بازگرداندن شهریه؛ بیشترین شکایت دانشجویان کارشناسی به وزارت علوم
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برگشت یا کاهش میزان شهریه از دانشجویان کارشناسی دانشگاههای غیردولتی - غیرانتفاعی را بیشترین میزان شکایات ارسال شده به این اداره کل اعلام کرد.
![بازگرداندن شهریه؛ بیشترین شکایت دانشجویان کارشناسی به وزارت علوم شکایت دانشجویان به وزارت علوم](/files/fa/news/1399/2/16/339191_798.jpg)
رویداد۲۴ فریدون جعفری درباره بیشترین شکایاتی که از زمان شیوع ویروس کرونا به این اداره کل اظهار داشت: عمدهترین درخواست دانشجویان در این روزها به حذف ترم به علت کیفیت برخی دانشگاهها در برگزاری آموزش الکترونیکی و برگشت یا تخفیف شهریه اختصاص دارد و متناسب با این روزها تغییراتی در محتوای شکایات صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بیشترین درخواستها از سوی دانشجویان کارشناسی دانشگاههای غیردولتی ارسال شده است.
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم در پاسخ به این سوال چرا که دانشجویان درخواست و شکایات خود را به دانشگاهها ارسال نمیکنند، خاطرنشان کرد: دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم بر خلاف برخی حوزهها در دانشگاهها یک اداره ندارد؛ پاسخگویی به شکایت یک مجموعه حقوقی است که در دانشگاهها زیاد فعال نیست.
بیشتر بخوانید: تجربه آموزش آنلاین/ دانشگاههای جهان چطور با ویروس کرونا کنار آمدهاند؟
وی ادامه داد: بیشترین درخواستها از سوی دانشجویان کارشناسی دانشگاههای غیردولتی ارسال شده است.
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم در پاسخ به این سوال چرا که دانشجویان درخواست و شکایات خود را به دانشگاهها ارسال نمیکنند، خاطرنشان کرد: دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم بر خلاف برخی حوزهها در دانشگاهها یک اداره ندارد؛ پاسخگویی به شکایت یک مجموعه حقوقی است که در دانشگاهها زیاد فعال نیست.
بیشتر بخوانید: تجربه آموزش آنلاین/ دانشگاههای جهان چطور با ویروس کرونا کنار آمدهاند؟
جعفری ادامه داد: از زمان حضور من در دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، یک رابط با هماهنگی روسای دانشگاهها در سطح معاون آموزشی، اداری مالی با قائم مقام رییس به منظور فعال شدن یک دفتر بازرسی تعیین کردم.
وی همچنین گفت: با وجود اطلاع رسانی دانشگاهها به دانشجویان درباره فعالیت این دفتر، اما شاکیان همچنان درخواست خود را با وزارت علوم مطرح میکنند و به نظر میرسد این دفتر هنوز برای آنها ناشناخته است.
مشاور وزیر علوم در امور حقوق شهروندی اظهار داشت: دانشجویان باید درخواست و شکایت خود را به رابط در نظر گرفته شده اعلام کنند، در صورت حل نشدن مسأله، موضوع با گزارش رابط به وزارت علوم ارسال میشود.
جعفری درباره نحوه بررسی این شکایات، تصریح کرد: این درخواستها را به معاونت آموزشی دانشگاهها ارسال میکنیم که بر اساس ضوابط و مقررات بررسی شود، در صورتی که مشکلی وجود نداشت از طریق نامه رسمی و مکتوب به متقاضی اطلاع داده میشود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط