی ایراد و اشکال داشته باشم، و تا کنون چند مرتبه در گفتگو با آقای سیدحسن آقامیری انتقادها و نظرات خود را به ایشان عرض کرده ام. ولی بعد از اعلام حکم دادگاه، سؤالهایی از دیشب توی ذهنم هست که جواب روشنی برایشان ندارم.
اگر قرار بود میان این همه روحانی کشور کسی خلع لباس شود آیا سیدحسن آقامیری اولین نفر بود؟
وی ادامه داد: اگر سید حسن آقامیری به جای حرفهایی که از رحمانیت دین میزد بی سروصدا مشغول زدوبند سیاسی بود یا به کار ساخت و ساز ویلا میپرداخت کسی یقه اش را میگرفت؟ اگر به جای این حرفها با رفتار و کردارش مردم را از دین و خدا و پیغمبر بیزار میکرد و در گفتارش وهن دین بود و به ترویج خرافات میپرداخت باز هم محاکمه میشد؟ واقعاً اگر به جرم ایجاد انحراف اعتقادی در جوانان میخواستند کسی را خلع لباس کنند فعلا نوبت به این سید میرسید؟ خداوکیلی اگر قرار بود میان این همه روحانی کشور کسی خلع لباس شود آیا سیدحسن آقامیری اولین نفر بود؟ سؤالهای سختی است!
مشکل دوستان ما این است که مخاطب را یکدست میبینند
وی خاطرنشان کرد: مشکل دوستان ما این است که مخاطب را یکدست میبینند و تصور میکنند همه روحانیان هم باید یک شکل باشند و با یک ادبیات و رویکرد یکسان با مخاطب مواجه شوند، در حالی که مخاطبان و سلیقههای متنوع خوراک دینی متنوع نیز میخواهند.
خانمی پیام داده است که: «من یکی از همون کسانی هستم که دنبال حرفهای جناب آقامیری هستند، من بی حجابم و ایران زندگی نمیکنم، اما ایشون باعث شد یه ذره دیدم به دین اسلام مثبتتر بشه. پدرم مخالف صد در صد آخوندها بود و من به خاطر تجربهها و خاطرات دوره نوجوانی از مدرسه و چیزهایی که در اطراف و محیط زندگی دیده بودم از امثال شما نفرت داشتم، اما بعد از آشنایی با آقای سیدحسن آقامیری نظرم عوض شد و به من اثبات کرد که هر کسی که این لباس تنشه بد نیست»
زائری در کانال تلگرامی خود نوشت: هر موضع و دیدگاهی نسبت به شخص و شخصیت سیدحسن آقامیری داشته باشیم باید به این پرسش پاسخ بدهیم که بعد از این چه کسی محل رجوع امثال این خانم خواهد بود و کسانی مانند ایشان باید به سراغ کدامیک از روحانیان و سخنوران دینی بروند؟ واضح است که این گونه افراد مخاطب آیت الله مصباح یزدی یا آقای علم الهدى نیستند، خوب چه بر سر این افراد خواهد آمد؟ البته میتوانیم مثل برخی بگوییم: به درک! به جهنم! اما با حجم مخاطبی که روز به روز بیشتر میشود تا چه زمانی میتوان این گونه برخورد کرد؟ میشود به بیست هزار یا دویست هزار نفر گفت: به جهنم و به درک! ولی وقتی شدند دو میلیون یا بیست میلیون نفر چه طور؟ آیا حکم قضایی و تصمیم حقوقی و قانونی میتواند فارغ از واقعیتهای جدی محیط اجتماعی و بدون لحاظ آثار حکم بر اساس مطالعات میدانی و آینده پژوهانه رقم بخورد؟
کاش لااقل مسئولان قوه قضاییه متن حکم را منتشر کنند و برای اقناع افکار عمومی بکوشند
زائری در پایان اظهار کرد: کاش بزرگ ترهایی که قرار است نگران آینده کشور باشند پاسخی به این پرسشها بدهند و کاش لااقل مسئولان قوه قضاییه متن حکم را منتشر کنند و برای اقناع افکار عمومی بکوشند.
یادآور میشود: سیدحسن آقامیری روز گذشته در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که به طور دائم خلع لباس شد.
وی نوشت: «بعد از ده پانزده سال بردن و آوردن و بازداشت کردن و ریختن تو محل کار و انفرادی و… با شکایت دادستان ویژه تهران و به حکم قاضی شعبه دوم کیفری در دادگاه ویژه به ریاست دادستان کل کشور آقای منتظری بالاخره آقایون حکمشون رو صادر کردند. دو سال زندان که البته لطف کردند ۵ سال تعلیقش کردند و خلع لباس دائم.»
او با اشاره به حکم خلع لباس آقامیری گفت: اینکه قاضی دادگاه ویژه رأی به خلع لباس وی دادند، باید دید پرونده او چه بوده است و البته حق اعتراض به رأی برای او وجود دارد و در مراحل بالاتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
هرکس خطا کرد در هر لباس و پستی باید جزای آن را هم ببیند
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی قم ابراز داشت: خطا از هرکس خطاست، اما اگر از علما باشد خطا بزرگتر است بنابراین مردم باید پرونده او را ببینند و بعد قضاوت کنند. هرکس خطا کرد در هر لباس و پستی باید در مقابل خطایی که کرده جزای آن را هم ببیند.
