کارشناس صداوسیما: معترضان را باید قطعه قطعه و زجرکش کرد! +فیلم
ابوالفضل بهرام پور کارشناس صدا و سیما درباره اعتراضات به افزایش قیمت بنزین در برنامه روز سه شنبه شبکه یک اظهارات عجیبی را مطرح کرد. بهرام پور کارشناس ارشد ادبیات و علوم قرآنی است.
خبر های مرتبط
هرکسی که دو خط قرآن خوانده باشد ، میداند که
این آیات
مربوط میشود به
( نقل قول و کلام فرعون ملعون)
زمانی که ساحرین در مقابل جضرت موسی (ع) کم آوردند
لاجرم اعتقاد پیدا کرده و ایمان آوردند
فرعون ملعون ، از آنجایی که شکست خورد ، رو کرد به جلادان و گفت
این ساخپحران ( که حالا مؤمن و معتقد به توحید شده تند ) را بگیرید
و دستهایشان را به خلاف ببرید و ...
یعنی
در حقیقت این کلام و رفتار فرعون است به مؤمنین و معتقدین
نه
کلام و رفتار حضرت باریتعالی با مردم...!!!!
آقای بهرام پور بی سواد..!!
این هم ، نتیجه ی سالها ترجمه قران شمست که ، کلا از روایات و مقامات اهل بیت علیهم السلام ، جدا شده اید...
جهل عالمانه سبب انزجار مردم از خدا میشود
پناه بر خدا
پناه بر خدا
اینها خودشون مصداق آیه "یومنون ببعض و یکفرون ببعض" هستن یعنی قسمتی از قرآن رو اونجوری که به نفعشونه تفسیر می کنن و به بقیه قرآن کاری ندارن
توی تفسیر هر آیه به شان نزول آیه باید دقت بشه
ایشون هیچی از شان نزول نمیگه
محارب رو درست تفسیر نمیکنه اونوقت حکم کلی صادر می کنه
امان از روزی که قرآن کار دفاع از خودش رو انجام بده، اونوقت چنین افرادی در دنیا و آخرت رسوا خواهند شد
اینا دارن قرآن رو تفسیر به رأی می کنن.
تفسیر به رأی به این معنا است که انسان آرا و نظریاتی را به عنوان پیش فرض های تردید ناپذیر مورد قبول قرار داده، سپس به قرآن کریم مراجعه نماید تا بر اساس مفهوم آیات الاهی بر نظریات خود مهر تأیید بزند. به بیان دیگر؛ انسان قبل از مراجعه به قرآن به عنوان منبع و کلام الاهی فرضیه ها و برداشت هایی را در موضوعات مختلف تصور می کند و به نتایج مورد نظرش می رسد، آن گاه برای این که نظریات خود را مستند به قرآن و کلام وحی کند به سراغ قرآن می رود و از ظاهر آیات برای دیدگاهای خود استفاده کرده و این نظر را به وحی و قرآن نسبت می دهد، چنین چیزی در اصطلاح علوم قرآنی تفسیر به رأی نامیده می شود.
یکی از کلیدهای فهم صحیح قرآن و درک درست مقاصد آن، پرهیز از پیشداوری است که حاصلی جز تفسیر به رأی نخواهد داشت. در واقع پیش داوری در مورد فهم و معنای آیات قرآن، انسان را تا سر حد سقوط به دره هولناک تفسیر به رأی پیش میبرد. تفسیر به رأی یکی از خطرناک ترین برنامه ها در مورد قرآن مجید است که در روایات از آن منع شده است، و این خطری بود که از همان آغاز مسلمانان را تهدید می نمود. معصومان (ع) بارها اهمیت این مسئله را یادآوری کردهاند.
پیامبر اکرم (ص) درباره آن فرمود: آن چه را پس از خود بیش از هر چیز نسبت به آن بر امتم بیمناکم، تفسیر به رأی است.[۱]
رسول اکرم (ص) همچنین میفرمایند: “مَنْ فَسَّرَ القرآن بِرَأیه فَلْیتَبوَّأ مقعَده مِنَ النار”؛[۲] کسی که قرآن را به رأی و نظر خود تفسیر کند، جایگاهش آتش دوزخ است.
ایشون نگفتن معترضان، بلکه گفتن کسانی که شورش ایجاد کردن. خودشون از مخالفان گران شدن بنزین اند.
منظورشون کسانی بود که آشوب و فساد و قتل و آتش سوزی و... در کشور ایجاد کردند.
این ها داعش اند
اون وحشیگری ها فقط مال واعش بوده که میخواستن زیبایی های اسلام دین مهربانی را زیر سوال ببرند((:
حالا شما از کجا میدونی بحقی و مردمی که بحق اعتراض میکنند نابحق؟{هر چند موافق تخریب اموال عمومی نیستم}
چرا داری با بازی با ایات قرانی سعی در خشن نشان دادن خداوند میکنی؟خداوندی که اونقدر بخشنده و مهربان هست که روزی مورچه ها رو هم میده و اونهمه زیبایی خلق کرده و اونهمه از زیبایی و بخشندگیش در قران حرف زده شده رو نمیگی و صاف مثل صدام و البغدادی رفتی روی ایاتی که مختص مجازات مردم عادی نیست و مختص کافرانی بوده که مسلمانان رو میکشتند و اصلاح نمیشدند و داری از ایات سو استفاده میکنی؟
اگه بنا باشه بخواهی از ایات قران و احادیث در جهت پیشبرد اهداف خودت استفاده کنی منم بلدم مگه در احادیث معصومین گفته نشده سود باید یک پنجم نرخ کالا باشه و ایا 3 برابر شدن یکشبه نرخ بنزین 15 برابر این مقدار موکد معصومین نیست؟
اینو بدون دفاع بد کردن ضررش خیلی بیشتره و شما با این سخنان سعی در نا امیدی انسانها از خداوندی داری که بحق از والدین ادم مهربانتره
نمونه ای هم از دوران حکومت پیغمبر یا امیرالمومنین میتوانند اشاره کنند؟
اینجوری که من فهمیدم.
وقتی فکر میکنی از بقیه بیشتر میفهمی! اونوقت که هیچی توکتت نمیره!
خدا این مردم رو از شر شیاطین واقعی محفوظ بداره
هم رونق زمان شما نیز بگذرد
وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب
بر دولت آشیان شما نیز بگذرد
باد خزان نکبت ایام ناگهان
بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد
آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام
بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد
ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز
این تیزی سنان شما نیز بگذرد
چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد
بیداد ظالمان شما نیز بگذرد
در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت
این عوعو سگان شما نیز بگذرد
آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست
گرد سم خران شما نیز بگذرد
بادی که در زمانه بسی شمعها بکشت
هم بر چراغدان شما نیز بگذرد
زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت
ناچار کاروان شما نیز بگذرد
ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن
تأثیر اختران شما نیز بگذرد
این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید
نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد
بیش از دو روز بود از آن دگر کسان
بعد از دو روز از آن شما نیز بگذرد
بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم
تا سختی کمان شما نیز بگذرد
در باغ دولت دگران بود مدتی
این گل، ز گلستان شما نیز بگذرد
آبیست ایستاده درین خانه مال و جاه
این آب ناروان شما نیز بگذرد
ای تو رمه سپرده به چوپان گرگ طبع
این گرگی شبان شما نیز بگذرد
پیل فنا که شاه بقا مات حکم اوست
هم بر پیادگان شما نیز بگذرد
ای دوستان خوهم که به نیکی دعای سیف
یک روز بر زبان شما نیز بگذرد
این مرتیکه رو نباید به صدا وسیما راه داد.
لابد پشکل هم 《ایشون 》خطاب می کنن.
ایشون !!