قطعاً هیچکس از امثال ما بی عیب و نقص و معصوم نیست
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری نیز در مورد به اظهار نظری پرداخت و گفت: قطعاً هیچکس از امثال ما بی عیب و نقص و معصوم نیست و خود من ممکن است بیشتر از هرکسی ایراد و اشکال داشته باشم، و تا کنون چند مرتبه در گفتگو با آقای سیدحسن آقامیری انتقادها و نظرات خود را به ایشان عرض کرده ام. ولی بعد از اعلام حکم دادگاه، سؤالهایی از دیشب توی ذهنم هست که جواب روشنی برایشان ندارم.
اگر قرار بود میان این همه روحانی کشور کسی خلع لباس شود آیا سیدحسن آقامیری اولین نفر بود؟
وی ادامه داد: اگر سید حسن آقامیری به جای حرفهایی که از رحمانیت دین میزد بی سروصدا مشغول زدوبند سیاسی بود یا به کار ساخت و ساز ویلا میپرداخت کسی یقه اش را میگرفت؟ اگر به جای این حرفها با رفتار و کردارش مردم را از دین و خدا و پیغمبر بیزار میکرد و در گفتارش وهن دین بود و به ترویج خرافات میپرداخت باز هم محاکمه میشد؟ واقعاً اگر به جرم ایجاد انحراف اعتقادی در جوانان میخواستند کسی را خلع لباس کنند فعلا نوبت به این سید میرسید؟ خداوکیلی اگر قرار بود میان این همه روحانی کشور کسی خلع لباس شود آیا سیدحسن آقامیری اولین نفر بود؟ سؤالهای سختی است!
مشکل دوستان ما این است که مخاطب را یکدست میبینند
وی خاطرنشان کرد: مشکل دوستان ما این است که مخاطب را یکدست میبینند و تصور میکنند همه روحانیان هم باید یک شکل باشند و با یک ادبیات و رویکرد یکسان با مخاطب مواجه شوند، در حالی که مخاطبان و سلیقههای متنوع خوراک دینی متنوع نیز میخواهند.
خانمی پیام داده است که: «من یکی از همون کسانی هستم که دنبال حرفهای جناب آقامیری هستند، من بی حجابم و ایران زندگی نمیکنم، اما ایشون باعث شد یه ذره دیدم به دین اسلام مثبتتر بشه. پدرم مخالف صد در صد آخوندها بود و من به خاطر تجربهها و خاطرات دوره نوجوانی از مدرسه و چیزهایی که در اطراف و محیط زندگی دیده بودم از امثال شما نفرت داشتم، اما بعد از آشنایی با آقای سیدحسن آقامیری نظرم عوض شد و به من اثبات کرد که هر کسی که این لباس تنشه بد نیست»
زائری در کانال تلگرامی خود نوشت: هر موضع و دیدگاهی نسبت به شخص و شخصیت سیدحسن آقامیری داشته باشیم باید به این پرسش پاسخ بدهیم که بعد از این چه کسی محل رجوع امثال این خانم خواهد بود و کسانی مانند ایشان باید به سراغ کدامیک از روحانیان و سخنوران دینی بروند؟ واضح است که این گونه افراد مخاطب آیت الله مصباح یزدی یا آقای علم الهدى نیستند، خوب چه بر سر این افراد خواهد آمد؟ البته میتوانیم مثل برخی بگوییم: به درک! به جهنم! اما با حجم مخاطبی که روز به روز بیشتر میشود تا چه زمانی میتوان این گونه برخورد کرد؟ میشود به بیست هزار یا دویست هزار نفر گفت: به جهنم و به درک! ولی وقتی شدند دو میلیون یا بیست میلیون نفر چه طور؟ آیا حکم قضایی و تصمیم حقوقی و قانونی میتواند فارغ از واقعیتهای جدی محیط اجتماعی و بدون لحاظ آثار حکم بر اساس مطالعات میدانی و آینده پژوهانه رقم بخورد؟
کاش لااقل مسئولان قوه قضاییه متن حکم را منتشر کنند و برای اقناع افکار عمومی بکوشند
زائری در پایان اظهار کرد: کاش بزرگ ترهایی که قرار است نگران آینده کشور باشند پاسخی به این پرسشها بدهند و کاش لااقل مسئولان قوه قضاییه متن حکم را منتشر کنند و برای اقناع افکار عمومی بکوشند.
یادآور میشود: سیدحسن آقامیری روز گذشته در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که به طور دائم خلع لباس شد.
وی نوشت: «بعد از ده پانزده سال بردن و آوردن و بازداشت کردن و ریختن تو محل کار و انفرادی و… با شکایت دادستان ویژه تهران و به حکم قاضی شعبه دوم کیفری در دادگاه ویژه به ریاست دادستان کل کشور آقای منتظری بالاخره آقایون حکمشون رو صادر کردند. دو سال زندان که البته لطف کردند ۵ سال تعلیقش کردند و خلع لباس دائم.»
منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
به نظر میرسید ، دارد با این شگرد بی هویت ، برای خودش یار و اعوان و مرید جمع میکرد
ولی از طرف دیگر..
به قول خدابیامرز پروین اعتصامی :
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر ، هر آنچه هست گیرند
خدا طشت ما رو زمین نیاندازه.. ( آمین)
.
عزت دست خداست چه با لباس روحانیت و چه بدون لباس روحانیت . مهم تفکر و اندیشه است که هیچ وقت خلع نمی شود
من با این برخوردهای چکشی بیاد اوایل انقلاب می افتم که رژیم شاهنشاهی برای روحانیون حکم ممنوع منبری صادر می کرد
مساله اینکه اندیشه خودش رو که ارزشی ندارد بخواهد تبلیغ کند ومروج تفکرات واوهام خودش باشد تا مردم را نسبت به ایمانشان دل سرد وجو جامعه را با تمام این گیرو دارها متشنج کند خوب نیست .
خدایا خودت کمک کن.اللهی یارب العالمین